| کد خبر: 262565 |

◄ افتتاح اتوبان اصفهان شیراز و 3 نکته مهم برای عبور از این آزادراه زیبا

در روزهای پایانی هفته پیش رو شاهد افتتاح اتوبان اصفهان شیراز توسط رئیس جمهور خواهیم بود اما درباره این آزادراه و افتتاح آن دغدغه هایی نیز وجود دارد.

تین نیوز

در روزهای پایانی هفته پیش رو شاهد افتتاح اتوبان اصفهان شیراز توسط رئیس جمهور خواهیم بود اما درباره این آزادراه و افتتاح آن دغدغه هایی نیز وجود دارد.

به گزارش تین نیوز، انتظار مشتاقان سفر به شیراز از یک مسیر جاده ای امن به نقطه پایان رسید. رانندگانی که در مسیر این استان تردد می کنند، از این پس حق انتخاب بیشتری خواهند داشت. چرا که تا چند روز دیگر مراسم افتتاح اتوبان اصفهان شیراز برگزار خواهد شد.

گزارش پربازدید امروز را بخوانید:

◄ اتوبان اصفهان شیراز را از دست شوتی ها نجات دهید!

رانندگانی که به مقصد شیراز سفر خود را برنامه ریزی می کنند قطعا این آزادراه را یکی از بهترین محورهای مواصلاتی کشور ارزیابی می کنند. با این حال نکته ها و دغدغه هایی نیز در مورد این اتوبان وجود دارد که در ادامه آنها را مرور می کنیم.

1. رانندگان باید در این آزادراه چندبار و چه مبلغی عوارض بدهند؟

طولانی بودن این آزادراه و هزینه های سنگینی که برای احداث آن انجام شده، این دغدغه را ایجاد کرده که مبلغ عوارض تردد در این محور چقدر است. توجه به این نکته هم ضروری به نظر می رسد که اتوبان مذکور یک آزادراه دولتی نیست و سرمایه گذاران این محور به عنوان یک پروژه درآمدزا به آن نگاه می کنند. بنابراین سرمایه گذاری های انجام شده در این اتوبان باید از محل عوارضی که رانندگان پرداخت می کنند، مستهلک شده و بعد از مدتی به سود برسد. با این اوصاف، این دغدغه وجود دارد که عوارض سنگینی برای این اتوبان در نظر گرفته شود که در چند مرحله از رانندگان اخذ شود.

2. مراکز خدمات بین جاده ای در اتوبان اصفهان شیراز آماده است؟

قابل انتظار است که اتوبان اصفهان شیراز مورد استقبال انبوه مسافران قرار گیرد. حضور پرشمار رانندگان و اهالی سفر در این اتوبان ایجاب می کند که مراکز خدمات بین جاده ای به تعداد کافی در این محور ساخته شود. این در حالیست که آمار دقیقی از تعداد مراکز و استراحتگاه های بین جاده ای آزادراه اصفهان شیراز منتشر نشده است.

3. تابلوها و دوربین های آزادراه شیراز اصفهان تکمیل شده است؟

می دانیم عبور از یک آزادراه جدیدالاتاسیس با آسفالت نو، وسوسه سرعت را در برخی رانندگان بیدار می کند. قابل پیش بینی است که اگر علائم ایمنی و تابلوها و خصوصا دوربین های کنترل سرعت در اتوبان اصفهان شیراز تکمیل نشده باشد، تخلفات فراوانی در این محور روی خواهد داد.

شایان ذکر است که طول این اتوبان زیبا ۲۱۲ کیلومتر است و عبور از آن زمان رسیدن از مسیر اصفهان به شیراز را حدود 1 ساعت و نیم الی 2 ساعت کوتاه تر می کند.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 109 35

    پس دولت پول مالیات و منابع کشور را کجا خرج می‌کنه که بخش خصوصی جاده را ساخته بعد شما با پر رویی تمام حرف از عوارض میزنید

    • بنده خدا 65 85

      دوست عزیز وقتی هزینه و استهلاک 2ساعت کارکرد خودرو رو حساب کنید هزینه هرچی باشه می ارزد ضمن اینکه سرعت در معابر پر پیچ و خم کند و سربالایی سرپایینی و خستگی 2 ساعت رانندگی و خطرات و شکست و بست در جاده قدیم و مصرف سوخت و تاخیر در رسیدن به مقصد و امنیت و.... رو هم حساب نکردیم. اگه مثل دولت قبل بی خیال مشکلات از کنار قضایا بگذرند اونوقت بیشتر معترض نبودیم چرا ناسپاسی؟ همینه که هیچ وقت از زندگی راضی نیستیم.
      چه تفاوتی واسه جاده داره که بخش خصوصی یا دولتی اونو احداث کرده باشد تو حالشو ببر

