|
کد خبر:
116745
|
پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی پروژه ریلی خط دوم بافق - زرین
تین نیوز| مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه پروژه ملی خط دوم بافق- زرین شهر ۴۰۰ کیلومتر است گفت: ۲۷۰ کیلومتر از این پروژه در اصفهان تعریف شده و این پروژه ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
حجت الله غلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره آخرین وضعیت راهآهن استان اصفهان گفت: در بخش راهآهن استان وضعیت خوبی در استان جاری است که به دلیل اقدامات مناسب وزارت راه و شهرسازی شکل گرفته و از همین رو ما پروژه ملی خط دوم بافق- زرین شهر را در دست احداث داریم که طول آن حدود ۴۰۰ کیلومتر است.
وی ادامه داد: ۲۷۰ کیلومتر از این پروژه در اصفهان تعریف شده است و اداره کل راهآهن استان قراردادی به اعتبار ۵۷۰ میلیارد تومان منعقد کرده است. این پروژه ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امیدواریم که تا پایان سال ۱۰۰ درصد عملیات زیرسازی آن را به انجام برسانیم و در هفته دولت سال ۹۶ این پروژه را افتتاح کنیم.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان به بازسازی ۹۶ کیلومتر از خط های راهآهن قدیمی استان اشاره کرد و گفت: این پروژه به منظور افزایش ایمنی، سرعت و کاهش هزینه حملو نقل با اعتباری حدود ۷۹ میلیارد تومان در حال انجام است.
غلامی از همکاری فولاد مبارکه در انجام یک پروژه ریلی خبر داد و گفت: این پروژه راهآهنی به طول ۱۲ کیلومتر است که از ایستگاه ریز در استان به فولاد صبا متصل میشود که اعتبار لازم برای انجام این پروژه حدود ۵۳ میلیارد تومان است و در دهه فجر امسال به بهرهبرداری خواهد رسید.
وی بیان کرد: از این پروژه به منظوره انتقال بار جادهای به ریل طراحی شده و نزدیک به ۱ میلیون تن بار فولاد را در سال به شبکه ریلی متصل میکند و همینطور موجب میشود که بار بیشتر از شبکه جادهای استان حذف شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به وضعیت ایستگاهای استان اصفهان گفت: ایستگاه اصلی راهآهن استان در ۱۰ کیلومتری اصفهان واقع شده و قبلا طراحی آن انجام شده بود، اما در راستای سخنان آقای آخوندی مبنی بر طراحی ایستگاهها در داخل شهر، در طراحیهای جدید تمام ایستگاههای راهآهن در داخل شهر ساخته میشود.
وی ادامه داد: ۲۷۰ کیلومتر از این پروژه در اصفهان تعریف شده است و اداره کل راهآهن استان قراردادی به اعتبار ۵۷۰ میلیارد تومان منعقد کرده است. این پروژه ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امیدواریم که تا پایان سال ۱۰۰ درصد عملیات زیرسازی آن را به انجام برسانیم و در هفته دولت سال ۹۶ این پروژه را افتتاح کنیم.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان به بازسازی ۹۶ کیلومتر از خط های راهآهن قدیمی استان اشاره کرد و گفت: این پروژه به منظور افزایش ایمنی، سرعت و کاهش هزینه حملو نقل با اعتباری حدود ۷۹ میلیارد تومان در حال انجام است.
غلامی از همکاری فولاد مبارکه در انجام یک پروژه ریلی خبر داد و گفت: این پروژه راهآهنی به طول ۱۲ کیلومتر است که از ایستگاه ریز در استان به فولاد صبا متصل میشود که اعتبار لازم برای انجام این پروژه حدود ۵۳ میلیارد تومان است و در دهه فجر امسال به بهرهبرداری خواهد رسید.
وی بیان کرد: از این پروژه به منظوره انتقال بار جادهای به ریل طراحی شده و نزدیک به ۱ میلیون تن بار فولاد را در سال به شبکه ریلی متصل میکند و همینطور موجب میشود که بار بیشتر از شبکه جادهای استان حذف شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به وضعیت ایستگاهای استان اصفهان گفت: ایستگاه اصلی راهآهن استان در ۱۰ کیلومتری اصفهان واقع شده و قبلا طراحی آن انجام شده بود، اما در راستای سخنان آقای آخوندی مبنی بر طراحی ایستگاهها در داخل شهر، در طراحیهای جدید تمام ایستگاههای راهآهن در داخل شهر ساخته میشود.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.