عباس قربانعلی بیک
عباس قربانعلی بیک متولد 1340، تهران، همراه 09123840349
تحصیلات: مهندسی مکانیک، MBA و DBA از دانشگاه تهران
سابقه کار فنی از سال 1361
تخصص: حمل و نقل ریلی و صنایع مربوطه
- مربی تربیتی و تدریس در منطقه 10آموزش و پرورش تهران
- مسئول بسیج دانش آموزی منطقه 10آموزش و پرورش تهران
- کارشناس گروه مكانیك جهاد دانشگاهی صنعتی شریف و تهران
- کارشناس گروه مكانیك مركز تحقیقات مهندسی جنگ جهاد سازندگی
- كارشناس و قائم مقام گروه موتور مجتمع صنعتی شهید همت
- معاون نمایشگاه خدمات خودكفایی وزارت صنایع
- تدریس درس طراحی فنی ومشاوره در رشته طراحی صنعتی دانشگاه تهران
- مشاور كنترل كیفی در دفتر مشاور مدیر عامل راه آهن
- معاون مدیر كل نیروی كشش راه آهن
- مدیر كل مركز تحقیقات راه آهن
- مدیر كل خط و ابنیه فنی راه آهن
- معاون اجرایی شركت قطارهای مسافری رجا
- معاون برنامه ریزی و امور بین الملل راه آهن
- مجری طرح برقی كردن راه آهن
- مشاور رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و رئیس کارگروه صنایع ریلی
- مدیر عامل و عضو هیئت مدیره شرکت دیزل سنگین ایران
- معاون پروژه های نفت و گاز شرکت فناوران پارسیان
- مجری طرح برقی کردن راه آهن تهران مشهد و مشاور عالی مجتمع صنعتی اقتصادی گل نرگس
- همکاری با سازمان توسعه منابع انرژی در زمینه سوخت های زیستی و مصنوعی
و نیز عضویت در هیئت مدیره انجمن مهندسی حمل و نقل ریلی در دو دوره، عضو هیئت مدیره شركت تاو متعلق به واگن پارس، رئیس كمیته بهره وری راه آهن، عضویت كمیته های تحقیقات و ارتقاء ایمنی راه آهن، عضو هیئت مدیره شرکت RTI، عضو هیئت مدیره انجمن مهندسی ساخت و تولید، عضو کمیته حمل و نقل مجمع تشخیص مصلحت نظام، عضوهیئت مدیره توربین توان گستر ایرانیان، رئیس هیئت مدیره شرکت خط و ابنیه فلق، تعاونی تبسم و نیز شرکت آذرخش ریل آریا
تجربیات و سوابق عباس قربانعلی بیک
متولد 1340، تهران، همراه 09123840349
- لیسانس مهندسی مکان یک از دانشکده فنی دانشگاه تهران، ورودی 1358 فارغ التحصیل 1366
- طی دوره های مدیریت بهره وری، استراتژی، مدیریت تکنولوژی، مدیریت خدمات، مدیریت تعمیرات
- MBA و DBA دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
- مسلط به زبان انگلیسی، خواندن، نوشتن و مکالمه و مذاکرات فنی و اقتصادی
- ارائه بیش از هشت طرح مهم با صرفه جویی مستقیم و محقق شده بیش از یک میلیارد دلار مانند افزایش کشش لکوموتیوها
- آشنایی با تکنولوژی صنعت حمل و نقل بویژه راه آهن کشورهای مختلف و پیشرفته در 5 قاره جهان
- نگارش چندین کتاب در زمینه مدیریت (نقشه راه بلوغ، مراتب و منازل کمال)، راه آهن برقی، نوآوری در راه آهن، لکوموتیو، قیمتها و هزینه ها در راه آهن، استراتژی راه آهن 1404، نقشه راه تولید ملی و پیشنهاداتی برای تصویب در مجلس مانند ماده 12
- دارای چندین مقاله و نظریه اثبات شده در زمینه روشهای افزایش بهره وری در راه آهن
- چند اختراع ثبت شده در زمینه پلتفرم مشترک لکوموتیو برقی و دیزلی، خوروهای دو منظوره ریلی، موتورهای دیزلی و ...
