| کد خبر: 271482 |

◄ دیدار کنسول هند با 16 خدمه هندی کشتی توقیفیMCS Aries

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: طی هماهنگی این اداره کل با دستگاه دیپلماسی کشور، امروز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه کنسول هند با 16 خدمه هندی کشتی توقیفی MCS Aries در بندرعباس دیدار و گفت و گو کرد.

تین نیوز

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: طی هماهنگی این اداره کل با دستگاه دیپلماسی کشور، امروز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه کنسول هند با 16 خدمه هندی کشتی توقیفی MCS Aries در بندرعباس دیدار و گفت و گو کرد.

 به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، «حسین عباس نژاد» با اشاره به حضور «ای. کی. سودهاکاران» بر روی شناور توقیف شده با پرچم پرتغال در تنگه هرمز و دیدار و گفت و گو با 16 نفر از خدمه های هندی این شناور اظهار کرد : این اقدام در راستای پایبندی  جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون های بین المللی حقوق دریایی و تبعیت از کنوانسیون کار دریایی (MLC) صورت گرفته است.

 وی ادامه داد : کنسول هند نیز در این دیدار از روابط انسان دوستانه جمهوری اسلامی ایران و فراهم کردن مقدمات دیدار و گفت و گو با خدمه های این کشتی ابراز رضایت کرد.

 مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: هفته گذشته نیز در راستای پایبندی جمهوری اسلامی ایران به منشور اخلاقی و انسانی منبعث از دین مبین اسلام، یک بانوی دریانورد هندی این شناور توقیف شده پس از انجام فرآیند قانونی به کنسولگری هند تحویل داده شد.

 عباس نژاد ادامه داد: در دیدار خدمه های هندی این کشتی انتظاراتی از جمله خدمات پزشکی در کشتی، برقراری تماس با خانواده هایشان و بازگشت به وطن خود داشتند که به آنها اطمینان لازم مبنی بر تحقق انتظارات و خواسته های به حق آنان در کم ترین زمان ممکن و رعایت اصول ایمنی کشتی داده شد.

 وی خاطرنشان کرد : پس از هماهنگی صورت گرفته با وزارت امور خارجه و دستگاه دیپلماسی کشور هندوستان این اقدامات انسان دوستانه برای سایر خدمه های کشتی یاد شده (فلیپین، پاکستان، روسیه و استونی) نیز قابل اجرا خواهد بود و تمامی این خدمه ها پس از طی شدن فرآیند قانونی  می توانند به کشورشان بازگردند.

به گفته مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان؛ قبل از حضور سر کنسول هند روز پیش نیز طی دو مرحله ارتباط تلفنی وی با فرمانده کشتی یادشده برقرار شده بود.

 عباس نژاد یادآور شد : اگر چه جمهوری اسلامی ایران با همکاری کشورهای منطقه همواره کوشیده تا ثبات و تسهیل تجارت دریایی در منطقه را در تراز قابل قبولی حفظ کند؛ اما ممانعت با انجام عملی مغایر با قوانین و مقررات بین المللی و حقوق دریایی را بر اساس مسئولیت های حاکمیتی، حقوق حقه خود دانسته و امور مربوط را تا حوصله نتیجه در مجامع بین المللی دریایی دنبال خواهد کرد.

 لازم به ذکر است ؛ کشتی کانتینری به نام MCS Aries با پرچم کشور پرتغال روز شنبه 25 فروردین ماه 1403 با انجام عملیات و تخلیه کارکنان روی عرشه کشتی توسط نیروهای دریایی سپاه توقیف شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.