| کد خبر: 266124 |

ساخت دستگاه بارگذاری تسریع‌ شده روسازی راه‌ ها در کشور

دستگاه بارگذاری تسریع شده روسازی (APT) با مشارکت شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ساخته می شود.

تین نیوز

دستگاه بارگذاری تسریع شده روسازی (APT) با مشارکت شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ساخته می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، به دنبال تحقق شعار وزیر راه و شهرسازی مبنی بر حکمرانی فناورانه و به منظور بهبود روش های طراحی سازه ای روسازی، کاهش مشکلات ناشی از خرابی در پروژه های روسازی در حال اجرا و همچنین کاهش هزینه های بهسازی و نگهداری روسازی راه های کشور، دستگاه بارگذاری تسریع شده روسازی (APT) با مشارکت شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ساخته می شود.

بدین منظور تفاهم نامه ساخت دستگاه بارگذاری تسریع شده روسازی (APT) و توسعه همکاری های علمی و آموزشی بین مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور امضا شده است.

آزمایش های خودرو، مهندسی ژئوتکنیک، کالیبراسیون مدل های پیش بینی، ارزیابی ایمنی راه ها، ارزیابی پل، ارزیابی سیستم های زه کشی، آزمایشات زیست محیطی و تحقیقات حوزه حمل ونقل از کابردهای دستگاه بارگذاری تسریع شده روسازی (APT) است.

در آیین تبادل این تفاهم نامه محمد مهدی حیدری، سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: رویکرد این مرکز در دوره جدید وزارت راه و شهرسازی اجرای نوآورانه و استفاده از فناوری های جدید در پروژه های ملی است. در این راستا مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و شرکت ساخت و توسعه زیربنایی کشور با هدف اجرای رویکردهای نوین اجرایی در حوزه راه سازی و روسازی اقدام به انعقاد این تفاهم نامه کرده اند که بر اساس مفاد آن علاوه بر همکاری طرفین در مستندسازی و مدیریت دانش ساخت دستگاه بارگذاری تسریع شده روسازی (APT)، آموزش های لازم برای استفاده و کاربری دستگاه ارائه خواهد شد.

حیدری همچنین با تاکید بر ضرورت بازنگری و التزام اجرای دستورالعمل ها و مقررات منطبق با دانش روز دنیا در حوزه روسازی و راه سازی، افزود: مرکز تحقیقات به عنوان بازوی علمی نظام فنی و اجرایی کشور، در تدوین و بازنگری نشریه های نظام فنی همکاری خوبی با سازمان برنامه و بودجه کشور دارد، بنابراین ترویج و الزامات فنی استفاده از فناوری های نوین در پروژه ها مورد توجه این مرکز قرار دارد.

خیرالله خادمی، مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور نیز با تاکید بر مستندسازی و مدیریت دانش در حوزه های راه سازی و راهداری کشور، خاطر نشان کرد: استفاده از روش های سنتی هزینه های هنگفتی به نظام اقتصاد پروژه های عمرانی کشور وارد می کند. در این زمینه ارتقای دانش مجریان و ناظران پروژه ها، بروزرسانی ماشین آلات و تجهیزات و ارائه آموزش های لازم به عوامل اجرایی و نحوه استفاده از این دستگاه ها، در کنار به روزرسانی ضوابط و مقررات و ایجاد الزام قانونی برای به کارگیری فناوری های نوین توسط مجریان طرح ها و پروژه ها ضرورت دارد.

وی اظهار امیدواری کرد که مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به عنوان ماموریت خود بتواند گام مهم و مؤثری در زمینه ارتقاء و توسعه دانش و فناوری های نوین در حوزه راه سازی و روسازی راه های کشور بردارد.

 بر اساس این تفاهم نامه انجام مطالعات، طراحی و ساخت دستگاه بارگذاری تسریع شده روسازی (APT) توسط مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و با حمایت مالی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور انجام می شود.

همچنین تشکیل کارگروه های موردنیاز توسط مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی درجهت تحقیق و توسعه این دستگاه، انتقال دانش فنی و ارائه آموزش های لازم پس از ساخت دستگاه، نظارت عالیه مرکز بر انتخاب مصالح نوین روسازی های مختلف، با استفاده از دستگاه، تعریف، ارائه و برگزاری دوره های متنوع تخصصی و کارگاه های مختلف آموزشی و تدقیق پارامترهای طراحی روسازی راه های مختلف کشور، در قالب تدوین و بازنگری دستورالعمل و آیین نامه ها توسط مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی صورت می گیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.