- تشکیل چندین کنسرسیوم با حضور شرکتهای بزرگ صنعتی و سرمایه گذاران داخلی برای اجرای پروژه های ریلی BOT
مشاغل و مسئولیتها:
99 تاکنون- مشاور مدیرعامل توگا (توربینهای گازی مپنا) در پروژه موتور دیزل
98 تا 1402- مشاور عالی مدیرعامل شرکت قطارهای مسافری رجا در امور فنی
96-94- رئیس هیئت مدیره شرکت برسان مدیریت
93-92- همکاری با سازمان توسعه منابع انرژی در زمینه سوختهای زیستی و مصنوعی
92-90- مجری طرح برقی کردن راه آهن تهران - مشهد و مشاور عالی مجتمع صنعتی اقتصادی گل نرگس
90- معاون پروژه های نفت و گاز شرکت فناوران پارسیان
90 تاکنون- رئیس هیئت مدیره شرکت آذرخش ریل آریا، آراکو
90-89- مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت دیزل سنگین ایران
89-88- مشاور رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و رئیس کارگروه صنایع ریلی
88-85- مجری طرح برقی کردن راه آهن
85-82- معاون برنامه ریزی و امور بین الملل راه آهن
و نیز عضویت در هیئت مدیره انجمن مهندسی حمل و نقل ریلی در دو دوره، عضو هیئت مدیره شرکت تاو متعلق به واگن پارس، رئیس کمیته بهره وری راه آهن، عضو یت کمیته های تحقیقات و ارتقاء ا یمنی راه آهن، عضو هیئت مدیره شرکت RTI، عضو هیئت مدیره انجمن مهندسی ساخت و تولید، عضو کمیته حمل و نقل مجمع تشخیص مصلحت نظام، عضو هیئت مدیره توربین توان گستر ایرانیان ..
- نهمین اعتصاب کامیون داران طی ۶ سال!
- انجام ۶۳ تن لکه گیری آسفالت در محورهای مواصلاتی شهرستان دلفان
- چه تعداد خودروی برقی وارد خیابان های کشور می شود؟
- شرکت فرودگاه ها دیگر نیازی به کشورهای خارجی ندارد
- بارش باران در تهران از اواسط هفته
- توقیف رنجرور ۱۵ میلیاردی در جاده چالوس
- تولید دستگاه هوشمند پیشبینی و هشدار پیش از تصادف
- بازسازی و رنگ آمیزی یک دستگاه لوکوموتیو مانوری در راه آهن کرمان
- اعتراف به نقش تاثیرگذار مدیران نالایق در ناکامی شستا
- حقوق ورودی خودروهای برقی و هیبریدی اعلام شد + جزییات
- مخالفت دانشگاه خوارزمی با احداث دپوی مترو کرج در این دانشگاه
- تخلیه دو نگله 425 تنی در بندر شهید رجایی
- افزایش امیدواری ها نسبت به رفع مشکلات رفاهی بازنشستگان راه آهن
- آیین نامه اسقاط خودروهای فرسوده به گمرک ابلاغ شد + جزییات
- بازگشایی ۲۵ راه اصلی و فرعی در خراسان رضوی
- برگزاری نخستین مجمع عمومی اتحادیه شرکت های قطار شهری کشور در سال ۱۴۰۳
- ادعای مدیرعامل راه آهن؛ شرکت های ریلی مسافری ریالی حق دسترسی نمیدهند؟!
- یوان به عراق می رود، نفت ارزان ایران به چین!
- سرعت بخشی ساخت بزرگراه قلعه گنج کهنوج در جابه جایی تیرهای برق
- تعمیرات زیر آبی و به آب اندازی همزمان چهار فروند شناور در بندر شهید رجایی
- راه اندازی قطار سریع السیر شبانه بین لیسبون و مادرید + عکس
- گزارش تصویری برگزاری نشست فرصت ها و چالش های ترانزیت ریلی در دومین روز از یازدهمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی
- ماجرای ادامه دار اخراج یک لوکوموتیوران از راه آهن
- پرواز فوق العاده در مسیر زاهدان به تهران برقرار شد
- فیلم | تاریخ فروش و عرضه ریرا برقی ایران خودرو به بازار اعلام شد
- هیچ هتلی در پارک های تهران ساخته نمی شود!
- تغییرات بیمه رانندگان جاده ای و ابر بحران کمبود راننده در بخش مسافر
- ایمن سازی محور ایلام سرابله در منطقه بانکول با قید فوریت
- چالش کشور برای توسعه هوشمندسازی/اجرای پایلوت e-call در تهران و اصفهان
- یارانه ۳۰۰ هزار تومانی امشب واریز می شود
-
نماینده مردم سربیشه و نهبندان در مجلس شورای اسلامی، گفت: دو ماه است که سهمیه سوخت کامیون داران شهری شارژ نمی شود.
