◄ تاکسی موبایلی یا امدادرسانی اجتماعی در سطح نازل
تیننیوز| مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور از تلقی اشتباه مردم در خصوص موبایل تاکسیهای اسنپ و تپسی خبر داد.
به گزارش خبرنگار تیننیوز، مسعود طبیبی با حضور در محل شبکه خبری تیننیوز بهعنوان مهمان ویژه، اظهار داشت: اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور و سازمان تاکسیرانی و اتحادیه آژانسها تنها به دلیل عملکرد غیر اصولی و خلاف قانون این دو سامانه تاکسی موبایلی با ادامه فعالیت آنها مخالفت کردهاند و خصومت شخصی و صنفی در این رابطه در بین نیست.
وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر تلاش این اتحادیه از دو سال گذشته به منظور هوشمندسازی ارائه خدمات تاکسی در سطح کشور، تصریح کرد: این اتحادیه بودن تاکسی موبایلیهائی نظیر اسنپ و تپسی را موجب تحول در امر جابهجائی مسافر میداند ولی، عدم وجود تعهد نزد این دو مرکز در امنیت و ایمنی مسافر یکی از چالشهای بزرگی است که مانع از اعتماد به آنها میشود.
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور با بیان این مطلب که «موضوع اسنپ و تپسی در شورای عالی ترافیک مطرح شد و با نفس کار مشکلی وجود نداشت»، گفت: وزارتخانههای خارجه و راهو شهرسازی و این اتحادیه و دیگر بخشها با ورود تکنولوژی به حوزه حملونقل عمومی مشکلی ندارند اما، چرا در این عرصه از مراکز دانشبنیان برای شروع و ادامه کار استفاده نشده است.
طبیبی با اشاره به اینکه، پیش از آغاز بهکار تاکسی موبایلیهای فعلی شرکتهای دانشبنیان درصدد شروع اصولی و قانونمند جابهجائی مسافر از طریق موبایل بودند، یادآورشد: در فراخوانی که اوایل شش ماهه دوم سال جاری منتشر شد، بیش از 12 شرکت در آن اعلام حضور کردند که در چارچوب قانون حاضر هستند به این کار مبادرت کنند و در این راه از تاکسیهای مجازی استفاده کنند که عوارض زیادی را ماهیانه به مجموعه خود میپردازند.
به گفته وی، مجوز قانونی در ارتباط با فعالیت موبایل تاکسی در کشور تا به امروز صادر نشده و شرکتهای دانشبنیانی که آمادگی این کار را از سالها پیش داشتهاند نیز از این بابت گلایهمند هستند، زیرا فقدان پروانه فعالیت مشکلاتی را باعث میشود که ناگزیر از کنارهگیری از آن خواهند شد.
طبیبی در مقایسه دو نرخ شرکتهای دانشبنیان و اسنپ و تپسی، ابراز داشت: دریافت مجوز فعالیت و اقدام به شروع کار در این بخش به صورت اصولی و ایمن، بهطور حتم مستلزم دریافت هزینه بیشتری از مسافران است که مردم با نگاهی سطحی نسبت به انتخاب گزینههای موجود رای میدهند در حالی که نسبت به عواقب استفاده از خدمات این دو نرمافزار، غافل هستند.
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور، با اشاره به این نکته که تضاد منافع میان این اتحادیه و آژانسها وجود دارد، گفت: باید گروهها در کنار یکدیگر قرار بگیرند و در بهترین شرایط نسبت به رفع نیاز مردم اقدام کنند، چنانچه قواعدی که در حال جایگزین شدن با قوانین قبلی است، موجب تضرر هرچه بیشتر تاکسیرانان شود باید هرچه سریعتر از اشاعه آن جلوگیری کرد.
طبیبی سرگردان بودن تاکسی و خودروهایی که به نوعی در اسنپ و تپسی فعالیت میکنند در سطح شهر را یکی از موارد افزایش ترافیک و آلایندگی دانست و گفت: این اتفاق تاکسیرانی نیست و باید نام آنرا امدادرسانی اجتماعی در سطح نازل دانست.
سلام نظر اینکه تاکسی ها بیکا رنداز پشت میز بیرون بیایید نا بیکار نشدید
کاملا درسته هم ترافیک زیادشده از اون طرف پس تاکسی ها چکارباید بکنند درجواب کسی که نوشته بود از پشت میز بلند شن، بسیارحرف ناپخته ونسنجیده ایست، قضاوت ناعادلانه نکنید، بعد اگه کسی میخواهدمسافرکشی کند، برودتاکسی بگیردبهتراست مگه میشه هروقت دلشان خواست این کاروبکنند، درسته بنظر شما کسی که باخودرو شخصی سونوتا یا مزدا۳ برای ۵۰۰۰ تومان میره سرویس چه هدفی داره…؟