| کد خبر: 258725 |

به زودی؛ افتتاح محور پاتاوه دهدشت، نگینی در دل رشته کوه زاگرس

مدیر حوزه طرح های شرکت در استان کهگیلویه و بویر احمد خبر داد: راه اصلی پاتاوه-دهدشت با فراهم کردن زیرساخت های لازم موجب تسهیل خدمات رسانی به 400 روستای محروم در استان شده است و این اقدام موجب رونق اقتصادی در منطقه، توسعه گردشگری و ارتباط موثر این روستاها با مرکز استان و استان های همجوار شده است.

تین نیوز

مدیر حوزه طرح های شرکت در استان کهگیلویه و بویر احمد خبر داد: راه اصلی پاتاوه-دهدشت با فراهم کردن زیرساخت های لازم موجب تسهیل خدمات رسانی به 400 روستای محروم در استان شده است و این اقدام موجب رونق اقتصادی در منطقه، توسعه گردشگری و ارتباط موثر این روستاها با مرکز استان و استان های همجوار شده است.

پایان یک انتظار ۲۷ ساله؛ خروج کهگیلویه و بویراحمد از بن بست

به گزارش تین نیوز به نقل از مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی شرکت مادر تخصصی ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، صمصام آقایی در آستانه افتتاح راه اصلی پاتاوه-دهدشت به عنوان یکی از مهمترین طرح های راهسازی کشور در استان کهگیلویه گفت: راه اصلی پاتاوه-دهدشت یک راه ماندگار در دل رشته کوه های زاگرس است که با توجه به کوهستانی بودن منطقه، صعب العبور بودن مسیر و نبود امکانات لازم بر پایه همت، غیرت و تلاش مهندسان ایرانی ساخته شده است تا یکی از اولویت های اصلی کشور برای استان کهگیلویه و بویر احمد آماده بهره برداری شود.

مدیر حوزه طرح های شرکت در استان کهگیلویه و بویر احمد با تاکید بر عبور راه اصلی پاتاوه- دهدشت از دل بکرترین مناطق جنگلی، کوهستانی و جاذبه های طبیعی ادامه داد: این مسیر با عبور از مناطق مختلف اقلیمی موجب می شود مسافران در یک مسیر 136 کیلومتری آب و هوای مناطق سردسیر، مناطق برفگیر، روستاهای سرسبز و رودخانه های پر آب را تجربه کنند.

وی ساخت این محور را موجب تسهیل ارایه خدمات عمومی به 400 روستای محروم در منطقه دانست و اظهار داشت: این مسیر موجب خارج شدن روستاهای اطراف پروژه از بن بست می شود و امکان انتقال خطوط آب، برق و گاز به این روستاها که پیش از آن دسترسی به آنها محدود بود را فراهم کرد.

مدیر حوزه طرح های شرکت در استان کهگیلویه و بویر احمد همچنین ساخت اقامتگاه های بومگردی، مراکز خدماتی بین راهی، مهمان سراهای محلی با رویکرد احیای تاریخ این منطقه را موجب توسعه صنعت گردشگری در استان دانست و افزود: با تسهیل تردد میان استان های مرکزی و جنوبی امکان آشنایی بیشتر با هنر، تاریخ، فرهنگ و ... هموطنان در این منطقه از کشور و روستاهای نمونه گردشگری نظیر میان تنگان، لوداب، سرچنار و... فراهم شده است که از جنبه ملی و منطقه ای حائز اهمیت است.

آقایی تامین مصالح در زمان ساخت پروژه را با توجه به گلوگاه های صعب العبور از اصلی ترین مشکلات احداث این محور عنوان کرد و بیان داشت: تامین مصالح و دسترسی به عمق این محور ارتباطی از طریق ساخت کیلومتر به کیلومتر پروژه میسر شده است و با توجه به اینکه امکان عبور ماشین های سنگین برای حمل مصالح فراهم نبوده است این پروژه همچون بیستون به عشق آبادانی این مرز و بوم در دل کوه مانند یک اثر هنری به یادگار خواهد ماند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 4

    محوره پاتاوه دهدشت از این مسیر فعلی بزرگترین خیانت به مردم ستم دیده کهگیلویه ست تا خدمت بزرگ

  • وحید 0 0

    تونل پاتاوه به زودی ریزش کرد و راه بسته میشه،😂😂😂😂

  • مظفرارغا 0 3

    این قسمت باید سد زده میشد تا مردم گهگلویه از فقر همیشگی بیرون می اومد نه جاده، شما خیانت کردین به مردم لعنت به شما

  • مسعود 1 1

    خدایی بعد از ۲۸ سال باید این پروژه ۱۳۷ کیلومتری تمام بشه،اونم اختلاف ساعت از مسیرقبلی فقط یکساعت میشه،تازه اینقدر پیچ داره که فقط برا ماشین سواری مناسبه

  • رضا 1 0

    بابا بخدا جاده مرگه
    ضمنا قبلا جهانگیری و قالیباف هم اومدن افتتاحش کردن

  • پارسا 1 0

    تا جایی که یادم هست الان چندمین باره که افتتاح میشه

  • سیسخت 1 4

    فقط برای هجوم گرمسیری ها به یاسوج خوبه واینکه معضلات یاسوج راصدبرابرکردن

  • حسین 0 0

    تقدیر وتشکرازرهبرمعظم انقلاب، اگه دستورمعظم نبود، خبری ا جاده، هم نبود، سلامتی قلب ولایت مستدام باد

  • ناشناس 0 0

    والا کهگیلویه چهارمحال نیاز به خط آهن یا قطار دارد تا جاده های مرگبار غیر استاندارد

  • علی 0 0

    بسیار خطرناک جاده ی که فقط یک لاین و یکی از شلوغ ترین جاده های جنوب کشور هست هر روز هزاران کشته می دهد من تعجب میکنم چرا جاهای که کوه نیست را دو بانده نمی کنند تا این حجم از کشته ها کمتر شود