    • محفوظ 58 35

      شما می توانید بروید مطالعه باشید و ببینید که در دنیا تمام آزادراه های خصوصی که با پول بخش خصوصی ساخته می شوند، از عوارض عبور خودروها برای بازگشت سرمایه استفاده می کنند. در عوض، با پول مالیات و منابع عمومی، همان جاده های سنتی و قدیمی حفظ و نگهداری می شوند و کسی بابت عبور از آنها پولی نمی پردازد.

      همین حرفهای پوپولیستی مانع توسعه زیرساخت های کشور است و باعث افزایش کشت و کشتار در جاده های غیراستاندارد فعلی می شود.
      اگر نمی خواهید پول بابت عبور از آزادراه و در واقع بابت رفاه و ایمنی خانواده خود بدهید، خب از راه های قدیمی موجود به طور رایگان استفاده کنید. اگر می خواهید از تهران به شمال بروید، خب چه کسی شما را مجبور کرده که از آزادراه چالوس استفاده کنید و پولش را بپردازید؟ می توانید از جاده قدیم استفاده بفرمایید و پولی هم پرداخت نکنید.

    • محب 53 23

      آقای محفوظ ، یه کم درباره گیگا پروژه های کشور دوست و برادر و مسلمانمان ؛ عربستان سعودی تحقیق بفرمایید که ببینید با پول نفت مملکت چه کارهایی میشه کرد ، ما پوپولیست ! شماهم ماست مالیسم !!!

    • ناشناس 38 5

      صحبت شما کاملا درسته مالیات می‌دیم برای توسعه زیرساخت‌ها
      اون دوستانی هم که به شما پرخاش میکنن و میگن همه جای دنیا همینه لطف کنن رفاه و درآمد و سطح زندگی همه جای دنیا رو هم با ایران مقایسه کنن
      هر جا چیزی به ضرر مردمه میگن همه جای دنیا همینه
      هر جا چیزی به نفع مردم تموم میشه باید سطح زندگیمون با بدبخت ترین جوامع یکی باشه
      افتتاح آزادراه بعد بیست سال اونم تو استان مهمی مثل فارس که این همه سال آزادراه نداشته توی بوق و کرنا کردن هم نداره

    • ناشناس 18 11

      آقای محب!
      رفتار دولت درست نبوده قطعا!
      اما این که انتظار داشته باشیم با این همه فرار مالیاتی، رفاه افسانه ای داشته باشیم هم جز مفت خوری چیزی نیست.
      کشورهای پیشرفته دنیا اینی نیستند که شما فکر می کنید. نمیشود همه چیز را مفتی مفتی داشت. چرا فکر میکنید درآمد مالیاتی ایران کفاف این همه رفاه مد نظر شما را میدهد؟
      نهایت مالیاتی که خود شما میپردازید چند درصد درآمدتان است؟ میدانید در آمریکا و کانادا بعضا تا 50 درصد درآمد هم به عنوان مالیات گرفته میشود؟
      چرا از کشور فضای کاریکاتوری میسازید؟
      واقعیت موجود و کنونی کشور ما اینست: کشور بودجه دولتی برای توسعه زیرساختها ندارد و جمع پول نفت و مالیات، فوقش دارد دستمزد میلیونها کارمند دولتی عمدتا ناکارآمد و دارو و غذا را تأمین میکند. بنابراین برای توسعه حمل و نقل و سایر زیرساختها، کشور نیازمند سرمایه گذار خصوصی است. سرمایه گذار خصوصی هم پولش را به شکل صدقه وارد کار نمیکند بلکه به دنبال منفعت خودش است. شما خودت حاضری خانه ات را مفتی به کسی بدهی بنشیند؟ قطعا نه. پس انتظار نداشته باش که سرمایه گذار خصوصی اموالش را به آزادراه تبدیل کند تا من و شما مفتی از آن استفاده ببریم.
      امیدوارم موقع تحلیل، خودت را جای آن معلم، کارگر، کارمند یا زن سالخورده که سهامدار بورس است هم بگذاری که دو قرون پولش را به امید سودآوری در بورس گذاشته و شما فکر می کنی وظیفه اش بوده برای شما آزادراه بسازد تا با ماشینت در آن مفتی راه بروی و پولش از جیب او پرداخت شود.

