| کد خبر: 269090 |

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان:

◄ افزایش 89 درصدی ترانزیت کالا در بزرگترین بندر کانتینری ایران

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، آمار تخلیه و بارگیری انواع کالای نفتی و غیرنفتی در 11 ماهه امسال در بندر شهید رجایی را بیش از 75 میلیون و 806 هزار تُن اعلام کرد.

تین نیوز

حسین عباس نژاد 14 اسفندماه در تشریح عملکرد 11 ماهه بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران اظهار کرد: در این مدت 75 میلیون و 806 هزار و 32 تُن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در این بندر تخلیه و بارگیری شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، عباس نژاد ادامه داد: از این میزان جابه جایی کالا، 49 میلیون و 64 هزار و 378 تُن به کالای غیرنفتی اختصاص دارد که در این بخش 18 درصد افزایش به ثبت رسیده است. 

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: از مجموع تخلیه و بارگیری 75 میلیون و 806 هزار و 32 تُن انواع کالا، 26 میلیون و 741 هزار و 654 تن کالاهای نفتی بوده است. 

به گفته عباس نژاد؛ از مجموع کالاهای جابه جا شده در این بازه زمانی 34 میلیون و 286 هزار و 354 تُن کالای غیرنفتی در این بندر بارگیری شده که در این بخش 34 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است. 

وی افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه امسال در بخش غیرنفتی 31 میلیون و 962 هزارو 750 تُن و در بخش نفتی نیز بیش از 9 میلیون تُن کالا به کشورهای هدف صادر شد که در بخش غیرنفتی 44 درصد افزایش به ثبت رسیده است.  

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به ترانزیت پنج میلیون و 908 هزارو 608 تُن کالای غیرنفتی در این مدت از ترانزیت 218 هزارو 164 تُن در بخش نفتی با 89 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

عباس نژاد میزان کاپوتاژ 11 ماهه امسال بندر شهید رجایی را 16 میلیون و 774 هزارو 451 تُن اعلام کرد و افزود: در این بازه زمانی نیز مجموع عملیات تخلیه و بارگیری کانتینری به یک میلیون و 906 هزار و 633 TEU (کانتینر ۲۰ فوت) رسید که در این بخش 6 درصد افزایش ثبت شده است.

به گفته وی؛ از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه نیز در مجموع چهار هزار و 580 فروند شناور در بزرگترین بندر کانتینری ایران پهلودهی شده است. 

بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران با دارا بودن ۱۰ پست اسکله کانتینری در مجموع به طول ۲ هزار و ۵۰۰ متر و ۲۳ دستگاه گنتری کرین فعال در حال حاضر ظرفیت تخلیه و بارگیری بیش از ۸۰ درصد کالاهای کانتینری در سطح بنادر کشور را پشتیبانی می کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.