| کد خبر: 127643 |

توجه ویژه شورای شهر تهران به حمل و نقل و عمومی و توسعه مترو

تین‌نیوز|  رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران ضمن ارائه گزارش عملکرد کمیسیون متبوع خود از توجه ویژه شورای شهر تهران به موضوع حمل و نقل و توسعه مترو در ۴ سال گذشته خبر داد.

 

به گزارش تسنیم، علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز در نطق پیش از دستور خود به ارائه گزارشی از فعالیت‌های کمیسیون برنامه و بودجه اشاره کرد.

دبیر با اشاره به اینکه در 4 سال گذشته ریاست کمیسیون به عهده وی بوده است، به اهم موارد انجام شده در دوره تصدی چهارساله خود به عنوان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر پرداخت و گفت: در بخش برنامه یکی از اقدامات مهمی که در کمیسیون انجام شده است بررسی و به تصویب رساندن برنامه 5 ساله دوم شهرداری تهران در اردیبهشت سال 1393 بوده است. 

 

وی همچنین الزام شهرداری تهران به تنظیم بودجه‌های سنواتی در چهارچوب تحقق احکام و اهداف برنامه عملیاتی 5 ساله را از جمله دستاوردهای فعالیت‌های انجام شده در کمیسیون برنامه و بودجه دانست. 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر گفت: تشکیل کمیته پایش برنامه 5 ساله دوم شهرداری تهران با حضور دبیران کمیسیون‌های تخصصی شورا و بررسی گزارش عملکرد سالیانه براساس برنامه 5 ساله دوم شهرداری تهران در سال 94 و 95 از اقدامات کمیسیون برنامه بودجه شورای شهر بوده است.

 

دبیر ادامه داد: تصویب تبصره 37 بودجه سال 93، مصوبه مورخ 2 شهریور 93 مبنی بر الزام شهرداری تهران به تنظیم بودجه‌های سالیانه براساس مشارکت شهروندان و با رویکرد محله محوری و همچنین الزام شهرداری به تنظیم لایحه بودجه سالیانه براساس عملکرد از دیگر اقدامات کمیسیون برنامه و بودجه شورا بوده است.

به گفته وی، طبقه‌بندی هزینه‌ها براساس میزان 7 فصل هزینه به جای نظام مواد 20 گانه، تصویب سیاست‌های کلی و الزامات تدوین بودجه سنواتی در شورای شهر، تنظیم بودجه مربوط به هزینه‌های نگه‌داشت شامل آسفالت، جداول و ... در سال 96 و همچنین الزام شهرداری به تهیه و تدوین بودجه و سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به آن در سیستم جامع تحت وب در سال 94 از دیگر اقدامات کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران بوده است.

 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر در خصوص اقدامات قابل توجه در شورای چهارم گفت: یکی از افتخارات این شورا کاهش مبلغ اصلاحیه‌هایی بوده است که شهرداری در پایان هر سال به شورا ارائه می‌کرد.

دبیر ادامه داد: شهرداری تهران در سال 92 اصلاحیه‌ای به مبلغ 4 هزار و 726 میلیارد تومان و در سال 93 اصلاحیه‌ای به مبلغ 3 هزار و 415 میلیارد تومان و در سال 94 اصلاحیه‌ای به مبلغ هزار و 50 میلیارد تومان و در سال گذشته نیز اصلاحیه‌ای به مبلغ 595 میلیارد تومان توسط شهرداری به شورای اسلامی شهر تهران ارائه شده است که حاکی از کاهش این اصلاحیه‌ها می‌باشد. 

 

وی همچنین به موضوع بودجه معاونت حمل و نقل شهرداری تهران پرداخت و گفت: در سال 92 بودجه معاونت حمل و نقل شهرداری تهران 1065 میلیارد تومان بود که این مبلغ در سال‌های آینده تلاش شد بیشتر به بخش مترو و حمل و نقل عمومی اختصاص یابد. در سال 96 رقم بودجه معاونت حمل و نقل به 709 میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است اما با توجه به اهمیت حمل و نقل عمومی در 4 ساله شورای چهارم نگاه ویژه‌ای به حمل و نقل عمومی و بویژه مترو داشته‌ایم و در مجموع 4 سال مبلغ 9 هزار و 64 میلیارد تومان به مترو اختصاص داده‌ایم که این مبلغ از سال 92 تا 96 نشانگر روندی روبه‌رشد می‌باشد. بودجه مترو در سال 92، 652 میلیارد تومان و در سال 96، 2 هزار و 308 میلیارد تومان می‌باشد. 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.