    • پاسخ 0 0

      بیشتر این کامنت ها و نظرات دروغه. مالیات و عوارض نداره که بعدشم اگر داشته باشه فقط 5 هزاره کمتر از پول یک کلوچه. ولی خیلی جاده خوبی است

  • ناشناس 95 27

    حال دیگه جیب مردمو اینجوری خالی کنین برا رفاه مردم هیچ کاری نمیکنن

    • حسین 7 4

      پس این برای مردم نیست اون کشورها نفت ندارن گاز ندارن دولت هواشون داره مگه نباید بیرزه حرفاتون خیلی ابتدایی شما کجایی هستید گریه ملوس بابا برای تو اسب چموش لگد زن برای من

  • ناشناس 20 2

    خوب زنجان تبریز که ۳۰۰ کیلومتره

    • ناشناس 12 3

      یک بار از اتوبان زنجان تبریز بری باید جلو بندی ماشین تعمیر کنی

    • ناشناس 2 0

      امیدوارم آزاد راهی بین اسفراین و بجنورد ساخته شود چیه این جاده کوهستانی خطرناک مرگبار

  • مجید 132 16

    اگه خصوصیه وعوارض باید داد چه نیازی داشت ریس جمهور افتتاحش کنه

  • فرهاد 64 15

    بیا جیبامون بگرد هر چی توش هست مال تو ابرام

  • ناشناس 67 14

    بازهم جیب مردم از راه عوارضی خالی میشه مالیات مردم چه میشع

  • ناشناس 86 16

    چرادولت میگه برای رفاه وخدمت به مردم ازادراه راساخته اگرقراره جیب مروم روخالی کنند پس منت نگذارند ونقش دولت چیه چراباید مردم تاوان هزینه های بخش خصوصی یاهرنهادی که نقش داشته رابپردازند پس این همه مالیات ودرامد وپولهای ملت کجا خرج میکنندکه همش باید مردم جیب دولت راپرکنند.

    • ناشناس 4 0

      خرج ای 12 نفر که منفی دادند

    • ناشناس 1 1

      شما مگر پولی پرداخت کردید که شاکی هستید؟ جاده با بودجه دولت ساخته شده هزینه مالیاتش هم نهایت 5 هزاره.اون قدر گدایی که 5 هزار هم نداری؟

  • ناشناس 33 23

    همون جاده فعلی به صرفه هست

    • ناشناس 3 3

      والا خوب باشه مگر قرار چقدر بگیرند پول بنزین که تواین دوساعت صرفه‌جویی میشد بیشتر که نیست سخت نگیرید حال یکبار مثل آدم از جاده صاف میریم بدون اینکه جلوبندی ماشین آسیب ببینه

  • امید 49 3

    نکته چهارم
    همین الان هم ورودی شیراز از سمت سپیدان ترافیک سنگینی داره.
    آیا برای ترافیک ورودی فکری شده یا نه؟

    • رضا کامفیروز 12 2

      بله واقعا ترافیک توی گویم چهار ساعت معطلی داره.
      باید کامل درست میکردن و بعدا افتتاح میکردن.
      اصلا جواب گو نیست

  • علی 69 12

    دولت به فکر مردم نیس بفکرجیب اقازادهاس که تواروپا حال کنند،پول خرج شده،یکسال نمیشه که برمیگرده

  • محمود 65 14

    خدا کنه عوارض کم باشه که راننده بدبخت بتونه پرداخت کنه هرچندبعیده ازاین دولت که از آب خامه میگیره

  • مریم 27 2

    الان ازاد راه تهران کاشان ۲۰سال عوارضی میگیرن از سودشم دیگه خیلی خیلی زده بالا

  • سید حسین بهشتی 8 25

    خدا را شکر که این پروژه بنتیجه رسید و به دولت بعدی موکول نشد جاش بود پلیس راهور یک آمار از تلفات این راه در ده سال گذشته میداد تا مردم بیشتر متوجه کمبود چنین اتوبانی را می کردند خداوند به مسئولین متعهد ما چه دولتی وچه بخش خصوصی طول عمر باعزت عطا فرماید

  • حسین 14 3

    خسته نباشید یک کاری هم برای رضای خدا بکنید ولی بر شما به چه چیز افتخار را میکنید چرا دروغ میگید کی این سرمایه را داره به مردمم معرفیش کنید از کجا آورده تا کی مردم خر فرض میکنید معلوم کنید عوارض به جیب کی میرسه

