| کد خبر: 259339 |

علت حادثه تونل تنگه زاع چه بود:

◄ رانندگان کامیون: زیرساخت تونل تنگه زاغ مشکل دارد

شماری از رانندگان و کامیونداران عنوان کردند وقوع حوادث متعدد در تونل تنگه زاغ، به دلیل مشکلات موجود در نحوه ساخت این تونل است.

تین نیوز

در پی وقوع حادثه آتش سوزی تانکر در تونل تنگه زاغ در استان هرمزگان و دستور دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس برای شناسایی مقصران حادثه تنگه زاغ، شماری از رانندگان و کامیونداران عنوان کردند که وقوع حوادث متعدد در این تونل، به دلیل مشکلات موجود در نحوه ساخت این تونل است.

به گزارش تین نیوز، نوید خیرمند راننده فعال در بخش حمل ونقل جاده ای کالا، در همین مورد در شبکه های اجتماعی تاکید کرد که در بخش انتهایی تونل تنگه زاغ به علت زیرساخت معیوب در چند قطعه موج هایی از همان روزهای ابتدایی ایجاد  شده که ناخود آگاه هر خودرویی را دچار انحراف از مسیر می کند.

وی افزود: همچنین نیمی از سیستم روشنایی تونل تنگ زاغ در اکثر مواقع فاقد کارایی و خاموش است و این تونل فاقد سیستم فعال اطفای حریق سقفی و یا جعبه F آتش نشانی برای زمان های اضطراری همچون حادثه  چند روز گذشته بوده است.

خبر مهم روز را بخوانید:

روابط تجاری ایران و روسیه: در تجارت بین کشورها، رفاقت معنا ندارد

خیرمند عنوان کرد: در تونل مجاور ( جاده حاجی آباد به سمت بندرعباس) نیز موارد مشابه و خرابی آسفالت بخشی از آن مشهود است که اکثر رانندگان جهت جلوگیری از آثار مخرب آن باید از مسیر خود منحرف شده یا به صورت ناگهانی سرعت خود را کاهش دهند.

این راننده کامیون بیان کرد:  بندرعباس، به شدت مستعد تکرار چنین فجایعی به علت حجم بالای تردد ناوگان باری و تجمیع ناوگان در مکان های مختلف همچون پمپ بنزین ها و خروجی و پارکینگ های اسکله شهید رجایی، پایانه ها و ... است که اغلب ناشی از عملکرد ناکارآمد دستگاه های متولی همچون شرکت پخش، گمرک، اداره راهداری و ...می باشد.

خیرمند گفت: این روزها صف های طویل پمپ بنزین ها و  قطعی مداوم سیستم گمرک و باسکول های اسکله شهید رجایی و کمبود استراحتگاه رانندگان و در نتیجه درجا کار کردن اکثر کامیون ها ، به غیر از ایجاد شرایط برای تکرار حوادث ناگوار مشابه تصادف گردنه تنگه زاغ ، موجب هدر رفت هزاران لیتر گازوئیل به عنوان سرمایه ملی و متعاقبا ضرر به حقوق عامه می شود !!

به گزارش تین نیوز، بامداد روز دوم مرداد ماه 1402 بر اثر برخورد یک دستگاه کامیون از پشت با تانکر حامل سوخت در تونل تنگه زاغ در جاده حاجی آباد به بندرعباس ، آتش سوزی مهیبی اتفاق افتاده که طی آن هشت خودرو دچار حریق شد.

بر اساس آخرین آمار و اطلاعات حادثه تصادف و آتش سوزی تانکر در تونل تنگ زاغ ، در مجموع چهار فوتی و 2 مصدوم داشته است.

علیرضا احمدی منش دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس در این باره به خبرگزاری فارس گفت که « بلافاصله پس از وقوع حادثه تصادف و انفجار مهیب در تونل تنگه زاغ، به دستور اینجانب، دادستان شهرستان حاجی آباد در صحنه وقوع تصادف حاضر شد و ضمن هماهنگی با ضابطان و عوامل امدادی حاضر در محل، دستورات ویژه ای جهت بررسی علل و عوامل مقصر در حادثه صادر شد».

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان همچنین از اعزام یک تیم کارشناسی برای بررسی فنی سانحه تصادف در تونل تنگه زاغ و شناسایی مقصران احتمالی خبر داد‎ و گفت: نتایج تحقیقات به محض تکمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ظفرعظیمی مهر 1 0

    در حادثه تنگ زاغ کسی زنده نمانده که علت حادثه از او جویا شوند وتصور کنید یک لحظه با آن دست انداز ناگهانی برخورد شده و راننده ترمز ناگهانی کرده باشد یا یک نقص فنی باعث شود یکی از کامبونها یا سواری توقف کامل کند و کامیونهای سنگین پشت سرهم توقف کنند و وعدم دسترسی به داخل تونل به وسیله دوربین مداربسته مقابل چشم یک اپراتور ونگهبان کارشناس میتواند دلیل امدادرسانی دیرهنگام باشد تونل تنگ زاغ کشش چنین بارترافیکی درگرمای سوزان را ندارد اگر داخل تونل یک لاستیک تریلی ترکیده باشد چنین حادثه ناگواری رقم میخورد.تونل نیاز به نگهبان وتجهبزات اضطراری دارد.

  • حسین یوسفی 0 0

    جناب آقای دادستان و مسئولان بزرگوار هرمزگان مقر راه و ترابری هست. که این ۵سال که اون صحنه تصادف تبدیل به چاله ای شده. بود خودش با بی زبانی فریاد میزد اینجا روزی آتش بپا میشه. که این اتفاق افتاد. چند همکار بیکناه را از دست دادیم. مقصر مسولان راه و ترابری هستن

  • حسین یوسفی 0 0

    بخدا این آقایان گشت راهداری مدیون راننده ها هستن. چرا؟ چون تمام این خرابی‌ها را میبینن. ولی چرا گذارش نمیکنن چرا.

  • ناصرخان 0 0

    از وقتی که راه وترابري ومسکن وشهرسازی با هم ادغام شدند بخش راه درحاشیه قرار گرفت علاوه بر تصمیمات عجولانه وحراج مایملک ودارایی های راه وترابري واز همه مهمتر ورود افراد بدون تجربه از مسکن در راس مدیریت بخش راه صدمات جبران ناپذیری به راه‌ها وحوزه حمل ونقل وارد آمد باتوجه به حراج ماشین آلات ادوات وبازخریدنیروهای باتجربه جهت انجام امور راهداری وابستگی شدیدی به بخش خصوصی بوجود آمد وعملا باعث بلعیده شدن اعتبارات ناچیز تخصیص داده شده به حوزه راهداری وحمل ونقل گردیده که باگذشت سال‌های متمادی باعث فرسودگی راه‌ها وعقب ماندگی در این بخش گردید لذا می‌طلبد مسعولین هرچه سریعتراقدامی عاجل بعمل اورند