| کد خبر: 260242 |

اعتراض رانندگان ون به شهرداری و تاکسیرانی

◄ تاکسی ون های 12 نفره جدید به چه کسانی واگذار می شود؟

رانندگان ون ابعاد ناگفته ای از ماجرای واگذاری ون های جدید توسط شهرداری و تاکسیرانی به شرکت زیرمجموعه این سازمان را بازگو کردند که نشان می دهد این اقدام شهرداری با سوالات و شبهاتی مواجه است.

تین نیوز

رانندگان ون ابعاد ناگفته ای از ماجرای واگذاری ون های جدید توسط شهرداری و تاکسیرانی تهران را بازگو کردند که نشان می دهد این اقدام شهرداری با سوالات و شبهاتی مواجه است.

به گزارش تین نیوز، در پی انتشار خبری در شبکه خبری تخصصی حمل و نقل(تین) مبنی بر در دست اقدام بودن واگذاری ون های جدید به متقاضیان، تعدادی از رانندگان ون های فرسوده با تماس به خبرنگار تین اعلام کردند این موضوع صحت ندارد و ون جدید به رانندگانی که در این موضوع محق بودند واگذار نشده است.

گزارش مهم روز را بخوانید؛

◄ بی توجهی استانداری خوزستان به مشکلات رانندگان در ترمینال مسافربری اهواز

◄ کامیون و تریلی در مدار گرانی؛ شوک تصمیم جدید دولت به بازار

یکی از رانندگان تاکسی ون در این باره توضیح داد: این که آقای شریعتی نماینده محترم مجلس اظهار کرده اند که طبق پیگیری های ایشان از مسئولان شهرداری ون‌ های ۱۲نفره جدید، شماره گذاری شده و  در مرحله واگذاری به متقاضیان است، به هیچ عنوان گزارش درستی به ایشان داده نشده است.

وی افزود: شهرداری از منابع و تسهیلات در نظر گرفته شده بر اساس ماده 8 آیین نامه هوای پاک در جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل برخلاف آنچه واقعا منظور این آیین نامه بوده استفاده کرده است. بر اساس این آیین نامه مقرر بود ون های جدید با تسهیلاتی که بخشی از آن بلاعوض و بخشی نیز ارزان قیمت(4 درصد) بود به رانندگانی که ون های فرسوده دارند واگذار شود.

شهرداری تعداد 630 دستگاه ون با استفاده از این منابع – که 70 درصد آن بلاعوض از طرف وزارت نفت تامین شده و 30 درصد دیگر نیز با وام ارزان در اختیار شهرداری قرار داده شده – از ایران خودرو دیزل تحویل گرفته و این ون ها باید به رانندگانی که ون فرسوده دارند برای جایگزینی تحویل می شده است.

به گفته رحیمی، ماده 2 آیین نامه هوای پاک مصوب سال 1393 تصریح کرده است؛ عمر مفید تاکسی های درون و برون شهری 8 سال است. در سال 1398 مصوبه مذکور را اصلاح و عمر مفید ناوگان تاکسی ها را به 10 سال افزایش دادند. در حال حاضر تاکسی های ون بسیار بیشتر از مصوبه مذکور کار کرده اند و از فرسودگی به مرحله اسقاطی رسیده اند!

وی اظهار کرد: رانندگان تاکسی ون با خودروهای فرسوده ای که در اختیار دارند سالانه 50 تا 60 میلیون تومان هزینه تعمیرات این ون ها می کنند تا خودروی آنها سرپا بماند و بتوانند با آن کار کنند. روشن است که اگر قرار باشد وان جدید به ناوگان تاکسی اضافه شود اولویت باید با تعویض ون های فرسوده باشد اما چنین چیزی نیست و اولویتی برای جایگزینی ون های فرسوده در نظر گرفته نشده است.

این راننده تاکسی ون بیان کرد: 630 دستگاه تاکسی ون نو که آقای شریعتی نماینده محترم مجلس از واگذاری آنها سخن گفته به تاکسیرانی های سراسر کشور تعلق گرفته و سهم تاکسیرانی تهران 195 دستگاه بوده است. نکته قابل تامل این که این 195 دستگاه ون به شرکتی که زیرمجموعه تاکسیرانی تهران و شهرداری تهران بوده واگذار شده است ، نه رانندگان تاکسی ون های فرسوده.

وی ادامه داد: مسئولان تاکسیرانی و مدیران این شرکت به رانندگان تاکسی ون های فرسوده اعلام کردند اگر تمایل داشته باشید می توانید حقوق بگیر این شرکت شوید و روی این تاکسی ون ها کار کنید در حالی که این ون ها قانونا حق رانندگان تاکسی ون های فرسوده است که سال ها با ون های قدیمی و پرخرج در خیابان ها سرویس دهی کرده اند.