  • .محمد 12 3

    بنده خدا؟؟ما کنار همین آزاد راه سکونت داریم.بیشتر از شصت درصد این راه در دولت قبل درست شده.. دوماً این راه اگر قطعه هفت و هشت درست نشه و افتتاح بشه یک معضل میشه که مجبور بشن ببندند... حالا چرا عجله دارند ؟؟.؟.؟

    • مهدی 0 3

      به گفته خودتان،با یک تناسب ساده کار زیادی انجام شده ، شصت درصد تو رمان روحانی در ۸ سال، چهل درصد در دوسال و سه ماه البته کارهای دولت احمدی نژاد هم بره به حساب روحانی.

  • Rad 10 2

    طرف شیرازش که یهو ول میشه چرا تکمیلش نکردند

  • ناشناس 6 1

    حداقل بنویسیدعوارضش چقدرهست، بعدبزنیم به سروکله هم...

  • لیلا 2 8

    واقعا خیلی خوبه با اینکه ساخت اون خیلی طولانی شد جای تشکر داره

  • ناشناس 12 6

    حاج ابراهیم تخفیف بگیر تا ما هم بتونیم بریم وگر نه مجبوریم از همون جاده قدیمی بریم. کاری که واسه مردم نکردی

  • جابر 9 14

    من نمیدانم چرا همه ناله مکن جیب ما را بزن خالی کن واز این حرفها نکنه مثبت را نمگیریم ما
    سرعت بیشتر
    هزینه کمتر
    اصتحلالک
    وقت کمتر
    این ها را در نظر نمگیریم فقط ناله مکنیم گرون گرون هم باشه 10هزار تومان که پول ی پفک بچه ات هم نیست پس الکی ناله نزن نکات مثبتش را هم فکر کن

  • علی شیرمحمدی 8 4

    سلام. عرض ادب. تمام این حرف ها که میزنیم درست. ولی خدا وکیلی کو گوش شنوا. تا حالا شده کسی جواب گو باشه. تو کل این از بس که ماشین های استانداردی دارن فقط دست انداز گذاشتنشا یاد گرفتن. خدا خیرتون بده.با تمام این حرفا انگار داری آب به کون شتر می‌ریزی.

  • اسماعیل 13 3

    ورودی شیراز از شهرک گویم همین الان داره زیر گذر احداث میشه، تا یکسال و نیم دیگه هم افتتاح نمیشه، همون موقع هم که مشغول زیر گذر نبودن، گویم آخر هفته ها ترافیک کلافه کننده داشت، حالا با این بی خردی فکر کنید ترافیک شهرهای شمالی و مرکزی هم بیاد روش، این دیگه قوز بالا قوزه
    همین روبان قیچی کردی تمومه؟
    بابا یه فکری به حال ورودی شهر کنید، بی تدبیری موج میزنه

    • ناشناس 1 0

      من یک ماه پیش از اون طرف اومدم به غول شما همش ترافیک که به علت کردن افتادم حالا با این آزادراه هم روش بیفته چه شود

  • عزیزی 3 5

    این آزادراه چندین بار گفته ها و شنیده هایی که دزد داره تو جادش حمله میکنن به ماشینا این آزادراه مطمئنن امن نیست تا وقتی که شلوغ از مجتمع و ایستگاه های مستقر پلیس نشده باشه

  • ناشناس 9 13

    باز هم یک پروژه ملی در حال افتتاح است که بر اقتصاد و قدرت سیاسی کشور و سطح زیست مردم کاملا موثر عمل می کند باز هم یکسری کد دار تو پوشش مردم صداشون دراومده و متاسفانه باز هم یکسری مشنگ افتادن پشت این کد دارها و باز هم لایک ها و دیس لایک های جعلی استارت خورده .
    ساخت آزادراه بخاطر مختصاتی که دارد هزاران میلیارد تومان هزینه می برد اگر بخواهیم بشینیم با پول نفت به چنین زیرساخت هایی برسیم 100 سال دیگر هم نمی توانیم زیرساخت های بزرگراهی آزادراهی کشور را تکمیل کنیم در صورتیکه کلیت مردم این حقیقت را می فهمند که پرداخت مثلا 50 هزار تومان عوارض در ازای رانندگی در یک مسیر امن کنار خانواده شان با طرح سرعت بیشتر و مسیری کاملا کوتاه تر , کاملا ارزشمند است همان بنزین و استهلاک ماشین را حساب کنید ارزش پرداخت این مبلغ مشخص می شود جان آدمیزاد که خصوصا قابل قیمت گذاری نیست حالا کلیت مردم این مطالب را می فهمند و خوشحال اند از افتتاح چنین ابرپروژه ایی و عوارض را هم بدون غر زدن پرداخت می کنند چون صاحب مغز و تفکر هستند اون مشنگ های تحت تاثیر اینستا و ماهواره هم می تونن پول ندن و از مسیر قدیم برن تا جونشون درآد .
    "مشنگ نباشیم"

