| کد خبر: 271275 |

پیشنهاد مدیرعامل اسبق راه آهن به انجمن شرکت های حمل و نقل ریلی:

◄ پور سید آقایی : برای تاسیس تنظیم گر مستقل ریلی لابی کنید

محسن پورسید آقایی مدیرعامل اسبق راه آهن راه میان بر تاسیس نهاد تنظیم گر مستقل ریلی را لابی انجمن شرکت های حمل و نقل ریلی با نمایندگان مجلس دانست.

تین نیوز

محسن پورسید آقایی مدیرعامل اسبق راه آهن راه میان بر تاسیس نهاد تنظیم گر مستقل ریلی را لابی انجمن شرکت های حمل و نقل ریلی با نمایندگان مجلس دانست.

دکتر محسن پورسید آقایی مدیرعامل اسبق راه آهن در پاسخ به این پرسش خبرنگار تین نیوز که آیا راه میانبری به تاسیس نهاد تنظیم گر مستقل ریلی می توان متصور شد چون به نظر می رسد دولت در این زمینه همراهی نخواهد کرد، بیان کرد: هیچ وقت از دولت نمی توانیم انتظار داشته باشیم که برای تاسیس نهاد تنظیم گر مستقل در صنعت ریلی ، پیش قدم شود. علت این امر هم روشن است چرا که ساختار دولت به این شکل است که اگر قرار است چنین تحولی رخ دهد وزیر ذیربط – وزیر راه و شهرسازی – باید از این امر دفاع کند و سایر وزرا خاموش می مانند. وزیر راه و شهرسازی هم اگر بخواهد از این امر دفاع کند باید معاون ذیربط وی – مدیرعامل شرکت راه آهن – از این امر پشتیبانی کند. بنابراین ابتدا مدیرعامل راه آهن باید لزوم تاسیس نهاد تنظیم گر مستقل را بپذیرد و با فرض مخالفت مدیرعامل راه آهن، هیچ دولتی مبادرت به این کار نخواهد کرد.

وی که در جلسه پیش نشست «همایش سالانه بین ‌المللی تنظیم‌ گری و سیاست‌ گذاری رقابت در ایران» با موضوع «تنظیم ‌گری و توسعه رقابت در صنعت حمل و نقل ریلی» که روز چهارشنبه 29 فروردین ماه 1403 در محل انجمن شرکت های حمل و نقل ریلی برگزار شد، سخن می گفت، افزود: به عبارت دیگر کوتاه ترین مسیر برای به نتیجه رسیدن تاسیس یک نهاد تنظیم گر مستقل در صنعت ریلی، از طریق دولت نخواهد بود. پس از نباید از دولت چنین انتظاری داشت و این وظیفه شرکت های بخش خصوصی و به ویژه انجمن شرکت های حمل و نقل ریلی است که این هدف را پیگیری کنند.

پورسیدآقایی تصریح کرد: پیشنهاد مشخص من این است که اگر انجمن می خواهد کاری برای بخش خصوصی انجام دهد طرح تشکیل نهاد تنظیم گر ریلی را تدوین و آماده کند و آن را به نمایندگان مجلس ارائه دهد. به اعتقاد من نمایندگان مجلس دوره قبل در کمیسیون عمران کاملا آمادگی داشتند این طرح را تصویب کنند. تجربه قانون حق دسترسی هم به همین شکل پیش رفت و از طریق نمایندگان تصویب شد و هیچ وقت دولت حاضر نشد حق دسترسی را به شکل لایحه به مجلس بدهد.

وی با اشاره به راهکار ارائه شده از سوی رئیس شورای رقابت – ماده 52 – برای پیگیری تاسیس تنظیم گر مستقل ریلی ، یادآور شدک به اعتقاد من این پیشنهاد نهایتا دچار این مشکل خواهد شد که دولت اختیارات لازم را به نهاد مورد نظر نخواهد داد.

مدیرعامل اسبق راه آهن در پایان خاطرنشان کرد: انجمن های بخش خصوصی در دنیا همین وظیفه را به عهده می گیرند که برای احقاق حقوق اعضای خود با مراکز تصمیم گیری و قانون گذاری کشور لابی کنند.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 11 6

    واقعا هم با مشاهدات بسیار تلخ برخی دوره های مدیریتی و به ویژه دوره رسولی و مهندس میعاد صالحی باید زودتر رفت سراغ تشکیل یک سازمان تنظیم مقررات درست و حسابی برای بخش ریلی کشور

    • ناشناس 6 2

      جناب پورسید آقایی سریال هفت سر اژدها و سلطان رو می بینم دقیقاً یاد شما و مدیریت شما می افتم

    • ناشناس 3 0

      جناب پورسید آقایی لطفاً در مورد لطفی باجناق حضر تعالی و شرکتش توضیح بدید ‌‌‌‌‌.....اگر در مورد ثروت دقیق خودتون توضیح رسانه ای بدید و طریقه بدست آوردن و جمع آوری اون ... بالشخصه تا آخر عمر کار و زندگی رو تعطیل و نوکری شما رو می کنم

  • امیرعلی 6 7

    به نظرم خود تصویر به حد کفایت گویاست.
    منظورم جایگاه دکتر آقایی و همفکران و مریدان و پای ثابت جلسات و گعده هایشان است در مقایسه با صحبتهای دکتر صالحی و نحوه انعکاس و تاثیرش در کل جامعه ریلی و رسانه های کشوری و صدا وسیما و ...