-
عضو شورای شهر تهران از مبنی بر اعمال محدودیت ساخت و ساز در شهرک کاظمیه انتقاد کرد.
-
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با اشاره به اجرای طرح تخصیص سوخت ناوگان حمل ونقل دیزلی براساس اسناد حمل برخط گفت: این طرح به صورت آزمایشی از خردادماه در یکی از استان ها اجرایی می شود تا نواقص احتمالی آن برطرف شود.
-
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به جزییات بازگشایی دسترسی بزرگراه شهید همت غرب از بزرگراه شهید چمران شمال گفت: پروژه مذکور در قالب پویش امید و افتخار، شنبه بیست و نهم اردیبهشت ماه به بهره برداری می رسد.
-
بر اساس اظهارات مسئولان شورای شهر اسلامشهر عملیات احداث خط مترو اسلامشهر آغاز شده و حدود 1 و سال و نیم زمان لازم است تا این خط 21 کیلومتری، به این منطقه پرجمعیت متصل شود.
-
آنچه سبب رشد جهشی مرحوم قندچی در 60 سال پیش شد فناوری وارداتی نبود بلکه ابتدا جسارت اندیشه در ضعف های کامیون های ماک آمریکایی بود.
-
نرخ خدمات حمل و نقل پس از گذشت حدود ۶۰ روز از سال جدید و با وجود تورم ،هنوز هیچ گونه تغییری نکرده و شاخص تن کیلومتر بروز رسانی نشده است.
-
به تازگی صادرکنندگان عربستانی مسیر ایران را برای تجارت خود با کشورهای قفقاز و آسیای میانه انتخاب کرده اند. این محموله ها که بیشتر از گروه مواد شیمیایی به حساب می آیند، از طریق بنادر جنوبی وارد ایران و از مسیر مرزهای شمالی از کشور خارج و وارد کشورهای قفقاز و حوزه آسیای میانه می شوند.
-
امکان استفاده از بیمه تکمیلی برای رانندگانی که قادر به اخد صورت وضعیت لازم نیستند و می خواهند مستقلا و با پرداخت هزینه از بیمه تکمیلی برخوردار شوند، فراهم شد.
-
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با اشاره به اجرای طرح تخصیص سوخت ناوگان حمل ونقل دیزلی براساس اسناد حمل برخط گفت: این طرح به صورت آزمایشی از خردادماه در یکی از استان ها اجرایی می شود تا نواقص احتمالی آن برطرف شود.
-
بر اساس اظهارات مسئولان شورای شهر اسلامشهر عملیات احداث خط مترو اسلامشهر آغاز شده و حدود 1 و سال و نیم زمان لازم است تا این خط 21 کیلومتری، به این منطقه پرجمعیت متصل شود.
-
نرخ خدمات حمل و نقل پس از گذشت حدود ۶۰ روز از سال جدید و با وجود تورم ،هنوز هیچ گونه تغییری نکرده و شاخص تن کیلومتر بروز رسانی نشده است.
-
بر اثر حادثه ریلی راه آهن لرستان، حدود 3600 متر خط و 6 واگن از بین رفته است.
-
دکتر میعاد صالحی مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در مراسم رونمایی از لوکوموتیو مپ 30 از تخصیص 500 میلیون دلاری برای خرید لوکوموتیوهای تولید داخل خبر داد.
-
عضو شورای شهر تهران از مبنی بر اعمال محدودیت ساخت و ساز در شهرک کاظمیه انتقاد کرد.
-
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان، از تخلف شرکت حمل و نقل بزرگ مقیاس هوشمند خلیج فارس در خصوص عدم رعایت ضوابط سالن اعلان بار خبر داد.
-
اخراج یک لوکوموتیوران به دلیل انتقاد از عملکرد مدیرعامل راه آهن موجب شد نایب رئیس کمیسیون اجتماعی و نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در نامه ای به معاون امور مجلس وزارت راه و شهرسازی، خواستار بررسی این موضوع شود.
-
مجاهد 40 ساعته کارکنان راه آهن لرستان برای انجام هر چه بهتر عملیات ترمیم و آزادسازی بلاک در فیلم ببینید.
-
آنچه سبب رشد جهشی مرحوم قندچی در 60 سال پیش شد فناوری وارداتی نبود بلکه ابتدا جسارت اندیشه در ضعف های کامیون های ماک آمریکایی بود.