  • ناشناس 7 6

    والا تو کشورهای دیگه با یه مالیات کل امور مملکت میچرخه.اونوقت افتخار ایران اینه که با مالیات و نفت و معادن و صنایع باز هم خصوصی باید یه جاده بسازه

    • ناشناس 0 1

      یک حساب ساده از درآمدها و خرج‌های دولت بکنید. احساساتی نمیشه صحبت کرد. خدارو شکر این بزرگراه تمام شد. پول دوتا چیپس هم بدید برا رفت واومد.

  • ashkannrz 5 1

    اصلا به فکر این قضیه هستن که با افتتاح این آزادراه ورودی شهر شیراز از اون سمت که همین الان هم وضعیت خوبی نداره و همیشه ترافیک هست، چه اتفاقی براش میفته؟ متاسفانه در ورودی شیراز شاهد ترافیک های سنگین و بی نظمی زیادی خواهیم بود. ورودی که معلوم نیست چند سال دیگه درست بشه

  • ناشناس 7 4

    خیلی هم عالیه دست همگی درد نکنه دو ساعت کمتر شده و این از استهلاک ماشین خیلی کم میشه من نمی‌دونم چرا بعضی ها همه چی می‌خوان مجانی باشه خوب به صرف خودمون هست آسفالت نو زمان کمتر امنیت بیشتر

    • رحمان 2 1

      شما اگرترس ازترافیک گویم دارید میتواند ازبیضا‌وارد جاده لپویی شوید

    • رحمان 1 1

      شما اگرمشکل ترافیک گویم دارید میتوانید ازبیضا وارد لپویی شوید

  • ناشناس 4 1

    دولت هست دارن اینطوری میتیغن اگه نباشه ادعای خدایی هم میکنن طرف پول آورده وسط تا سودشو ببره اونم در کار عام المنفعه فرق داره با آنکس که پولشو برای مواد مخدر و قاچاق هزینه می‌کنه
    چقدر بعضیا فقط نوک دماغ خودشونو میبینن

  • زهرا 8 7

    کلا مردم عادت به ناشکری دارن.با یه عوارض جیب مردم خالی میشه؟ چرا اینقدر نمک نشناس هستین مگه سالی چندبار از اونجا عبور میکنید که جیبتون خالی میشه.کم چرت و پرت بگید توروخدا

  • احمد 1 1

    یه ترافیکی راه بیفته از بیضا تا جاده سپیدان شیراز که آدمو کور و پشیمون کنه دفعه بعداز همون جاده قدیم بره

  • رضا 1 1

    انتهای این اتوبان اگه وارد جاده بهارستان به اصفهان باشه که بی فایدس چون هر چی وقت صرفه جویی شده باید ابنجا تو ترافیک و شلوغی و جاده ناایمنش معطل بسن مردم

  • rabenhood 2 1

    کاش من یه آزادراه داشتم درحد60کیلومترهم کفایت میکرد
    ویاکاش یکساعت اون آزادراه برای من بود درطول24ساعت.

  • ناشناس 5 3

    این آزادراه بالای ده سال هست که در حال ساخت هست حالا یه عده اون را به حساب دولت رئیسی می زارن

  • Yaser 6 3

    دوستان چند تا سوال
    اول چرا میگن آزادراه چیزی که ما دیدیم بعضی جاها آنقدر عرض جاده که که در حد جاده روستایی هست تا آزادراه
    دوم این جاده از شیراز تا ایزدخواست استان فارس هست اصلا وارد اصفهان نمیشه پس چرا الکی میگید آزادراه شیراز اصفهان
    واقعا!!!!

