| کد خبر: 259794 |

مکانیزه‌ ترین فرودگاه کشور پس از ۱۱ سال در یک قدمی افتتاح

حمل و نقل از ارکان اصلی صنعت گردشگری است و در این راستا ایجاد زیر ساخت های لازم برای توسعه حمل و نقل هوایی در جزیره ای با شرایط جغرافیایی همانند «کیش»، نقطه عطفی بی چون و چرا در توسعه محسوب می شود.

تین نیوز

حمل و نقل از ارکان اصلی صنعت گردشگری است و در این راستا ایجاد زیر ساخت های لازم برای توسعه حمل و نقل هوایی در جزیره ای با شرایط جغرافیایی همانند «کیش»، نقطه عطفی بی چون و چرا در توسعه محسوب می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مکانیزه ترین فرودگاه کشور در کیش که کلنگ زنی آن در سال ۱۳۹۱ انجام شده و وعده بهره برداری از آن از سالی به سال دیگر روی زمین مانده بود، اکنون مراحل احداث آن در دولت سیزدهم شتاب چشم گیری گرفته و به پیشرفت فیزیکی ۹۷ درصدی دست یافته است.

◄ لذت پرواز در شب

◄ مرتفع ترین مسیر ریلی جهان کجاست؟

دولت با وجود درگیری با مشکلات اقتصادی، در تلاش برای اتمام یکی از مدرن ترین فرودگاه های کشور نشان داد که به دور شعار، عزم جدی برای هموار کردن مسیر توسعه و سرمایه گذاری در منطقه دارد.

هم اکنون مکانیزه ترین فرودگاه کشور پس از ۱۱ سال و با تلاش های شبانه روزی در آستانه بهره برداری است تا ضمن ارتقاء زیرساخت های سرمایه گذاری در کیش، امید را در دل مردم این جزیره زیبای مرجانی دوباره زنده کند.

مکانیزه ترین فرودگاه کشور به دست متخصصان داخلی احداث شده است

مدیرعامل منطقه آزاد کیش با اعلام اینکه فرودگاه مدرن کیش به دست متخصصان داخلی کشور احداث شده است، گفت: شرکت های دانش بنیان داخلی با نقش آفرینی در احداث مکانیزه ترین فرودگاه کشور، توانایی های خود را در عرصه بین المللی به رخ کشیدند.

«رحیم سرهنگی» با اشاره به اتمام مکانیزه ترین فرودگاه کشور در شرایط سخت تحریمی، اظهار کرد: اتمام این طرح بزرگ نشان می دهد که با تکیه بر توان داخلی، تحریم های ناجوانمردانه نتوانست تا سد راهی بر توسعه کشور باشد.

فرودگاه جدید کیش پس از طی آزمایشات لازم آماده افتتاح است

وی با اشاره به پیشرفت ۹۷ درصدی پایانه جدید فرودگاهی کیش بیان کرد: این پایانه مدرن فرودگاهی پس از طی آزمایشات تخصصی و اخذ مجوزهای لازم، آماده افتتاح است.

مدیرعامل منطقه آزاد کیش با اشاره نقش فرودگاه جدید کیش در برقراری پروازهای خارجی، گفت: دیپلماسی موفق دولت سبب احیای روابط با کشورهای حوزه خلیج فارس شده که باید از این فرصت با ایجاد زیرساخت های لازم نهایت بهره برداری را برای توسعه منطقه داشت.

قابلیت انتقال سالانه ۶ میلیون مسافر در فرودگاه جدید

«سرهنگی» با اعلام اینکه ترمینال جدید فرودگاه کیش قابلیت انتقال سالانه ۶ میلیون مسافر را دارد، گفت: این فرودگاه ظرفیت انتقال پروازی مسافران در جزیره کیش را چندین برابر افزایش می دهد.

وی با بیان اینکه ارتقاء حمل و نقل هوایی یکی از مهمترین ابزارهای توسعه صنعت گردشگری محسوب می شود، افزود: با توجه به شرایط جغرافیایی کیش، ارتقاء حمل و نقل هوایی در این جزیره نقش بسزایی در توسعه اقتصادی آن ایفا خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش همچنین در این بازدید دستور شناسایی و رفع کاستی های احتمالی در پذیرش مسافر را صادر و بر آمادگی تمام کارکنان این مجموعه جهت بهره برداری کامل از ترمینال جدید فرودگاه کیش تاکید کرد.

سرمایه گذاری ۲۰ هزار میلیاردی برای احداث فرودگاه مدرن کیش

همچنین در این رابطه معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: برای احداث مکانیزه ترین فرودگاه کشور در کیش بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است.

«سعید پورزادی» با اعلام اینکه این فرودگاه مدرن هدیه ای از سوی دولت به مردم ایران است، اظهار کرد: ترمینال جدید و مدرن فرودگاه کیش طی سه قرار داد ارزی و ریالی با اعتباری بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد ریال که از سوی سازمان منطقه آزاد کیش سرمایه گذاری شده است به بهره برداری رسیده و آماده افتتاح است.

