| کد خبر: 269992 |

دبیر کمیته طرح تسهیل سفرهای نوروزی 1403:

◄ شمار سفرهای دریایی هرمزگان به بیش از 2 میلیون نفر رسید

دبیر کمیته خدمات حمل و نقل سفرهای دریایی هرمزگان گفت: 2 میلیون و 212 هزار و 401 نفر مسافر و گردشگر از ابتدای طرح سفرهایی دریایی نوروز امسال(۲۵ اسفندماه پارسال تا پایان روز پنجم فروردین ماه جاری) در بنادر این استان جابه جا شدند.

تین نیوز

دبیر کمیته خدمات حمل و نقل سفرهای دریایی هرمزگان گفت: 2 میلیون و 212 هزار و 401  نفر مسافر و گردشگر از ابتدای طرح سفرهایی دریایی نوروز امسال(۲۵ اسفندماه پارسال تا پایان روز پنجم فروردین ماه جاری) در بنادر این استان جابه جا شدند. 

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "اسماعیل مکی زاده" روز دوشنبه ششم فروردین ماه اعلام کرد: از این میزان مسافر و گردشگر یک میلیون و 853 هزار و 495 مسافر و 358 هزار و 990 گردشگر بودند.

وی ادامه داد: در این مدت 346هزار و672 دستگاه خودرو از طریق شناورهای لندینگ کرافت از سرزمین اصلی به مقصد جزایر قشم و کیش و برعکس جابه جا شدند. 

دبیر کمیته خدمات حمل و نقل سفرهای دریایی هرمزگان گفت: در این مدت 167 هزار و 906 مسافر از بندر شهید حقانی به عنوان بزرگترین بندر مسافری کشور به مقصد جزایر قشم، هرمز و هنگام جابه جا شده است.  

مکی زاده به آمار سفرهای دریایی روز پنجم فروردین ماه نیز اشاره کرد و گفت: در مجموع در این روز 319 هزارو 381 مسافر و 71 هزارو 578 گردشگر از طریق بنادر و اسکله های مسافری و گردشگری جابه جا شدند.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، آمار جابه جایی مسافران از طریق بنادر پهل و لافت به جزیره قشم در پنجمین روز از فروردین ماه را نیز 104 هزارو 670 نفر مسافر اعلام کرد. 

وی تاکید کرد: هموطنان مسافر و گردشگر سفرهای دریایی توصیه های ایمنی را جدی بگیرند و از شناورها و مسیرهای غیرمجاز استفاده نکنند.

طرح تسهیل سفرهای نوروزی از ۲۵ اسفندماه سال 1402 آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ادامه دارد. در اجرای این طرح در مجموع ۶۰۷ شناور مسافری و گردشگری به منظور جابه جایی۱۳ هزار و ۷۲۸ مسافر و گردشگر و حمل یک هزار و ۸۹۲ خودرو فعال شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.