    • تورج 2 5

      چون میخوان بزرگنمایی کنند

  • محسن 1 1

    اول از هر چیز بسیار سپاسگذاریم.
    دوم امیدوارم که همه چیز خوب پیش رفته باشه و تقلب در کار نباشه.
    و در اخر این جاده از اصفهان به شیراز نیست.(شیراز به اصفهان هست)اقای خبرنگار.

  • ناشناس 4 2

    خدا را شکر که در حل مشکلات و مسائل مربوط به مردم کمک می کنید ولی مبلغ کم عوارض بگیرید تا همه راضی باشند کسانی که ماشين خارجی وشاسی بلند سواران 2برابر عوارضی دریافت کنید

  • احسان 5 1

    دوستان ابتدا معنی اتوبان را بصورت علمی در کتاب ها جویا شوید که اتوبان باید چه مشخصاتی داشته باشد بعد با هم بحث نمایید
    مسیر شیراز اصفهان از جاده قدیم حدود شش ساعت از دروازه قرآن شیرازتا ترمینال صفه اصفهان زمان سپری می شود این مسیر. از ایزدخواست تا اصفهان مشترک می باشد و از دروازه قرآن تا ایزدخواست بصورت نرمال سه ساعت زمان سپری می شود. اکنون شما از خروجی شیراز میدان صنایع (حسینی الهاشمی )تا گویم و دوکوهک فقط حدود. دو ساعت زمان می خواهد حالا تصمیم بگیرید کدام مسیر زمان کمتر و استهلاک کمتری دارد باتوجه به عدم تکمیل نهایی پروژه
    پرداخت عوارض وقتی ورودی جاده چالوس به سمت کرج به طول ۲۰کیلومتر ۱۲/۵۰۰ تومان پرداخت می کنید. این جاده هم پرداخت کنید و حق شهروندی خود را به جا بیاورید

  • ناشناس 0 2

    آقای محب خودت ارکجاارتزاق میکنی اگه کارمندی که مالیات میدی اگرم آقازادهای.........

  • بهرام قبادی 1 1

    با سلام. اگر اتوبان و خدمات رفاهی خوب باشد در حد جزعی عوارض اشکالی نداره

    • ناشناس 0 0

      فقط بنزین بزنید چون چیزی به اسم پمپ بنزین نداره

  • ناشناس 4 1

    من تابستان امسال از اتوبان غدیر به استان گیلان رفتم.اتوبان غدیر در اتوبان قم تهران قبل از فرودگاه امام می‌باشد.باورکنید دریک مسیر تقریباً ۱۳۰کیلومتری فقط ۳مرتبه نقدا پول ازم گرفتند و۲مرتبه هم بصورت خودکار از حساب کیف پولم (آنی رو)برداشت گردند که پیامک آن برآیم ارسال میشد.علی برکت الله.

  • ناشناس 0 1

    یکسری از مردم ما کلا زاده شدند برای غر غر کردن و ناله سر دادن یعنی اصلا استیل این ها همینه البته در مورد کشور خودشان یعنی اگر یک آزادراهی در کشوری اروپایی یا کانادا یا آمریکا توسط بخش خصوصی ساخته شود 500 دلار یا 500 یورو هم عوارض داشته باشند نه تنها غر نمی زنند که نیششون تا بناگوش هم باز می شه کیف می کنند که به به ! ببینید اونور چه خوبه !!!!!!!! طرف نوشته جیب مردم را خالی می کنید !!!!!!!!!!! گویی روزی 6 بار از این آزادراه تردد داره !!!!!!!!! حالا سالی یک بار هم اونطرف ها نمی ره ها , در خلقت بعضی مردم ماندیم البته تقصیری هم ندارند 10 سال زندگی در اینستاگرام و بزرگ شدن پای اراجیف و بمباران منفی ماهواره باعث شده مغز این ها تبخیر شود دیگر هر خبر 100 درصد مثبتی در مورد کشورشان را هم منفی می بینند و ناله می کنند و هر خبر بدی هم در مورد غرب منتشر شود سعی در ماستمالی آن دارند !! خیلی جالبه که این ها در مورد یک اتفاق مشابه در کشورشان و اروپا , دو واکنش متفاوت نشان می دن !!! در مورد اولی ناله می کنند غر می زنند دری وری می گن در مورد دومی اصلا حسابی کیفور هم می شن ! این خود تحقیرها اصلا DNA ایرونی را گم کردند .

