| کد خبر: 266633 |

اعلام زمان بهره برداری از آزادراه منجیل رودبار

◄ کابوس آزادراه قزوین رشت پایان یافت

روند احداث این مسیر ۸.۵ کیلومتری یکی از سنگین ترین پروژه های راهداری کشور به لحاظ تعدد تونل ها و پل های واقع در مسیر است.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل وعده داد آزادراه منجیل رودبار، بهمن امسال با رعایت ایمنی کامل زیربار ترافیکی می رود و تا خرداد سال ۱۴۰۳ به بهره برداری می رسد. 

به گزارش تین نیوز، خیرالله خادمی گفت: آزادراه منجیل رودبار بخشی از کریدور آزادراهی شمال جنوب و شاهراه حیاتی ارتباط از پایتخت و استان های همجوار به استان گیلان است که بخش اعظم آن در سال های گذشته به بهره برداری رسیده و با تکمیل ۸ کیلومتر حدفاصل منجیل تا رودبار، شاهد کاهش زمان سفر، مصرف سوخت و استهلاک خودرو در این محور خواهیم بود.

وی این مطلب را 22 آبان ماه 1402 در بازدید از این آزادراه بیان کرد و افزود: اعتبار هزینه شده در آزادراه منجیل رودبار یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است و به منظور تکمیل بخش های باقیمانده از جمله روشنایی تونل ها، دیواره ها، ترانشه ها و  ... ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که در صورت تامین ۳۰۰ میلیارد تومان این آزادراه تا بهمن ماه زیر عبور خواهد رفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از اتمام عملیات ساخت پل ها و تونل های مسیر خبر داد و گفت: بخش اعظم مسیر این پروژه ابنیه فنی است و طول این ۸ کیلومتر ۱۷۰۰ متر پل و حدود ۳ کیلومتر نیز تونل احداث شده است و رتبه دوم بزرگترین دهانه پل در پروژه های آزادراهی به پل شماره ۶ در این محور تعلق دارد.

به گفته وی ارزش این آزاد راه نیز نزدیک به ۵۵ هزار میلیارد ریال است.

خادمی تاکید کرد: طبق مصوبه دولت برای اتمام این پروژه ۱۰۰ درصد اعتبارات مربوط به مصوبات سفر به صورت نقدی با همکاری استانداری گیلان و دولت تامین شده و رقم اعتباری باقی مانده تا تکمیل نهایی با آخرین پیگیری های وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان برنامه و بودجه تخصیص خواهد یافت.

مدیر عامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تصریح کرد: روند احداث این مسیر ۸.۵ کیلومتری یکی از سنگین ترین پروژه های راهداری کشور به لحاظ تعدد تونل ها و پل های واقع در مسیر است. 

وی با تاکید بر اینکه این مسیر از سخت ترین مسیرهای اجرایی وزارت راه بوده است، افزود: مسکونی بودن این منطقه و تلاقی با فعالیت های اقتصادی مردم، کار را در کنار بافت خاص و ناشناخته زمین شناسی منطقه دشوار کرد. محوری که آب ده و ریزشی بود اما با همه این شرایط مسیر اجرا و تونل ها حفاری و پل ها احداث شد. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    پروژه زیادی در کشور انجام می شود به مردم گفته شود منبع بودجه از کجا هست درآمد نفتی ،عوارض، مالیات اعتماد مردم در پرداخت مالیات و عوارض بیشتر می شود

  • احمد 0 0

    خدا قوت شیر مادر حلالتان پهلوانان.

  • سعید 0 0

    همین خبر را عوض و تاریخ پایان بزرگراه منجیل رودبار را پایان سال درج کرده‌اند. در بهمن که افتتاح نشد، ببینیم تا پایان سال افتتاح می‌شود یا باز هم به وقت دیگری حواله می‌دهند.