| کد خبر: 83967 |

معاون برنامه‌ریزی تاکسیرانی شهر تهران در گفتگو با تین نیوز:

◄ اعتراض اخیر تاکسیرانان ارتباطی به سازمان ندارد

تین‌نیوز| معاون برنامه‌ریزی تاکسیرانی شهر تهران در ارتباط با تجمع چند روز اخیر رانندگان تاکسی در مقابل شرکت تعاونی تاکسیرانان، اظهار داشت: این شرکت که نام شرکت تعاونی تاکسیرانان را یدک می‌کشد، ارتباطی با سازمان تاکسیرانی شهر تهران ندارد.

رضا قاضی در گفتگو با تین‌نیوز ضمن بیان این مطلب که طی یک سال گذشته سازمان تاکسیرانی شهر تهران اعتراض خود را نسبت به استفاده این تعاونی از نام و آرم خود اعلام داشته است، تصریح کرد: شرکت تعاونی تاکسیرانی مجوز فعالیت خود را از وزارت تعاون دریافت کرده  و تحت عنوان هلدینگ فعالیت خود را با دایر کردن سوپرمارکت‌های مختلف، درمانگاه  ادامه می‌دهد که در ادامه از شرکت تاکسیرانی برای ورود به حوزه فعالیت رانندگان تاکسی مهر تائید دریافت می‌کند.
 
وی موضوع اعتراض گسترده رانندگان تاکسی شده که به عنوان واسطه این شرکت تعاونی را انتخاب کرده‌اند را تخطی از پرداخت حق بیمه آنها دانست و اظهار داشت: شرکت تعاونی مذکور با کسب مجوز از بیمه تامین اجتماعی به عنوان کارگزار بیمه نسبت به اخذ حق بیمه رانندگان اقدام کرده اما متاسفانه مشخص شد که چندین ماه حق بیمه رانندگان را به سازمان بیمه تامین اجتماعی پرداخت نکرده است.

قاضی با تاکید بر اینکه سازمان تاکسیرانی هیچ‌ ارتباطی با بروز این تخلف ندارد، گفت: از آنجا که موضوع رانندگان خدوم تاکسی مطرح است، مدیرعامل تاکسیرانی شهرداری تهران جلسات زیادی را طی روزهای اخیر با سازمان تامین اجتماعی برگزار کرد که در نهایت بر اساس تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان تامین اجتماعی و سازمان تاکسیرانی مقرر شد رانندگان تاکسی تحت عنوان خویش‌فرما و به صورت فردی اقدام به واریز حق بیمه خود کنند.
 
به گفته وی، متاسفانه شرکت تعاونی تاکسیرانان با خودداری از پرداخت حق بیمه رانندگان ظرف سه ماه به تامین اجتماعی، موجبات محرومیت حدود 80 درصد از رانندگان تحت پوشش خود را فراهم ساخته است و این درحالی است که هر یک از تاکسیرانان می‌توانند پس از توافق انجام شده به شعب تأمین اجتماعی که دفترچه بیمه‌اش را صادر کرده، مراجعه کرده و پول قدرالسهم خود را بدون واسطه به شعبه اخذ بیمه خود بپردازند.
 
قاضی با بیان اینکه سازمان تاکسیرانی در حال پیگیری حل مشکلات رانندگان است گفت: مقرر شد تا سازمان تامین اجتماعی نیز به عنوان سازمان بالادستی این کارگزاری، مراحل قضایی این پرونده را را در دستور کار خود قرار دهد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • majidkhosravi۶۶۷۳ @ gmail. com 0 0

    واقعاا جای تاسف دارد که بعد از اسقاط خودرویم در مرکز اسقاط متوجه بی هماهنگی تاکسیرانی و شماره گذاری و ایران خودرو شدم لذا ماشینم اسقاط شد ولی خودرویم هنوز شماره گذاری نشده بود و مجبور شدم چند روز اسیر و بیکار بمانم تا با من تماس بگیرند و هیچکس پاسخگو نبود