| کد خبر: 123044 |

اضافه‎شدن ۱.۶میلیون TEUبه ظرفیت ناوگان کانتینری‎جهان

تین‌نیوز| موسسه مشاوره کشتیرانی Drewry اعلام کرد که با وجود شکاف عمیق میان عرضه و تقاضای کشتی‎های کانتینری، خطوط کشتیرانی کانتینری علاقه چندانی برای استفاده از فرصت و کاهش این شکاف ندارند.

به گزارش گروه بین الملل مارین تایمز، کشتیرانی‎ها همچنان چشم به کشتی‎های بزرگتر و جدیدتر دوخته‎اند تا به این شکل سهم بازار و مزیت قیمتی خود را حفظ نمایند و حاضر نیستند این موضوع را به تاخیر بیاندازند.

موسسه دروئری در گزارش خود آورده است که با این احوال تعویق فعالیت‎های کنونی کشتیرانی ها می‎تواند با خود پاداشی مانند ایجاد توازن بیشتر عرضه-تقاضا و نرخ های بالاتر به همراه داشته باشد که مقاومت در برابر آن کار دشواری است.

تعویق سفارش‎های جدید برای صنعت کشتیرانی کانتینری این فرصت طلایی را فراهم می‎کند که ایجاد ظرفیت ناوگان کانتینری در سالهای آتی کمی آرام تر باشد.
اطلاعات موسسه Clarksons Research نشان می دهد که سال 2016 میلادی بدترین سال از نظر سفارش کشتی های جدید تجاری بوده است. در این سال تنها چهار میلیون تن سفارش جدید ثبت شد، این در حالیست که در سال 2015 میلادی نزدیک به 25 میلیون تن و در سال 2013 نیز رکورد 56 میلیون تن سفارش ساخت کشتی های جدید ثبت شده بود.

در گزارش دروئری آمده است: "نبود کسب و کار جدید موجب می‎شود که کشتی سازی‎های جهان با کاهش سفارش روبرو شوند، این روند می تواند تا سال 2018 میلادی به سفارش صفر برسد. برای همین کشتی‎‏سازی ها مجبورند برای جلب سفارش های جدید تخفیف‎های چشمگیری ارائه دهند."

در سال 2017 میلادی و بر اساس برنامه نزدیک به 1.6 میلیون TEU به ظرفیت ناوگان کانتینری جهان افزوده می شود. بخشی از این ظرفیت قرار بود که در سال گذشته وارد ناوگان شود که با توجه به شرایط بازار تحویل آن به امسال موکول شد.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.