یک راننده کامیون:
◄ نسخه سوئیسی به کار حملونقل جادهای ایران نمیآید
نمیتوان برای کشوری مثل ایران با کویرهای طولانی و مسیرهای 2000 کیلومتری نسخه سوئیسی پیچید.
یک فعال بخش حملونقل جادهای کالا، با رد دیدگاه برخی افراد که شرکت محوری را راهکار حل مشکلات بخش حملونقل کالا میدانند، گفت: نمیتوان برای کشوری مثل ایران با کویرهای طولانی و مسیرهای 2000 کیلومتری نسخه سوئیسی پیچید.
به گزارش تین نیوز، آرش جلیلی در شبکههای اجتماعی همچنین بیان کرد: تجربه نشان داده میزان اثربخشی و کارایی صاحبان کسب و کارهای کوچک بالاتر از کارمندان و حقوق بگیران است.
وی افزود: دنیا برای بهبود بهرهوری بهدنبال strategic business unit یا همان SBUها میرود که واحدهای کوچک خودگردان کسب و کار هستند، بنابراین رفتن بهدنبال بزرگ کردن کسب و کار حرکتی قهقرایی است.
این راننده خود مالک اظهار کرد: در بحث مدیریت منابع انسانی H.R نیز ، تجربه رانندگان در جادهپیمایی، سرمایه مغزافزاری محسوب میشود و بر همین اساس نگاه منفی به راننده محوری نادیده گرفتن و از دست دادن این سرمایه است.
جلیلی تاکید کرد: کامیونهای خودمالک پیش از اینکه سرمایه شخصی باشند سرمایه ملی محسوب میشوند اما این سرمایههای ملی بهدلیل فقدان یا قیمت سرسام آور قطعات یدکی، فقدان لاستیک و توزیع توأم با منتکِشی و منتکُشی و عدم صرفه اقتصادی جهت سرمایهگذاری، در حال فرسودگی و زمینگیر شدن هستند.
وی گفت: نیم میلیون دستگاه سرمایه ملی به ارزش تقریبی 500 هزار میلیارد تومان (بیش از بودجه عمومی کشور) در حال زمینگیر شدن و نیازمند قطعه، لاستیک، روغن و نوسازی است.
این فعال حملونقلی با بیان اینکه نمیتوان این حجم عظیم سرمایه و نیروی انسانی را فقط با کلمات مدیریت کرد، افزود: مسئولان وظیفه دارند به داد این پیکره برسند و تلاش کنند تا این پیکره زمینگیر نشود.
جلیلی افزود: مسئولان مرتبط باید این پیکره را که به دلیل فقدان صرفه اقتصادی نحیف شده از مرگ حتمی نجات دهند وگرنه خیلی زود دیر میشود.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.