| کد خبر: 109560 |

گفت‌وگوی تین‌نیوز با معاون سازمان بنادر و دریانوردی؛

◄ حوزه دریایی در رسانه‌ها مغفول مانده

تین‌نیوز|

جلیل اسلامی، معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص تأثیر رسانه‌های تخصصی در شناساندن حوزه حمل‌ونقل دریایی با اشاره به نیاز این رسانه‌ها به خبرنگار کارشناس و زبده در حیطه حمل‌ونقل، خاطرنشان کرد: وظیفه همه رسانه‌ها عمومی و تخصصی شناساندن حوزه‌های مغفول همچون حمل‌ونقل دریایی است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز،اسلامی در ادامه افزود: رسانه‌های تخصصی دو وظیفه عمده بر عهده دارند. نخست اینکه با مخاطب‌شناسی درست و دقیق حوزه‌های تخصصی بتوانند اخبار و اطلاعات مورد نیاز مخاطبان هر حوزه را به آن‌ها برسانند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: نکته دوم نیز این است که بعضی از حوزه‌های حمل‌ونقل حوزه‌های ناشناخته‌ای هستند که نیاز به توجه بیشتری دارند.

معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه بحث‌های حوزه دریایی یکی از همین حوزه‌ها محسوب می‌شود گفت: به نظر من همه رسانه‌ها به خصوص رسانه‌های تخصصی وظیفه دارند در شناخت فرهنگ دریا و موضوعات دریایی در حوزه‌های مختلف از حمل‌ونقل، ساحل و بنادر گرفته تا گردشگری آن تلاش کنند و بتوانند ارتباط تنگاتنگی را بین حوزه دریا و بندر و مردم و جامعه، به خصوص جوانان شامل مدارس و دانشگاه‌ها را برقرار کنند.

وی ادامه اظهار داشت: در حوزه عمومی و اجتماعی مسئولیت‌های رسانه‌ها مسئولیت سنگینی است اما در حوزه‌های تخصصی وظایف بسیار سنگین‌تر است. در حوزه تخصصی حمل‌ونقل رسانه‌ها از یک سو با مردم و از سوی دیگر با تجار و صاحبان صنعت و صاحبان کالا طرف هستند. در این حوزه اطلاعات تخصصی مبادله می‌شود. مانیتورینگ این اطلاعات بسیار مهم است و به خبرنگاران زبده و کارشناس نیاز دارد تا بتوانند در این حوزه از سرعت تغییرات عقب نمانند.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.