| کد خبر: 257555 |

تکمیل پروژه نیمه کاره کمربندی یاسوج ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: پروژه نیمه کاره کمربندی یاسوج معروف به جاده مرگ برای تکمیل ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار با احتساب یک پل بزرگ در این مسیرنیاز دارد.

تین نیوز

 مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: پروژه نیمه کاره کمربندی یاسوج معروف به جاده مرگ برای تکمیل ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار با احتساب یک پل بزرگ در این مسیرنیاز دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محمد راستا اظهار کرد: در مجموع کمربندی یاسوج ۱۴ کیلومتر است که پنج کیلومتر آن قبل از عید بهره برداری شده و ۶ کیلومتر دیگر آن در حال اجرای لایه سازی است.

وی افزود: سرعت پروژه خیلی خوب است و پیش‌بینی ما این است تا مهر ماه حداقل ۱۲ کیلومتر به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مشکل این پروژه پل وسط کمربندی است که مطالعات، اسناد و مناقصه آماده شده اما به دلیل اینکه هزینه‌ها بالاست و کمبود اعتبار داریم.

راستا عنوان کرد: تلاش داریم در ابتدا خود جاده را به جایی برسانیم بعد پل را به مناقصه ببریم و پیمانکار انتخاب شود.

وی ادامه داد: این جاده در مسیر محور بابامیدان یاسوج به سمیرم است و به تنهایی دارای اعتبار نیست.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در سال گذشته ۴۷ میلیارد تومان پیوست قانون داشته است و ۱۰۰ میلیارد تومان هم از محل سفر برای آن پیش بینی شده و تخصیص پروژه بالای ۵۰ میلیارد تومان بوده است.

وی عنوان کرد: در این محور سه پیمانکار در حال کار در منطقه پل سریز، کمربندی یاسوج، قطعه حد فاصل سمرون هستند.

کمربندی یاسوج به طول ۱۴ کیلومتر و یکی از پر ترافیک ترین محورهای استان با عرض بسیار کم است که همواره محل بروز تصادفات سنگین و دردناکی بوده است.

بر اساس اطلاعات پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد ۲۲ درصد تصادفات استان در این مسیر اتفاق می‌افتد و بیشترین آمار مرگ و میر نیز مربوط به این چند کیلومتر است

طبق همین گزارش ها، سال گذشته ۲۰ نفر در سوانح جاده ای کمربندی یاسوج جان خود را از دست داده اند و وجود روستاها و عابران پیاده باعث زیاد بودن آمار تلفات جاده کمربندی یاسوج شده است.

طرح چهار خطه کردن این محور بیش از ۱۷ سال به طول انجامیده و هر ساله به دلایل مختلف به تعطیلی کشانده می شد تا اینکه در دولت سیزدهم بصورت ویژه دیده شد و حتی فاز اول پروژه احداث و چهارخطه کردن کمربندی یاسوج به طول پنج کیلومتر در یکسال اخیر به بهره برداری رسیده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.