گفتوگوی تیننیوز با معاون سازمان بنادر و دریانوردی؛
◄ حوزه دریایی در رسانهها مغفول مانده
جلیل اسلامی، معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص تأثیر رسانههای تخصصی در شناساندن حوزه حملونقل دریایی با اشاره به نیاز این رسانهها به خبرنگار کارشناس و زبده در حیطه حملونقل، خاطرنشان کرد: وظیفه همه رسانهها عمومی و تخصصی شناساندن حوزههای مغفول همچون حملونقل دریایی است.
به گزارش خبرنگار تین نیوز،اسلامی در ادامه افزود: رسانههای تخصصی دو وظیفه عمده بر عهده دارند. نخست اینکه با مخاطبشناسی درست و دقیق حوزههای تخصصی بتوانند اخبار و اطلاعات مورد نیاز مخاطبان هر حوزه را به آنها برسانند.
وی همچنین خاطرنشان کرد: نکته دوم نیز این است که بعضی از حوزههای حملونقل حوزههای ناشناختهای هستند که نیاز به توجه بیشتری دارند.
معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه بحثهای حوزه دریایی یکی از همین حوزهها محسوب میشود گفت: به نظر من همه رسانهها به خصوص رسانههای تخصصی وظیفه دارند در شناخت فرهنگ دریا و موضوعات دریایی در حوزههای مختلف از حملونقل، ساحل و بنادر گرفته تا گردشگری آن تلاش کنند و بتوانند ارتباط تنگاتنگی را بین حوزه دریا و بندر و مردم و جامعه، به خصوص جوانان شامل مدارس و دانشگاهها را برقرار کنند.
وی ادامه اظهار داشت: در حوزه عمومی و اجتماعی مسئولیتهای رسانهها مسئولیت سنگینی است اما در حوزههای تخصصی وظایف بسیار سنگینتر است. در حوزه تخصصی حملونقل رسانهها از یک سو با مردم و از سوی دیگر با تجار و صاحبان صنعت و صاحبان کالا طرف هستند. در این حوزه اطلاعات تخصصی مبادله میشود. مانیتورینگ این اطلاعات بسیار مهم است و به خبرنگاران زبده و کارشناس نیاز دارد تا بتوانند در این حوزه از سرعت تغییرات عقب نمانند.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.