| کد خبر: 268358 |

امکان تردد مسافری و حمل ریلی بار برای شهرستان تویسرکان فراهم شد

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور با اشاره به بهره برداری از ایستگاه راه آهن بابا کمال در شهرستان تویسرکان از امکان تردد مسافری و حمل ریلی بار در این شهرستان خبر داد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور با اشاره به بهره برداری از ایستگاه راه آهن بابا کمال در شهرستان تویسرکان از امکان تردد مسافری و حمل ریلی بار در این شهرستان خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خیراله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور و معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بهره برداری از ایستگاه راه آهن بابا کمال واقع در شهرستان تویسرکان استان همدان گفت: این ایستگاه در محور غرب راه آهن کشور بوده و تردد مسافری و حمل ریلی بار را برای شهرستان تویسرکان فراهم می کند.

خادمی ادامه داد: راه آهن غرب از تهران، اراک، ملایر و کرمانشاه عبور می کند و انتهای این راه آهن به شبکه ریلی کشور عراق متصل خواهد شد که نزدیک ترین نقطه از عراق یه سمت بنادر سوریه است.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: در شهرستان تویسرکان پیش از این ایستگاه برای توقف مسافران ریلی این محور وجود نداشت، بنابراین با دستور وزیر راه و شهرسازی و پیگیری مسئولان استان، این ایستگاه در روستای باباکمال احداث شد.

وی افزود: به این ترتیب عملا شهرستان تویسرکان می تواند از این ایستگاه هم برای تردد مسافری و هم تردد باری استفاده کند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور گفت: ایستگاه بابا کمال در حد فاصل بین ملایر به کرمانشاه و در زمینی به مساحت ۵.۵ هکتار احداث شده که زیربنای ساختمان اصلی همراه با ساختمان های جنبی به ۱۱۰۰ متر مربع می رسد.

خادمی ادامه داد: این ایستگاه با مبلغ اعتباری ۱۵۰۰ میلیارد ریال از منابع اعتباری دولت احداث شده و با حضور مجتبی یزدانی معاون حقوقی و پارلمانی وزیر راه و شهرسازی، معاونان شرکت راه آهن، مسئولین استان و نماینده شهرستان تویسرکان در مجلس، اولین قطار در این ایستگاه توقف کرد.

وی افزود: در روزهای آینده نیز قطارهای مسافری بر اساس برنامه زمان بندی در این ایستگاه توقف خواهد داشت تا مردم شهرستان تویسرکان از خدمات ریلی به سمت مرکز کشور، کرمانشاه و مشهد بهره مند شوند.

نصب سکوهای جداگانه برای حمل بار با حجم زیاد درصورت تقاضا

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص ظرفیت های حمل بار در ایستگاه بابا کمال گفت: با توجه به اینکه این ایستگاه درجه ۲ است، بیشتر ظرفیت جابه جایی مسافر دارد اما در حال حاضر سکوی مناسب برای بارگیری با حجم کم داخل قطار وجود دارد.

خادمی تاکید کرد: با توجه به وجود برخی معادن در این منطقه در حال بررسی میزان بار قابل حمل ریل پسند در شهرستان تویسرکان هستیم تا امکان حمل ونقل ریلی بار با انجام برخی اقدامات تکمیلی و نصب سکوهای بار برای حجم بالا را نیز فراهم کنیم.

شایان ذکر است، احداث ایستگاه راه آهن بابا کمال با مساحت ۱،۰۹۷ مترمربع در زمینی به مساحت ۵.۵ هکتار احداث شده که نقش عمده ای در توسعه اجتماعی و اقتصادی شهرستان تویسرکان و مناطق اطراف آن دارد.

ایستگاه مسافری درجه ۲ بابا کمال در منطقه ای کوهستانی و سخت گذر به منظور رفاه حال مردم منطقه در مسیر ریلی غرب کشور محور اراک - ملایر - کرمانشاه و در مجاورت روستای بابا کمال شهرستان تویسرکان احداث شده است. با بهره برداری از این پروژه هموطنان ساکن در حوالی این ایستگاه به ویژه شهروندان تویسرکان و روستاهای اطراف و همچنین صنایع کشاورزی و اقتصادی منطقه از مزایای حمل و نقل ریلی برخوردار خواهند شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.