| کد خبر: 270014 |

تکمیل باند رفت فاز ۲ آزادراه تهران - شمال؛ کاهش زمان سفر و افزایش ایمنی

فاز اول آزادراه تهران - شمال که تکمیل آن چند بار به تعویق افتاده بود، در نهایت تیرماه ۱۴۰۲ به بهره برداری رسید؛ البته بهره برداری از باند برگشت این آزادراه به سال ۱۴۰۳ موکول شد.

تین نیوز

فاز اول آزادراه تهران - شمال که تکمیل آن چند بار به تعویق افتاده بود، در نهایت تیرماه ۱۴۰۲ به بهره برداری رسید؛ البته بهره برداری از باند برگشت این آزادراه به سال ۱۴۰۳ موکول شد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، پروژه آزادراه تهران - شمال در سال ۱۳۷۳ به تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی رسید و عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۷۶ آغاز شد. پس از افتتاح منطقه یک آزادراه تهران شمال در ششم اسفندماه سال ۱۳۹۸، مسئولان وزارت راه و شهرسازی وعده دادند که فاز دوم این پروژه را تا پایان سال ۱۳۹۹ یا نهایتا تا پایان دولت دوازدهم یعنی بهار سال ۱۴۰۰ خواهند ساخت، اما این وعده عملی نشد.

در دولت سیزدهم هم البته تکمیل باند رفت منطقه دو آزادراه تهران - شمال، چند بار به زمان دیگری موکول شد؛ ازجمله اینکه وعده داده شده بود تا پایان سال ۱۴۰۱، این آزادراه بازگشایی شود؛ اما در نهایت ۱۷ تیرماه ۱۴۰۲، باند رفت منطقه دو آزادراه تهران - شمال به عنوان بخشی از کریدور آزادراهی شمال - جنوب کشور با هدف کاهش زمان سفر، تسهیل و روانسازی ترافیک منطقه و افزایش ایمنی سفر طراحی و اجرا شد.

البته باند برگشت آزادراه هنوز عملیاتی نشده؛ اما مهرداد بذرپاش - وزیر راه و شهرسازی -درباره مسیر برگشت فاز دوی آزادراه تهران - شمال وعده داده که مسیر برگشت فاز دوم آزادراه تهران - شمال تا دهه فجر سال آینده افتتاح می شود. به گفته او، تکمیل این مسیر ۱۵ هزار میلیارد تومان هزینه نیاز دارد.

پس از تکمیل فاز دو، فاز سوم آزادراه تهران-شمال باقی می ماند که از پل زنگوله در ابتدای استان مازندران آغاز شده و به طول ۴۷ کیلومتر ادامه پیدا کرده و در سه راهی دشت نظیر به فاز چهارم این آزادراه متصل می شود. به گفته محمود ملازینل - مدیرکل دفتر امور مجریان آزادراه ها - کار مطالعاتی منطقه سوم آزادراه تهران - شمال در حال انجام است و مذاکرات اولیه با چین انجام شده تا در قبال تهاتر نفت، کار مهندسی منطقه سه را اجرا کنند؛ با وجود این در قراردادها ذکر شده که برای این پروژه ۸۰ درصد از پیمانکاران ایرانی استفاده شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 2 0

    این همه از تکمیل قطعه 2 و شروع ساخت قطعه 3 آزادراه تهران شمال گفته می شود از 4 لاینه سازی مرزن آباد تا دزدبن گفته نمی شود درحالیکه این مسیر اگر به 4 لاینه استاندارد ارتقا پیدا کند مسیری در حدود 29 کیلومتر به شکل جاده چالوس قدیم باقی می ماند و می تواند مشکلات زیادی را حل کند مسیری که پیشرفت فیزیکی بالا هم دارد و فرصتیست که به تهدید تبدیل شده چون حریم راه را گم کرده و شیب عرضی و طولی مسیر را بهم زده حتی علائم کافی ترافیکی هم ندارد .
    باور کنید پرونده های باز اگر بسته بشن مملکت و ملت خیلی زودتر و بهتر منتفع می شن وقتی قطعه 2 هنوز تمام نشده و مسیر مرزن آباد تا دزدبن هم تو در و دیواره واقعا بهتره از ساخت قطعه 3 اصلا صحبت نشود چون با این وضعیت , ساختش 3 دهه طول خواهد کشید .