◄ بازداشت مدیر فرودگاه هاشمینژاد مشهد با قرار کفالت!
تیننیوز| قاضی حسینی از بازداشت مدیرکل فرودگاههای خراسان رضوی خبر داد.
به گزارش خبرنگار تیننیوز، در ادامه محمد حسن اصولی صفار بازپرس ویژه جرائم فرودگاه شهید هاشمینژاد مشهد نیز در تشریح جزئیات خبر به میزان گفته است، این فرد بابت معاونت در توقیف غیرقانونی مسافرین در سه پرواز ماهان، معراج و آتا تفهیم اتهام شد و پس از سه ساعت بازجویی فنی و تخصصی با قرار قانونی (کفالت) روانه زندان شد.
این موضوع در حالی در خبرگزاری قوه قضائیه مطرح شده قرار قانونی (کفالت) به معنای آزادی متهم است نه بازداشت او.
مدیرکل روابط عمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی در پاسخ به تماس خبرنگار حوزه هوایی تیننیوز جهت پیگیری این موضوع، اعلام کرد: طبق اطلاعاتی که بنده از این موضوع دارم، مدیرکل فرودگاه هاشمینژاد را برای پارهای از توضیحات احضار کرده بودند و صحت دستگیری وی تاکنون مشخص نیست.
وی افزود: این موضوع در حال بررسی است و به محض گرفتن اطلاع دقیق از سوی شرکت فرودگاه اعلام خواهد خواهد شد.
در این ماجرا بجز جناب مدیرکل موارد و کسان دیگری هم مقصر هستند: ۱ شرکت فرودگاه ها هرگز مقررات مربوط به موارد بحران را جدی نگرفته و تدوین ننموده است و علیرغم وجود دستورالعمل ها روسا و معاونین شرکت فرودگاه ها هنوز فرودگاه را مانند یک گاراژ اداره می کنند ۲ عدم توجه به حقوق مسافردر کلیه موارد در فرودگاه های کشور، هم توسط خطوط هواپیمائی و هم عوامل فرودگاه که نشان دهنده عقب ماندگی صنعت هوانوردی بدلیل وجود کارشناسان و مدیران نامطلوب است ۳ اگر این اتفاق در اروپا رخ می داد مدیران خط هوائی و فرودگاه بلاشک اخراج وبشدت تنبیه می شدند ۴ مسافرین محبوس می بایستی به هتل منتقل می شدند تا شرائط برای پرواز مهیا می شد ۵ بدلیل ناکارآمدی فرودگاه مشهد و مدیرانش که سالها پا برجاست، هرگز مشکلات عدیده فنی این فرودگاه بگوش مسئولان رده بالائی نرسیده ورودربایستی و مخفی کاری سطح خدمات را تقلیل داده است ۶ دولتی بودن فرودگاه ها باعثشده، همه چیز اینچنین آشفته و عقب مانده باقی بماند، خصوصی سازی تنها درمان است، چون بخش خصوصی فقط کاربلدها را بخدمت می گیرد ۷ فاجعه مشهد نشان داد شرکت فرودگاه ها و سازمان هواپیمائی کشوری جدا نیاز به تغییرات و خانه تکانی در معاونت ها و بخش های کارشناسی دارندو چندین نفر باید کنار گذاشته شوند تا وضع بدتر نگردد ۸ مدیریت فرودگاه در ایران واقعا عقب افتاده و مغایر استانداردهاست و هیچ کاری هم طی ۳۰ سال گذشته انجام نشده است ۹ مدیران شرکت فرودگاه ها بجای گذراندن دوره های تحصیلی دکتری و کارشناسی ارشد، بهتر است با تحصیلات اخذ شده وارد شرکت شوند و اصول مدیریت تخصصی را در پست های موجود کارآموزی نکنند۰نمی توانند، بروند و جای دیگرکار یاد بگیرند ۱۰ شرکت فرودگاه ها هرگز نتوانسته یک هیئت مدیره{…} داشته باشد و همواره از این رنج برده است