| کد خبر: 209545 |

◄ ورود بدون مجوز کامیون‌های خارجی‌ به ایران؛ نوبت به ناوگان افغانستان رسید

ناوگان افغانستانی خالی وارد کشور شده و بارگیری و اقدام به حمل بار می‌کنند اما اجازه ورود از مرز دوغارون به کامیون‌های ایرانی داده نمی‌شود و این موضوع عملاً رانندگان ایرانی فعال در بخش حمل و نقل بین‌المللی را بیکار کرده است.

تین نیوز

در چند هفته گذشته خبرهای متعددی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که حکایت از مشکلات رانندگان فعال در بخش حمل و نقل بین‌المللی دارد.

به گزارش تین نیوز، در حالی که چند روز پیش، گلایه رانندگان ایرانی از فعالیت رانندگان ترکیه در حمل بارهای صادراتی کشورمان، به دلیل بسته بود مرز ترکیه به بهانه کرونا در این رسانه خبری منتشر شد، اکنون رانندگان  از وجود مشکلات مشابه در مرزهای شرقی خبر می‌دهند و در شبکه‌های اجتماعی عنوان کرده‌اند ناوگان افغانستانی خالی وارد کشور شده و بارگیری و اقدام به حمل بار می‌کنند اما اجازه ورود از مرز دوغارون به کامیون‌های ایرانیداده نمی‌شود و این موضوع عملاً رانندگان ایرانی فعال در بخش حمل و نقل بین‌المللی را بیکار کرده است.

بیشتر بخوانید: صادرات محموله‌های ایران با قیمت نجومی توسط کامیون‌های خارجی

به گزارش تین نیوز، پیش از این مدیر عامل یک شرکت حمل و نقل بین‌المللی در آذربایجان نیز در نامه‌ای به رئیس کل گمرک ایران خواستار رفع ممنوعیت تردد کامیون‌های ایرانی و امکان حمل کالا طبق قوانین، توسط این کامیون‌ها شد.

 مدیرعامل این شرکت در تاریخ 23 فروردین در نامه‌ای به رئیس گمرک ایران مشکلات مربوط به این بخش را تشریح کرد و خواستار رسیدگی به مشکلات موجود شد.

وی در این نامه که نسخه‌ای از آن در اختیار تین نیوز قرار گرفت، عنوان کرد: با توجه به شرایط موجود فعلی و شیوع بیماری کرونا در کل دنیا و بسته بودن مرزها، کامیون‌های کشور ترکیه از طریق آذربایجان اقدام به حمل محموله به کشورهای همجوار نموده و سپس از طریق گمرکات شمال شرق، ایران وارد کشور شده و اقدام به بارگیری محموله‌های صادراتی ایران به قیمت‌های نجومی و دلبخواه به مقصد ترکیه می‌کنند و این درحالی است که صنعت حمل و نقل ایران به خصوص شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی و کامیون‌های فعال در زمینه بین‌الملل در حالت سکون هستند.

وی در بخش دیگری از این نامه تاکید کرد: با توجه به مشخص نبودن وضعیت مرزها و مشکلات مالی پیش آمده برای رانندگان که توانایی تامین مخارج خانواده‌های خود را ندارند این موضوع منجر به اعتراض به وضعیت موجود شده است. لذا خواهشمند است اقدامات و دستورات لازم جهت رفع ممنوعیت تردد کامیون‌های ایرانی و حمل کالا طبق قوانین و به خصوص ممنوعیت تردد و بارگیری کامیون‌های خارجی و غیر ایرانی به خصوص کامیون‌های ترکیه را مبذول نمایید.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.