| کد خبر: 269937 |

◄ تعیین دستمزد ناچیز برای کارگران/ کارزار استیضاح وزیر کار از سوی کارگران راه اندازی شد

کارزار استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از تعیین حداقل دستمزد کارگران که رقم مورد نظر جامعه کارگری نبود، راه اندازی شد.

تین نیوز

کارگران، مستمری بگیران و بازنشستگان، کارزار استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را پس از تعیین حداقل دستمزد کارگران که رقم مورد نظر جامعه کارگری نبود، راه انداختند.

به گزارش تین نیوز، درخواست استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تاریخ 29 اسفند 1402 در سایت کارزار ثبت و آغاز شد و به مدت یک ماه و تا 29 فروردین ماه 1403 ادامه دارد. لینک کارزار اینجاست)

متن این کارزار به شرح زیر است: 

نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی

آقای صولت مرتضوی، وزیر کار با سابقه دو سال تعیین حداقل دستمزد کارگران، بر خلاف معیارهای صریح قانون کار در ماده ۴۱، به کارگران کشور ثابت کرد کمترین دغدغه ای برای بهبود معیشت لگد مال شده ی آنان ندارد.

بنابراین ما در قدم دوم پویش حداقل دستمزد ۱۵ میلیونی از شما می خواهیم مهم ترین مانع تعیین مزد بر اساس سبد معیشت، یعنی آقای صولت مرتضوی را استیضاح کنید.

کشوری که انقلاب و دفاع هشت ساله اش با خون و حماسه پابرهنگان و کوخ نشینان به ثمر نشسته، قطعا لیاقت وزیری را دارد که خود را مجری قانون بداند و به آن تمکین کند نه اینکه با آن مخالفت کند.

شروع کارزار: ٢٩ اسفند ١٤٠٢

پایان کارزار: ٣١ فروردین ١٤٠٣

از طرف: کارگران ، مستمری بگیران و بازنشستگان

هشتگ رسمی : استیضاح وزیر کار

• نویسنده: علیرضا میرغفاری

• لینک کارزار: 

https://www.karzar.net/vazirekar

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • عبدالنبی ناروبی 78 0

    باهدف کارزار موافقم

    • ناشناس 76 0

      حمایت از محجوب برای وزارت

    • ناشناس 74 0

      محجوب برای وزارت رفاه

  • بازنشسته تامین اجتماعی 84 0

    وزیر کار عملا شده غلتک و بختک چنبره زده روی منابع تامین اجتماعی و کار و بیمه و زندگی و معیشت کارگر و بازنشسته تامین اجتماعی ، آیا این وضعیت ناشی از اراده اوست یا دولت یا مجلس یا همگیشان ؟ پاسخ یکایک حضرات چیست تا تکلیفمان در رابطه با یکایکشان مشخص گردد .

    • ناشناس 77 0

      فقط استیضاح و جایگزینی با آقای محجوب در شرایط فعلی چاره ساز است

    • ناشناس 76 0

      وزارت رفاه محجوب را در راس قرار میدهد

  • ناشناس 30 0

    سیاست نتانیاهو یی برای وزارت کار مجرمانه و نادرست است

  • اقتصاد مردم نهاد 76 1

    # استیضاح وزیر کار
    # عدالت اسلامی در جمهوری اسلامی

  • بازنشسته 77 0

    وزیر ناوزیر سرگردنه بگیر چه میکنه با زندگی و معیشت کارگران و بازنشستگان بخصوص تامین اجتماعی

  • بازنشسته 68 0

    *در هجمه ی ناجوانمردانه ی اصحابِ قدرت خاصّه دولتیانِ وزارت بیکاری و سلب آسایش،امسال نیز کارگر و بازنشسته ی دل شکسته ی قامت خمیده در عزای کوچکتر شدن سفره ی معیشتِ خانواده اش نشست تا لجاجت و وقاحت به کُرسی نشسته باشد و بی وجدانی شاهدِ لِه شدنِ کارگر و بازنشسته ی شرمنده ی عیال و اولادش*

