مدیرعامل راهآهن در بازدید اعضای کمیسیون عمران مجلس؛
◄ دوخطه شدن ۱۳۰۰ کیلومتر از خطوط ریلی کشور تا سال ۹۶
مدیرعامل راهآهن در بازدید اعضای کمیسیون عمران از خط آهن تهران-قزوین اعلام کرد: تا پایان کار دولت یازدهم طول مسیرهای دوخطه راهآهن در کشور به ۱۳۰۰ کیلومتر افزایش مییابد.
به گزارش تیننیوز؛ سعید محمد زاده مدیرعامل راهآهن در این بازدید با ارائه توضیحاتی در خصوص روند پیشرفت پروژه ریلی تهران- قزوین؛ کمبود منابع مالی را در بخش ریلی یک چالش بزرگ عنوان کرد.
وی با بیان اینکه فعالیت شبانهروزی در اجرای این پروژه قابل تحسین است، افزود: بهرهبرداری از این مسیر ریلی میتواند در توسعه اقتصادی کشور ایفای نقش کرده و علاوه بر افزایش امنیت سفر از ترافیک و آلودگی هوا بکاهد.
مدیرعامل راهآهن اظهار کرد: با توجه به سیاستهای دولت برای توسعه شبکه حملونقل ازجمله در حوزه ریلی، در کنار این طرح تا پایان امسال شاهد ۴ خطه شدن خط آهن تهران -کرج و ۲ خطه شدن خط آهن کرج تهران خواهیم بود.
به گفته مدیرعامل راهآهن تا پایان کار دولت یازدهم طول مسیرهای دوخطه راهآهن در کشور به ۱۳۰۰ کیلومتر افزایش مییابد.
مدیرعامل راهآهن با تأکید بر اینکه افزایش سهم بار برای راهآهن در اولویت اول است گفت: کشورهای منطقه خواهان ترانزیت کالا از طریق مسیر ریلی ایران هستند و از این طریق میتوانیم به درآمدهای قابل توجه جهت پیشرفت و تکمیل خطوط ریلی دست یابیم.
بر اساس اخبار روابط عمومی شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران، خط آهن تهران -قزوین به طول ۱۴۲ کیلومتر و خط آهن در دست احداث قزوین- رشت نیز دارای ۱۶۴ کیلومتر طول است که برنامهریزیشده تا پایان امسال و تا خاتمه کار دولت یازدهم به بهرهبرداری میرسد. با اتصال خط آهن قزوین به آستارا و تکمیل کریدور شمال به جنوب، بنادر عباس در ایران و هلسینکی در شمال اروپا به یکدیگر متصل میشوند و امکان رشد جابجایی بار و مسافر فراهم میشود. همچنین این خط آبهای گرم خلیجفارس را به آبهای سرد اروپا متصل میکند.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.