| کد خبر: 271987 |

◄ خط 4 متروی مشهد به شهرک مهرگان نمی رسد؟

خط ۴ متروی مشهد در حالی عملیات حفاری را طی می کند که مردم مناطقی از مشهد درخواست امتداد مترو مشهد تا مهرگان را دارند.

تین نیوز

 در ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ عملیات حفاری خط ۴ متروی مشهد آغاز شده و تا امروز ادامه دارد. خط ۴ مترو مشهد به طول ۱۷.۵کیلومتر بلوار را به خواجه ربیع (از شرق به شمال و برعکس) متصل می کند.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، قرار است این خط از خواجه ربیع آغاز و با عبور از میدان شهدا با امتداد به سمت حرم مطهر از ضلع شمالی حرم عبور کرده و از بلوار مصلی به سمت شهرک شهید رجایی و جاده سرخس و بلوار در امتداد میدان شهید عباسپور طی مسیر  کند.

گفته شده این خط پس از احداث و بهره برداری با عبور از نزدیکی حرم مطهر دسترسی ها را برای شهرهای حومه مشهد نیز آسان می کند اما گویا ساکنان مهرگان، قرقی، جاده سیمان، علی آباد، گرجی و خلق آباد از عدم دسترسی مترو به این منطقه گلایه داشته و از مسئولان در خواست دارند تا ساکنان این منطقه نیز از خطوط ریلی درون شهری بهره مند شوند.

بیشتر بخوانید:

پایان حفاری تمام خطوط قطار شهری مشهد تا پایان سال ١۴٠۴

در کارزار درخواست امتداد مترو مشهد به مهرگان خطاب به استاندار خراسان رضوی، مدیرعامل قطار شهری و شهردار مشهد آمده است: «باتوجه به امتداد متروی فاز هشتم و امتداد به بلوار دوم طبرسی و همچنین مهر مادر و فاصله حدود حداقل ۸ کیلومتر و افتتاح فاز سوم مسکن مهرگان، قرقی و جاده سیمان و کاهش زمان رفت و آمد ساکنان این محدوده، خواهشمند هستیم که فاز نهم مترو در مشهد و امتداد آن در مسیر مهرگان و قرقی و جاده سیمان باشد تا ساکنان این محدوده هم بتوانند استفاده کنند. از مدیران قطارشهری درخواست داریم مسیر خط4 مترو مشهد را از خیابان مهرمادر به شهرک مهرگان تغییر دهند.»

چرا شهرک مهرگان نباید مترو داشته باشند؟

به گفته ساکنان این منطقه ترافیک سنگین جاده سیمان باعث شده تا هر روز ساعت های زیادی  در ترافیک بمانند. بولوار حر، بولوار طبرسی، توس، پنجتن، جاده سیمان و شهرک مهرگان از نظر امکانات در شرایط ضعیفی هستند. جمعیت این محدوده به دلیل همان تعداد بالای واحدهای مسکونی زیاد و اتوبوس های این محدوده شلوغ است و جمعیت زیادی مجبورند سوار اتوبوس شوند. از طرفی مسیر مهرگان به دیگر نقاط شهر بسیار طولانی است با این حال چرا شهرک مهرگان نباید مترو داشته باشند؟

در شهرک مهرگان چند هزار واحد مسکونی و پروژه مسکن مهر ساخته شده و در حال حاضر نیز هزاران واحد نهضت ملی مسکن در شهرک مهرگان از سوی دولت فعلی در حال ساخت است.

توسعه خط 4 مترو مشهد به مهرگان در طرح مصوب وجود ندارد

این کارزار در حالی مطرح است که پیش از این نیز مدیرعامل شرکت قطار شهری شهرداری مشهد در  مورد شهرک مهرگان و توسعه خط۴ تا این شهرک گفته بود: مصوب خط ۴ مشهد  ۱۵ کیلومتر است بنابراین توسعه این خط به  مهرگان در  طرح مصوب ، وجود ندارد.

به گفته کیانوش کیامرز این خط هنوز به  بهره  برداری نرسیده است و  در  مراحل حفاری تونل قرار دارد بنابراین اگر قرار باشد توسعه ای لحاظ شود پس از بهره  برداری و  شناسایی ظرفیت  ها و میزان مسافر است.

 

خطوط مترو مشهد

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد رضا 0 1

    این فال اینم تماشا قرارگاه خاتم در اینده از انتهای خط 4 یه ریل زیزمینی به منطقه الماس شرق میکشه که اونجا رو به شبکه مترو وصل کنه مردم بدبخت و بیچاره شهرک مهرگان التماس میکنن که خط بکشین

  • بصیرت 0 0

    درواقع ازانظربافت وکشش جمعیتی مشهدواجب ترین وکم هزینه ترین طرح مترومشهدخط گلبهاراست،چون ۹۰٪خط متروروی زمین واقع شده

  • حالا 1 1

    همیشه حق ضعیفها پایمال است ، شما فقط برین بالا شهریها رومستفیذ بفرمایید . چند سال پیش به دروغ گفتین پروژه قطار شهری مهر مادر رو میخاین افتتاح کنید ، ولی دریغ از این همه درررررررررررررروغ

  • امیر 0 0

    مطالعات متروی مشهد مربوط به دهه هفتاد است و جوابگوی تغییرات حال حاضر نبوده و در مسئولین قطارشهری این همت و جسارت برای بروزرسانی نیست. خط ۳ مترو هم بجای طی مسیر میدان جانباز به استقلال و امامت از مسیر انحرافی و کم ترافیک بلوار جانباز به سمت قاسم آباد می رود.

  • ناشناس 2 0

    مترو را الویتی و فاز به فاز می سازند بعدها در صورت لزوم با مطالعات جدید ، توسعه هایی را در نظر می گیرند مثل این می مونه که خط ۷ متروی تهران ساخته نشده باشد کار ساخت قطعه توسعه شمالی استارت بخوره ! طبیعتا روال کار این است که ابتدا اصل خط ۴ متروی مشهد ساخته شود و راه بیفتد بعد جمعیت و سایر مولفه ها در منطقه مهرگان بررسی می شود اگر در حد توسعه مترو بود که قطعا مترو به این منطقه توسعه پیدا خواهد کرد اگر که نیازها در حد ساخت ریل انبوه بر نباشد که یا وسائلی مثل اتوبوس و ون تقویت می شود یا ممکن است مدلی مثل LRT برای تکمیل شبکه حمل و نقل عمومی پیش بینی شود این ها جای بحث الکی ندارد خصوصا اینکه خود خط ۴ متروی مشهد هم در مراحل اولیس!