    *هی گفتیم وزیر محترم.....دولت محترم محرومان.....سیدِ محرومان ....و..... فلان و بهمانِ محترم و یاور محرومان و مستضعفان که شاید دلِ سنگشان به رحم آید و بگذارند چند صباحی هرچند کوتاه و اندک آبِ خوشی از گلویمان پایین رود، اما زهی خیالِ باطل که این سنگ پیکرانِ سنگین دل را نه شرمی از خدا و نه رحمی در دلهاست.*
    *پس آنچه برایمان میماند بردنِ شکایت به پیشگاهِ دادارِ عدالت خواه و بنده نواز است تا شاید حضرتش به نگاهِ مهربانِ خداوندی نظری مهربانانه و از سر لطف بر ما اندازد و خشم و غضبش را بر صاحبانِ قدرت که در اصل غاصبانِ قدرتند فرود آرد، شاید فَرَجی شود و بر دنیای تیره و تارِ ما دری گشوده شود و نور امیدی تابانده و روحی تازه در کالبدِ نیمه جانمان دمیده شود.*

    *📢🗣️ دوستانِ صبور و شکور و فکور و فرهیخته و هَموَند: شاید بهتر آن باشد که ضمن عرض ارادت و خسته نباشید به همه ی قلم به دستانِ مطالبه گر که در این مدت به انحاء مختلف قلم گرداندند و در گوشهای سنگینِ خداوندانِ قدرت اصول متعدد و مواد قانونیِ متناوب و متکثر را فریاد زدند،اینبار قاطبه ی بازنشستگان دست به کار شوند و مثل عهد عتیق کمر به تهیه و جمع آوری طومارهایی خطاب به رهبریِ نظام ببندیم و شکایت از کارگزاران به محضر ایشان بریم ،باشد که جنابشان به تبعیت از شیوه ی اجداد طاهرینشان و ائمه ی هدی علیهم السلام دادِ ما مظلومان را از کارگزارانِ سنگین دل بازستانند،شاید که فرجی شود و کور سوی امیدمان به تاریکی نگراید و دیدگانِ شرمگینمان به شادی به روی خانواده هایمان باز شود.*

    *پس بدون فوت وقت آستین همت بالا بزنیم و در هر شهر و روستا و کوی و برزن بساط تهیه ی طومار را پهن کنیم و از بازنشستگانِ به خاک نشسته امضاء بانام و کد ملی جمع کنیم و برای دفتر معظم له بفرستیم*

    *قابل تاکید است که در متن طومار علاوه بر ذکر مواد و اصول متعدد قانونی از قانون اساسی گرفته تا قانون کار ، اساسنامه و مصوبات سازمان تامین اجتماعی کشور، خواستار بازگرداندنِ اعتبار به شورای عالی کار، عمل به قانون ،استعفاء یا برکناری و یا استیضاح صولت مرتضوی و تهیه و تنظیم و ابلاغ ساز و کاری عملی و شفاف با کاهش تصدی دولت بر شورای عالی کار گردیم*

    *شمعِ کم فروغ امید را در دلهایمان روشن نگاه داریم با امید و توکل به خدای قادر بی همتا*

    هموندِ بازنشسته : تنگسیری
    💥ایتا💥👇
    https://eitaa.com/supply2016
    💥تلگرام بازتاب💥👇
    https://t.me/baztab2016

  • بازنشسته 63 0

    دوساله که رو صندلی وزارت کار جلوس کرده اند ، اما هنوز مفاهیم و قوانین کار و بیمه را نمی دانند .اگر می‌دانستند اینقدر آشکارا به قصد نابودی کار و اشتغال و تولید و کارگز و بیمه و منابع تامین اجتماعی شاهکار نمی آفریدند ..