وی با اشاره به آغاز پروازهای ورودی به این فرودگاه مدرن از ۱۲ فروردین سال جاری، اضافه کرد: تاکنون بیش از ۲ هزار مسافر از طریق این فرودگاه به کیش وارد شده اند.

وی ادامه داد: مجوز اولین پرواز خروجی از این فرودگاه نیز با تلاش شبانه روزی در سالروز ولادت ثامن الائمه امام رضا(ع) به مقصد مشهد مقدس اخذ و این پرواز با موفقیت انجام شد.

«پورزادی» با بیان اینکه انتقال کامل ظرفیت سفرهای داخلی از ترمینال قدیم به ترمینال جدید طی یک شیب ملایم در حال انجام است، اظهار کرد: با تامین اعتبار در نیمه دوم سال جاری و بازسازی ترمینال قدیم فرودگاه کیش، این ترمینال به طور کامل در اختیار پروازهای خارجی قرار خواهد گرفت.

تاسیسات مکانیکی، الکترونیکی و ساختمان پایانه مسافربری جدید فرودگاه تکمیل شده است و این پایانه پس از طی آزمایش های ضروری و کسب استاندارهای لازم به بهره برداری کامل خواهد رسید.

مساحت کل زمین پایانه جدید فرودگاه بین المللی کیش ۲۵ هکتار و زیربنای ساختمان آن ۴۹ هزار مترمربع است که با بهره برداری کامل از آن، ظرفیت پذیرش مسافر فرودگاه کیش از ۲ میلیون گردشگر به ۶ میلیون گردشگر افزایش می یابد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سيدمرتضي ناصريان 12 1

    اصطلاح هديه دولت به مردم اصطلاح غلط است و مربوط به حكومت پادشاهي است كه شاه مالك همه چيز بوده و اگر مي خواست كاري براي مردم مي كرد ولي بعد از انقلاب مسئولين كشور مالك بيت المال نيستند و وكيل مردم هستند و اگر پروژه اي با بيت المال اجرا شد هديه دادن آن به مردم تعبيري اشتباه است و بايد اين اشتباه را توضيح داد تا از ادبيات دولتي خارج شود . اين اشتباه شايد ابتدا ساده و كم اهميت به نظر برسد ولي واقعيت اينطور نيست و اشتباه بزرگي است و برخي مسئولين را به مسير انحرافي مي برد مثلا انتخاب پروژه ها را حق طبيعي خود مي داند در حاليكه هر مقام مسئول بايد در انتخاب پروژه نهايت دقت براي مصالح ملي را بكار ببرد.

  • عباس 5 2

    هروقت اینجوری میگین ،یاد ،امارات، ترکیه ،عمان. عربستان ،گرجستان و غیره میفتم ...ببینید اونها چی بودن و چی شدن و از همه مهمتر از لحاظ گردشگری تو یونسکو چندم جهان هستن و ما کجا قرار داریم و حالا با اسلام و اسلام بازی کردن ....

  • خالق دوستان 5 0

    باسلام..میگید .فرودگاه کیش قرار بود فرض سال ۹۲ افتتاح بشه نشد دولت سیزدهم.بلاخره تمامش کرد...آخه وقتی ۲۰ هزار میلیارد هزینه برد چجوری درکشور برای یک پروژه ظرف یک سال مهندسی پولشو پهن کنید جمع کنید دوسال وقت میبره ...حتما بودجه این پروژه سالی ۲۰۰الی سیصد میلیارد بوده چون درکشور صدتا پروژه دیگه هم هست ضمنا نمیشه با این اقتصاد وبودجه بندی فقط یک پروژه ۲۰ هزار میلیارد اختصاص بگیره فرض فرودگاه تبریز وسایر استان‌ها هیچ .اصلا بودجه راه وشهرسازی در بخش فرودگاهی ۵ هزارمیلیارد هست فرض باشه باز ۴ سال وقت میبره چون راه وراه آهن وحفاظت آزادراه‌ها واتوبانها خودش ۱۰۰هزارمیلیارد بودجه میبره اقلا ..چجوری دولت سیزدهم فقط برای کیش مثلا ۱۸۰۰میلیارد تومان تخصیص بودجه کرد اگر اینجور بودجه ریزی باشه پس تا الان ده تا آزاد راه تهران شمال بایست دولت سیزدهم می‌ساخت کو ..حرف عاقلانه بزنید .‌بگید دولت احمدی نژاد ۵۰۰۰ پنج هزار میلیارد روحانی ۱۰۰۰۰ده هزارمیلیارد و دولت سیزدهم مثلا که دروغه مثلا حداکثر۵هزار میلیارد بودجه صرف کرد شده بیست هزار ۲۰۰۰۰میلیارد وانشااله به اتمام میرسه ..کمی فهم .ذره ای سواد .وانصاف انصاف

  • ناشناس 4 0

    با کدوم هواپیما !