رحیمی افزود: به ما اعلام شده است که اگر خواهان خودرو نو هستید می توانید برای تاکسی سمند ثبت نام کنید و در این صورت باید 385 میلیون تومان نقدا بپردازید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مسئولان شهرداری در پاسخ به پرسش ما که چرا ون های جدیدی که باید برای جایگزینی ون های فرسوده به رانندگان عرضه می شد را به شرکت زیرمجموعه خود داده‌اید اظهار می کنند، رانندگان ون های فرسوده توان بازپرداخت اقساط این ون ها را نداشتند در حالی که اگر شهرداری شرایط تسهیلات را بر اساس همان آیین نامه و مقررات قانونی – 70 درصد بلاعوض و 30 درصد تسهیلات ارزان – برای رانندگان در نظر می گرفتند، آنها از عهده پرداخت برمی آمدند.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 5 0

    این ون ها جدید طبق مصوبه وزارت محترم
    حق تاکسیرانان فرسوده باهمون فرمول ۷۰درصد دولت۳۰درصدراننده باید تحویل بشه
    درغیراین صورت تخلفه

  • شهرام 0 5

    ۷۰درصد بلا عوض خوب یکدفعه میفرمودید مجانی دیگه!

  • ناشناس 3 0

    باز هم رانت و اختلاس در یه گوشه ای دیگر

  • سلام ایرج محمدزاده اصل هستم ازاورمیه 2 1

    سپاس گزارم ازبرنامه یتان

  • محمودرضا 6 0

    شهرداری بی جا کرده ون ها را به یک شرکت واگذار کرده.ون های تاکسی سطح شهر اینقدر داغون شدند که باید عوض شوند.به نام راننده و به کام شرکت دار.چقدر رانت؟چقدر بی‌رحمی؟
    خواهش میکنم این مساله را هرکس میتونه دنبال کنه تا این ون ها در خدمت شهر باشند و به رانندگان برسد.کسانی که در این رانت آشکار نقش دارند باید محاکمه شوند.

  • رامین صفایی 1 1

    این ون های چینی ارزش سوار شدن
    ندارند یعنی آدم وقتی سوار تاکسی
    میشه انتظار داره تاکسی فوری
    حرکت کنه نه اینکه توی این گرما
    کلی معطل بشه تا ون پر بشه
    و حرکت کنه
    واقعا ارزش نداره

  • خسرو 1 1

    همیشه همین بوده تعدادی افراد وابسته به شرکت ثبت کنند و طریق رانت میلاردی به جیب بزنند هر ون برای اون شرکت در وحله اول 200 میلیون حد اقل سود و سر ماه هم شرکت حق خودش را میگیرد

  • راکی 3 0

    سلام تاکسی های ون اهواز باتوجه به وضعیت اب وهوای اهواز بسیار فرسوده و غیر قابل استفاده شده اند ویک سال هست مسولین اظهار میدارند این ون ها رو عوض میکنیم تاکسی رانی اهواز تعداد۵۰ دستگاه خریداری کرده ولی هنوز نوسازی صورت نگرفته است مدارس هم نزدیک باز شدن هستن ممنون

  • ناشناس 1 0

    این است از فاصله حرف تا عمل دروغ تا کجا

  • علی 2 0

    تا بوده همین بوده افرادی مفتخور باید صاحب همه چیز باشند ولی اونیکه زحمت میکشه در همه موارد کارش لنگه استا کریم خودت درست بفرما

  • ناصر 2 0

    دوستان عزیز ما رانندگان ون 17سال است صبحا. سرویس مدرسه و بعد ازظهر تا ساعت 10شب تو خط مترو فعالیت می کنیم خدا میداند که ماشین های ون داغون شده‌اند دیگر نمی شه امسال چند مدرسه زنگ زده اعلام آمادگی نکردیم تو خط نمی ریم

  • ناشناس 0 0

    به قرآن شرم داره،به جای اینکه سالیانه ۵۰ میلیون به ون های داغون هزینه کنیم،راحت میتونیم قسطهاشو پرداخت کنیم،رفتم از تاکسیرانی سوال کردم در مورد ون های فرسوده،در جواب برمیگرده به من میگه تاکسیرانی نوکر باباتون نیست که ون صفر و گران قیمت بدهد،،گفتم آخه نفهم اگر ما راننده ها نبودیم ،شما الان اینجا نبودید،خدا به دادمون برسه،آدم نمیدونه به کجا شکایت کنه،

  • ناشناس 0 0

    سلام آقا اگر این ماشین ون هارا سروقت تعویض گردبودن اینقت قمت ون ها علکی بالا نمی رفت و رانندگی هاهم متظزل نمشودن مقسر خودشان هستن نه ما رانند ون ها
    یا علی مدد

  • علی م 0 0

    واقعا تهران ون جدید میخواد آدم نمیتونه دیگر از این ون های اسقاطی استفاده کنه باید کسی روی این برنامه بازرسی کنه راننده چه گناهی کرده که باید آنقدر صبر کنه آخر هم ی دروغ دیگه بشنوه واقعا تاکسی رانی و شهداری تهران باید جواب گو باشند

  • میرزا شعلی بر 0 0

    با سلام
    طرح خوبی هست برای تاکسی داران
    ولی افراد جدید بایستی ببینند که نه پول دارند و سهمیه اگر پول باشد

  • ناشناس 0 0

    سلام خوبی سلامتی خواهشا‌ازجاگزینی‌ونهای‌فرسوده‌خبری‌بدهید‌و

  • ناشناس 0 0

    ای‌مسئولین شماراقسم‌به‌جان‌فرزندانتان‌وقران‌تعويض ونهای‌تاکسی‌فرسوده‌جایگزین کردن اقدام‌کنید‌