  • سینا 1 0

    واقعا دست تمام کسانی که در این پروژه کارکردن اعم از( سرمایه گذار راننده مهندس کارگر)درد نکنه
    همین که راه رفت و آمد کوتاه تر شده و یک جاده ی نو داریم خودش کلیه.
    اون کسانی هم که میگن با عوارض میخوان جیب مردم رو خالی کنن اگه ندارند پس برای چی سفر می کنند وقتی پول ندارند.
    بعدش هم وقتی یک گردشگر خارجی میاد باید ببینه جاده ی نو کوتاه داریم
    و فردا در کشور خودش نگع جاده های داغونی داشتن

    • علی شیرازی 2 0

      کوتاه شدن رفت و آمد و "جاده خوب" را سال آینده میشه قضاوت کرد
      ولی قسمت زمان ش را همین الان هم معلومه چه خبر خواهد شد: انتهای مسیر جاده دو طرفه هست و قطعا حداقل ٢٠ تا ٣٠ دقیقه زمان خواهد برد برای مثلا ٣٠ کیلومتر. همچنین بعد از خارج شدن از جاده اصفهان برای ورود به شیراز باید از ترافیک های گویم و دو کوهک رد بشید که قبل از این جاده هم به دلیل عملیات احداث زیرگذر گویم و البته ترافیک همیشگی دو کوهک و ورودی شیراز حداقل ٢٠-٣٠ دقیقه زمان اضافه تر از معمول برای آن مسافت لازم داشت. الان با انتقال ترافیک ورودی از اصفهان به این قسمت، مطمئن باشید هر چه زمان و هزینه استهلاک و سوخت و... که در قسمت آزادراه مسیر صرفه جویی شده را به اعصاب خوردی و کلافگی حدود یک ساعته اضافه خواهد شد.
      با شرایط فعلی بعید هست بعد از گذشت چند ماه افراد زیادیاعجله جدید را به قدیمی ترجیح دهند مگر اینکه برنامه ریزی کنند که در ساعات‌ خاصی مثلا ٢-۶ صبح وارد شیراز شوند (یا از شیراز خارج شوند).

  • محمد امین رشیدی 0 0

    سلام به همه دوستان عزیز به همه دوستان عزیز گول هم خوبه برای از اتوبان اصفهان به تهران

  • ناشناس 0 1

    من نمی‌دونم چطور حساب کردید که هفتاد کیلومتری دو ساعت کم میشه

    • ناشناس 0 0

      جاده سر راست ساخته شده است و پیچ و تاب ندارد برای همین زمان سفر کم شده است

  • سعید 0 3

    سلام. این آزادراه فقط سیاست اصفهان ی ها برای رسیدن ووصل شدن به دریای جنوب است. چراکه ادامه این آزادراه میرسه به بوشهر حالا یه سوال بغیر از کوتاهی مسیر سفر چه ارمغانی برای استان فارس داشته. چندتا شهر تومسیر آباد شده چقدر به اقتصاد منطقه توراهی فارس کمک شده.۲. چندتا شهر وشهرستان تومسیر قدیم نابود شدن چقدر به اقتصاد چند شهر بزرگ فارس لطمع زدند. ۳. چقدر تواین مسیر منابع طبيعي وجنگل ها رانابود کردند.
    التماس تفکر

  • احمدیان 1 1

    آیا جانبازان از پر پرداخت عبور از اتوبان معاف هستند

  • اره ولی هنوز امکانات ندارد هر کی میخاد وارد بشه باید قبلش بنزین کافی بزند 0 0

    هنوز امکانات کافی ندارد باید بنزبن کافی داشته باشی ولی زیر ساخت خوبیه

  • مسعود 3 0

    انشالا با دل درست در اتوبان اصفهان شیراز رانندگی کنید ..اما...... این موضوع رو بدونید که وقتی با گذشتن از این اتوبان به شیراز وارد میشید ..تازه وارد ترافیک سنگین ورودی شیراز میشید و اون هم ورودیه دروازه قران نه ..بلکه ورودی کمربندی.. پس باید ۱/۳۰ساعت در خود شیراز رانندگی کنید تا به حافظ و سعدی یا مناطق بالا شهر شیراز برسید..
    انشالا اتوبان خوش بگذره..

