| کد خبر: 268231 |

◄ بیش از هفت هزار دستگاه خودرو در مسیر دریایی کیش جابه جا شد

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان آمار جابه جایی مسافران در چهار روزه تعطیلات ایام دهه فجر منتهی به روز ۲۲ بهمن ماه در بنادر چارک و آفتاب به مقصد جزیره کیش و بالعکس را بیش از 35 هزار نفر مسافر اعلام کرد.

تین نیوز

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان آمار جابه جایی مسافران در چهار روزه تعطیلات ایام دهه فجر منتهی به روز ۲۲ بهمن ماه در بنادر چارک و آفتاب به مقصد جزیره کیش و بالعکس را بیش از 35 هزار نفر مسافر اعلام کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "مرتضی سالاری" اظهار داشت: ارتقاء ایمنی ترددها و کاهش چشمگیر سوانح دریایی در کنار اتفاقات خوشایند دیگری همچون کاهش زمان انتظار مسافران و خودروها در مبادی ورودی و خروجی از جمله موفقیت های قابل توجه کارنامه بنادر غرب استان هرمزگان در تعطیلات 4 روزه ایام الله دهه فجر و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب بوده است.

وی ادامه داد: در دوره زمانی 18 تا 22 بهمن ماه سال جاری، جابه جایی بالغ بر 35 هزار و 468 نفر مسافر و هفت هزار و 295 دستگاه خودرو از طریق بنادر چارک و آفتاب به مقصد جزیره کیش و بالعکس به انجام رسید و طی این مدت، 499 سفر دریایی و رفت و آمد شناورهای مسافری و لندینگ کرافت نیز در این مسیرها ثبت شد.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان، ساماندهی اسکله ها، برگزاری آموزش های دریایی و بازآموزی برای خدمه شناورها و بازرسی ایمنی شناورها را از مهم ترین اقدامات صورت گرفته در این مدت تعطیلات ذکر کرد و افزود: حضور فعال و شبانه روزی کارکنان بنادر مسافری، نظارت مستقیم مدیریت و معاونان بر خدمات رسانی شناورها و تشکیل کمیته مدیریت بحران با توجه به شرایط بارندگی و طوفان دریایی از دیگر اقدامات انجام شده در همین راستا بوده است.

سالاری خاطرنشان کرد: هموطنانی که قصد تجربه سفرهای دریایی از مسیر غرب استان هرمزگان به مناطق گردشگری را دارند، قبل از اقدام به سفر با ارسال عدد ۱ و  ۲  به سامانه پیامکی ۵۰۰۰۴۰۰۱۹۸۳۶۹۲  از شرایط جوی دریایی و زمان حرکت شناورها مطلع شوند و در صورت بروز هرگونه سوانح دریایی و یا درخواست کمک با سامانه ۲۴ ساعته ۱۵۵۰  تماس و یا از طریق کانال اضطرار دریایی  ۱۶vhf ارتباط رادیویی تماس بگیرند.

"بنادر غرب استان هرمزگان با دارا بودن پتانسیل های گردشگری و اقتصادی سهم مهمی در ارتقای وضعیت اقتصادی منطقه داشته و موقعیت جغرافیایی و ترابری دریایی و داشتن حداقل فاصله دریایی با کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله ویژگی های خاص این بنادر است".

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.