  • ناشناس 10 0

    حجت عبدالملکی وزیر دلسوز کارگران بود. افزلیش ۵۷ درصدی مزد کارگران دوره ایشون رو صولت مرتصوی بتام خودش تبلیع میکنه

  • بازنشسته 50 0

    مقایسه دستمزد ۲۰۲۴ در ایران و چند کشور منطقه بر اساس دلار/ کمترین دستمزد برای ایران ثروتمند!

    ایران : ۱۸۰
    فلسطین : ۷۷۸
    ارمنستان : ۵۴۱
    آذربایجان : ۴۹۴
    اردن : ۵۹۹
    عراق : ۵۸۳
    ترکمنستان : ۶۵۴
    کویت : ۱۸۵۴
    بحرین : ۱۷۲۸
    عربستان : ۱۷۸۸
    ترکیه : ۸۹۳

  • بازنشسته 50 0

    🎥 رویکرد پوپولیستی دولت در تعیین دستمزد

    ▫️فاطمه عزیزخانی عضو کمیته دستمزد شورای عالی کار در خصوص رویکرد دولت در تعیین دستمزد می گوید: دولت بیشتر رویکرد پوپولیستی داشته است یعنی بیشتر سعی کرده تا بار حمایتی که خود می خواهد از کارگر داشته باشد که هیچ نوع حمایت هدفمندی از جامعه کارگری ندارد از طریق افزایش دستمزد به کارفرما تحمیل کند.

    ▫️به گفته عزیزخانی، دولت باید بتواند یک سیاست حمایتی هدفمند خاص برای قشر کارگر مانند تفریحات، آموزش و بهداشت داشته باشد تا صرفا چشم کارگران به افزایش حقوق و دستمزد پایان سال نباشد.

    ▫️نشست تخصصی نحوه تعیین دستمزد و چالش های آن در اسفند 1402 در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شده است.

  • بازنشسته 49 0

    روزگار چه خوب اثبات می‌کند که تا کسی خودش گدا و گدا زاده نباشد وقتی به منصب و قدرت برسد هیچوقت چشمش بدنبال جیب و منابع دیگران یعنی حق الناس و تصمیمات و عملکردش در جهت گدا سازی و گدا پروری هیچکس بخصوص کارگر ان و بازنشستگان نخواهد بود .

  • بازنشسته 35 0

    🔻یک فعال کارگری: قدرت خرید دستمزد کارگران به پایین‌ترین میزان در تاریخ شورایعالی کار رسیده

    علیرضا خرمی، فعال کارگری:

    ▪️قدرت خرید دستمزد کارگران به پایین‌ترین میزان در تاریخ شورایعالی کار رسیده است. قبل از اتفاقات اخیر و گرانی دلار، دستمزد کارگران واقعاً ناچیز بود و تکافوی هزینه‌های خوراکی را نمی‌داد؛ حالا با گرانی ارز، سقوط دستمزد به شکل بی‌سابقه‌ای، سفره‌های کارگران را از رونق انداخته است؛ دیگر چیزی در سبد خرید کارگران باقی نمانده است

    ▪️کارگران متخصص و باسابقه، معمولاً مشمولِ سایر سطوح مزدی هستند که امسال حقوق‌شان ۲۲ درصد افزایش داشته است؛ در همین یک ماهِ فروردین، بسیاری از کالاها و خدمات بیش از ۳۰ درصد گران شده، تورم سال قبل هم حداقل ۵۰ درصد بوده؛ در واقع از آغازِ فروردین ۱۴۰۲ تا پایان فروردین امسال، حداقل ۷۰ یا ۸۰ درصد تورم روی سبد معیشت خانوارها داشتیم اما افزایش دستمزد کارگران متخصص کشور که سرمایه ملی هستند و چرخ‌های اقتصاد را می‌گردانند، فقط ۲۲ درصد بوده است.| ایلنا