    • علی 0 0

      استان فارس چهارمین استان پهناور کشور با قابلیت های فراوان پیشرفت ولی مسئولین بی کفایت است اداره راه استان فارس حتی بودجه روکش کردن چاله های جاده های اصلی را نداره همه جاده ه پر شده از چاله چوله و خساترتی که به مردم وارد میشه

  • ناشناس 0 0

    این یک ساعت دو ساعت اگه قرار عوارض سنگین بدی از همون راه قبلی بری بهتره عوارض برا رانندها که رفت و برگشت هست باید یه طرف باشد لاقل

  • ناشناس 1 0

    بااین وضع گرونی عوارض ارزش نداره واردش شد

  • ایران وطنم 5 0

    تا دیروز که میگفتین وزارت دفاع تمام پروژه رو ساخته حالا که وقت بهره برداری رسید شد بخش خصوصی؟؟؟
    فقط دنبال این هستین که چه جوری از جیب مردم دربیارین.

  • ناشناس 0 0

    راننده های ماشین های کرایه ای بخاطر اینکه این مبلغ عوارضی رو پرداخت نکنند از جاده قدیم مسافران رو جابجا میکنن مثل تهران اصفهان بخاطر اینکه عوارضی ندهند از جاده قدیم تردد میکنن و مسافر که اعتراض می‌کنه میگن بخاطر عوارضی که نمی‌خواد پرداخت کنند از این جاده میرن و اصلا برای وقت مسافر و خودشان و راحت تر رفتن ارزشی قایل نمی‌شوند فقط به فکر پول هستند

  • بیکار 4 0

    اگه خصوصی هست خودش هم افتتاح کنه دیگه چرا رئیسی بیا بعدش هم به اسم دولت خودش تموم کنه

  • ناشناس 0 3

    این نظام به اندازه ای جاده ها را توسعه داده که در تاریخ بی نظیر بوده، گرچه بعضی دولتها فقط با شعار و وعده زمان را تلف کردن، و پهلوی آمریکایی ۳۷ سال حکومت یه آزاد راه ساخت اونم با روزی ۴ م و پاتصد هزار بشکه نفت که به اربابش میداد؟ وجدان در قضاوت خوب چیزیه!! لااقل جاده های مناطق دور دست هم ببینید، که اکثرا خاکی بوده

    • غلامرضا 3 0

      برادر ناشناس،پهلوی مربوط به ۴۵ سال پیشتره،خوبه آدمی که اینجوری اظهار نظر میکنه یه مطالعه تطبیقی نسبت به سایر کشورها انجام بده.

  • ابراهیم 0 0

    جاده کم هزینه زیاد است مسیر دیگری مسافرت کن تشکیلات سود جو پول نده

  • محسن شمس 0 0

    وقتی گرون باشه و تحریم بشه مجبورند ارزونش کنند

  • حسین 1 0

    آدرس اتوبان جدید چی؟

  • ناشناس 0 0

    در همه جای دنیا برای رسیدن به یک نقطه از کشور با شهر چندین راه وجود داره که بعضی هاشون عوارض می گیرند و بعضی دیگه مجانی هستند و راه های نزدیک تر و سریع تر عوارض دارند. اگر عوارض دریافتی صرف تعمیر و نگهداری و کیفیت بشه که خیلی هم خوب هست.

  • امید 0 1

    بارها گفتم نمایندهای صفا شهر و مرودشت جلو پیشرفت این برنامه را گرفته اند چون شهرشون از رونق می افته

  • ناشناس 0 1

    این حجم کارماشالله داره ایوالله داره دمشون گرم خداوندسلامتی وطول عمرباعزت بهشون عنایت بفرماید،مبارک همه هموطنان عزیزشادباشید

  • مجتبی 0 0

    الان اتوبانالکی افتتاح کردن کامیون ممنوعه چون پمپ گارییل نداره به بیضا که میرسه عملا ول میشه خروجی نداره واقعا این چه کاریه چی فکر میکنن

  • عبدالرضا. قائدی 0 0

    از این مسیر حرکت کردم،، با ترس و لرز بی حد و حساب ،می پرسید چرا؟ زیرا هیچ نقطه این آزاد راه تلفن همراه آنتن ندارد ،اینترنت ندارد ،، چون شب حرکت میکردم ،یک بار دزدان به من حمله کردند با سنگ،. هیچگونه استراحتگاه ندارد و خلاصه هیچگونه امنیتی در این آزاد راه نیست. حدود ۱۲ کیلومتر هم جاده دو طرفه داره که بسیار خطر ناکه،. به هر حال من یکی توبه کردم دیگه پا توی این آزاد راه بگذارم.

  • ناشناس 0 0

    سلام دوستان.برید کشور بی عرضه ی امارات رو ببینید.اتوبان ۷بانده بدون عوارضی