| کد خبر: 267838 |

◄ افزایش 40 درصدی جابه جایی مسافر از بندر هرمز

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از سه میلیون و 420 هزار مسافر در بنادر شرق هرمزگان رفت و آمد کردند.

تین نیوز

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از سه میلیون و 420 هزار مسافر در بنادر شرق هرمزگان رفت و آمد کردند. 

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی شهید هرمزگان؛ "حمیدرضا محمد حسینی تختی" افزود : از ابتدای امسال تاکنون سه میلیون و 422 هزار 466  مسافر با 19 درصد افزایش از طریق بنادر شرق این استان جابه جا شدند.

وی بیش ترین میزان این جابه جایی ها را از بندر شهید حقانی به بنادر هرمز و قشم و بالعکس اعلام کرد و  بیان داشت : در این مدت 2 میلیون و 466 هزار و 189 نفر مسافر در این مسیر دریایی تردد داشتند که این میزان نسبت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 13 درصد افزایش داشته است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان ادامه داد: در این مدت 940 هزارو 291 مسافر از طریق بندر هرمز به بنادر شهید حقانی و شهید ذاکری(قشم) رفت و آمد کردند که 40 درصد تغییر نسبت به سال گذشته به ثبت رسیده است. 

محمدحسینی تختی، میزان جابه جایی مسافر در مسیر بین المللی بندر شهید باهنر به بندر شارجه را نیز 15 هزار و 986 نفر اعلام کرد که این میزان نیز 23 درصد افزایش داشته است.

به گفته وی؛ در حوزه جابه جایی شناور ها نیز در این بازه زمانی پنج درصد افزایش به ثبت رسیده است.

گفتنی است؛ بنادر شرق استان هرمزگان با دارا بودن جاذبه ای تفریحی و گردشگری همه ساله پذیرای خیل زیادی از مسافران و گردشگرانی است که در مسیرهای دریایی این بنادر رفت و آمد می کنند.

بندرهای شهید باهنر، شهید حقانی، پشت شهر، نخل ناخدا، کریان، تیاب و کلاهی، سیریک و جاسک به مرکزیت بندر شهید باهنر جزو بندرهای شرق هرمزگان محسوب می شوند.

بندر شهید باهنر، خود از بنادر چند منظوره قدیمی استان و سومین بندر ترانزیتی کشور است که با داشتن ظرفیت های مهم در زمینه صادرات و واردات و مسافرت های خارجی با کشتی های مسافری به کشورهای حوزه خلیج فارس نقش بی بدیل در توسعه این منطقه دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.