| کد خبر: 267589 |

مردم هرمزگان خواستار اصلاح و حذف نقاط حادثه خیز هستند

ایجاد و افزایش ایمنی راه ها نقش مهم و زیادی در توسعه یک منطقه در حوزه‎ های مختلف، صنعت، افزایش اشتغال و گردشگری دارد که باید به آن توجه ویژه ای شود.

تین نیوز

ایجاد و افزایش ایمنی راه ها نقش مهم و زیادی در توسعه یک منطقه در حوزه‎ های مختلف، صنعت، افزایش اشتغال و گردشگری دارد که باید به آن توجه ویژه ای شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، هرمزگان یکی از استان های جنوبی کشور با مساحت ۷۰ هزار و ۶۹۷ کیلومتر مربع است که حدوداً با طول ۹۰۰ کیلومتر مربع در نوار کناری خلیج فارس و دریای عمان قرار گرفته است. این استان دارای ۱۲ هزار و ۸۳۸ کیلومتر راه است که ۳۴ کیلومتر آن آزاد راه ،۷۷۷ کیلومتر بزرگ راه، ۶۲۳ کیلومتر راه اصلی، سه هزار و ۲۰۲ کیلومتر راه شریانی و فرعی و ۹ هزار و ۹۳۸ کیلومتر راه روستایی است.

متأسفانه نقاط حادثه خیز بسیاری در این راه ها وجود دارد و جان مردم در این نقاط به خطر می افتد. در سال ۱۴۰۰ طی سفر ریاست جمهوری به استان هرمزگان شناسایی و حذف این نقاط مصوب شد. پس از آن ۵۴ نقطه حادثه خیز در محورهای اصلی و فرعی هرمزگان شناسایی شد و بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای حذف این نقاط در نظر گرفته شد.

این در حالی است که جاده گچین - بندرلنگه و پارسیان تا کنون بیشترین تصادفات جاده ای را داشته به گونه ای که در سال ۱۴۰۱ فرزند یکی از ائمه جمعه شهرستان های غربی هرمزگان در جاده گچین - بندرخمیر در یک حادثه رانندگی جان باخت. تصادف یک خانواده هم جزو تلفات دلخراش در این جاده خطرناک و ترانزیتی بود.

استاندار هرمزگان ۲۸ آبان سال جاری در جلسه شورای راهبری تصادفات استان با بیان اینکه در دولت سیزدهم به دنبال بهبود وضعیت جاده های هرمزگان، شناسایی و اصلاح نقاط حادثه خیز هستیم، عنوان کرد: محور گچین و محور بندرلنگه به پارسیان جزو اولویت های اساسی هرمزگان به منظور بهبود شرایط است.

مهدی دوستی با بیان اینکه برای بهبود این مسیرها اعتبارات زیادی نیاز است، گفت: محور گچین و محور بندرلنگه به پارسیان از جمله محورهای مهم این استان است.

شرایط نامناسب محور بندر لنگه به پارسیان

محمد حمودی یکی از شهروندان شهرستان پارسیان  با اشاره به شرایط نا مناسب محور بندر لنگه به پارسیان، اظهار کرد: مدت طولانی است اصلاح این مسیر در دستور کار مسؤولان قرار گرفته اما تا کنون تکمیل نشده است.

وی با بیان اینکه تردد در این محور بسیار بالا است، گفت: تصادفات زیادی در محور بندرلنگه به پارسیان رخ می دهد که باید اصلاح جاده با سرعت بیشتر انجام شود.

این شهروند پارسیانی ادامه داد: افراد زیادی به دلیل تصادفات جان خود را از دست داده اند و خانواده های زیادی سوگوار شده اند.

حمودی تصریح کرد: از دولتمردان تقاضامندیم در سفر ریاست جمهوری به استان هرمزگان اصلاح این محور را به عنوان یکی از مصوبات سفر قرار دهند.

اجرای ۸۵ کیلومتر راه در بشاگرد

استاندار هرمزگان شنبه شب در جلسه شورای اداری استان، عنوان کرد: حدود هزار ۳۲ پروژه به ارزش ۱۰۵ هزار میلیارد تومان در سفر رییس جمهور به این استان به بهره برداری خواهد رسید.

مهدی دوستی ادامه داد: در شهرستان بشاگرد تا پیش از دولت سیزدهم حدود ۱۳۲ کیلومتر راه داشتیم اما در همین دو سال و نیمی که از عمر دولت گذشته ۸۵ کیلومتر راه اجرا شده و ۴۵ کیلومتر دیگر هم تا آخر سال به اتمام خواهد رسید.

وی مطرح کرد: این مهم نشان می دهد راه های ایجاد شده در دو سال و نیمِ دولت سیزدهم بیش از کل راه هایی است که در بیش از چهل سال گذشته احداث شده بود.

احداث ۲۶۰ کیلومتر راه روستایی در هرمزگان

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای هرمزگان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه و مطبوعات، با اشاره به سفر رییس جمهور به هرمزگان، گفت: در دور دوم سفر استانی رییس جمهور به این استان ۷۵۲ کیلومتر طرح بهسازی و تعریض راه اصلی و فرعی و احداث راه روستایی به بهره برداری خواهد رسید.

عباس شرفی با بیان اینکه ارزش ریالی این پروژه ها ۲۵ هزار و ۳۵۸ میلیارد ریال است، اظهار کرد: ۴۹۲ کیلومتر از محورهای اصلی، فرعی و روستایی بهسازی و روکش آسفالت شده است.

وی ادامه داد: ۲۶۰ کیلومتر راه روستایی نیز با اعتباری حدود ۱۳ هزار و ۴۰ میلیارد ریال در هرمزگان احداث شده است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای هرمزگان با تاکید بر اینکه پُل بزرگ چارک در این سفر افتتاح خواهد شد، تصریح کرد: محورهای بهسازی شده قابل افتتاح در دومین سفر رییس جمهور به هرمزگان شامل تنگ بستک - چاه بنارد، جناح – فرامرزان، رویدر است.

شرفی مطرح کرد: محور پشت کوه به سمت سیستان وبلوچستان به طول ۲۰ کیلومتر و محور زیرکوه به بشاگرد به طول ۱۵ کیلومتر احداث شده است که در این سفر افتتاح می شود.

وی از افتتاح پنج راهدارخانه در شهرستان بشاگرد، سندرک میناب و لیردف جاسک خبر داد و ادامه داد: در سفر نخست رییس جمهور به هرمزگان ۱۸ طرح راهداری با اعتبار هشت هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال مصوب شد که تا کنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

با توجه به اهمیت استان هرمزگان در حوزه ترانزیت کالا، استقرار بنادر مهم کشور در این استان و مناطق ویژه اقتصادی بزرگ در هرمزگان اصلاح و ایجاد راه به منظور تردد یکی از ضروریات محسوب می‎ شود که باید به صورت ویژه در دستور کار دولتمردان قرار گیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.