    @tejaratnews

  • بازنشسته 23 0

    پاسخ حضرت وزیر کار باسواد و قانون دان به علت هرچه بیشتر شدن تفاوت بارز دستمزد با دیگر کشورها چیست و برای اصلاح وضعیتی که برای حقوق کارگران و بازنشستگان تعمدا فراهم کرده اند ، آیا باز هم همچنان با دست کردن در جیب کار و بازنشسته بخصوص تامین اجتماعی می‌خواهند به ماموریت‌فعلی خودشان در جدال با وضعیت زندگی و معیشت و جیب و منابع متعلق به کارگر و بازنشسته همچنان ادامه بدهند ؟برچه اساسی و برمبنای کدام مجوز ؟ 🔴مقایسه دستمزد ۲۰۲۴ در ایران و چند کشور منطقه بر اساس دلار/ کمترین دستمزد برای ایران ثروتمند!

    ایران : ۱۸۰
    فلسطین : ۷۷۸
    اسرائیل : ۳۶۰۸
    ارمنستان : ۵۴۱
    آذربایجان : ۴۹۴
    اردن : ۵۹۹
    عراق : ۵۸۳
    ترکمنستان : ۶۵۴
    کویت : ۱۸۵۴
    بحرین : ۱۷۲۸
    عربستان : ۱۷۸۸
    ترکیه : ۸۹۳

  • بازنشسته 18 0

    ♦️ آیت‌الله جوادی آملی:

    🔹 اگر مردم گرفتار فقر بشوند، دین از بین خواهد رفت

    🔹 آبروریزی پیش زن و بچه قابل تحمل نیست

    🔹 تولید سفارشی و نصیحت نیست



    جزئیات در👇👇
    https://www.entekhab.ir/003GBH
    🆔 @Entekhab_ir

  • کارگر بازنشسته 10 0

    🚫 خیراللهی، پژوهشگر: مسؤولان دولتی در زمینه سرکوب مزد و نادیده گرفتن اصول ابتدایی سه جانبه‌گرایی از کارفرماها هم پیشی گرفتند!

    🔸پژوهشگر حوزه رفاه اجتماعی و نویسنده کتاب کارگران بی‌طبقه:

    💢درحال حاضر مسئله ما آقای مرتضوی و رعیتی فرد (وزیر کار و معاون وی) است که اصلا متوجه تفاوت بین قانون مدنی و قانون کار نیستند. یعنی نمی‌دادند جایگاهی که دارند، جایگاه کسی است که باید طرف طبقه کارگر را بگیرد یا حداقل بی‌طرف باشد.

    💢اتفاقی که افتاده این است که عملا مسؤولان در زمینه سرکوب مزدها و نادیده گرفتن اصول ابتدایی سه جانبه‌گرایی از کارفرماها هم پیشی گرفتند. تصور می‌کنند قانونی صرفا در سال ۶۹ تصویب شده و هیچ پیشینه تاریخی ندارد و تا سال ۱۴۰۰ هم که بر سر کار آمدند، هیچ اتفاقی نیفتاده است.

    💢نتیجه این می‌شود که وزیر کار تصمیم می‌گیرد نظام چانه‌زنی کشور را به طور کلی منحل کند و تحویل مجلس شورای اسلامی بدهد!/ دانشجو
    jamaran.news
    🕌 @jamarannews

  • متخصص بازنشسته تامین اجتماعی 6 0

    شگفتا وزارتخانه ای که وزیر و معاونش در این دوساله بجای اجرای درست و کامل قانون، فقط با زندگی و معیشت و حقوق کارگران و بازنشستگان مشغول نبرد است ، البته قطعا بی دلیل نیست که پشت به قانون کار و بیمه کرده و از خلق خدا که هیچ ، از خدا هم دیگر نمی ترسند ، اما بس است دیگر ، دست‌تان را از جیب ما بکشید بیرون ، خسته مان کردید .