    • ناشناس 13 7

      آقا محسن چخبر از آلمان خانواده خوبن یورو ها راحت میره

    • شف امیرعلی 9 6

      بسوز از حسادت امیرعلی!
      بدبخت رییس شماست که از شدت منفوریت هیچ رسانه درست و درمانی حاضر نیست با او نشست بگذارد!ً از بس که آرایشگر است و با «شف امیرعلی» هم رفیق است.

  • راشدی 22 4

    جناب محسن بهتره شما دست از دخالت تو سیستم ریلی چه پنهان و چه پیدا برداری گرچه اطلاعات واثق دارم دراکثر شرکت های ریلی بخصوص شرکت های که زمان مدیریت خودتان مجوز گرفتند سهامدار اصلی وعمده هستید و بقیه کارگر شما هستند و صحنه گردان اصلی خودتان هستید اما این خوابها ی تو این دولت تعبیر نمیشه باید منتظر باشید مثل سال 1392دولت دزدهاوشارلاتان ها حاکم بشه بعد از این عورد ها بدید

    • ناشناس 5 11

      هر کی دروغ بگه ... ریلای راه آهن

  • ناشناس 16 0

    دقیقا باید در مورد ثروت مدیران سابق راه آهن و رجا قوه قضاییه و حراست کل کشور بررسی و ثروت افسانه ای شما بررسی بشه که از کجا امده

    • ناشناس 9 9

      فعلا قوه قضاییه داره یه چیزای دیگه رو بررسی میکنه! تمرکزش روی زمان حاله!

    • ناشناس 8 12

      بر اساس برخی شنیده ها، آقای میعاد صالحی به دادگاه ویژه کارکنان دولت فرا خوانده شده

    • ناشناس 13 6

      دقیقا دکتر میعاد صالحی برای توضیحات در مورد کشفیات دزدی و سرقت و چپاول باند ولت منحوس قبلی و چگونگی سرقت بیت المال مسلمین توسط این باند مخوف توضیح بده

  • کارشناس ریلی 16 1

    با سلام
    باید گفت آقای دکتر آقایی شما که لالائی بلدی چرا خودت خوابت نمی بره برادر
    موضوع تظیم گری در زمان شما مطرح شد حتی مصوبه دولت هم داشتید چرا تمکین نکردید وزیر بار نرفتید و هما زمان تظیم گری را در راه آه تشکیل داید و یک نفر نا آشنا را به دلیل دوستی با خودتان در راس آن نشاندید
    چرا زمان خود را تحلیل نمی کنید چرا عملکرد فاجعه بار زمان خودتان را تحلیل نمی کنید چطور شد حالا که تشریف برده اید در شرکت های خود و مشغول هستید یادتان آمد تنظیم گری واجب بوده است
    من وارد جزئیات نمی شود دکتر صالحی را هم تائید نمی کنم که ایشان هم طور دیگری فاجعه را در راه آهن رقم زده اند وبه نوعی تکمیل کننده فاجعه شما شده اند اما براد شما هم هیچ کاری برای ریل کشور نکردید یماند برای بعد که انشالله فرصتی پیش آید خیلی حقایق رو خواهد شد اینجا بنویسیم قطعا سایت تین منتشر نخواهد کرد.

    • ناشناس 9 13

      چرت و پرت سر هم نکن تو در حدی نیستی بفهمی فاجعه در راه آهن شده بشین سر جات تو کار بزرگ تر ها دخالت نکن

  • اسداله اسدبيگي 1 2

    سازمان تنظیم کننده قوانین و مقررات صنعت ریلی کشور باید خارج شرکت راه‌آهن تشکیل و کلیه موارد (حقوقی، فنی، مالی، محاسباتی، ایمنی ) بررسی‌، تعریف، تدوین و عملیاتی نماید.

    تین نیوزاسداله اسدبيگی* :
    شرکت راه آهن همسو با برنامه های پنجم توسعه نسبت به کاهش تصدی گری در حوزه صنعت ریلی کشور اقدام کرده و در این خصوص با فروش کلیه واگن های باری (22500 دستگاه) و همچنین فروش واگن های مسافری (2200 دستگاه) و انتقال درحدود 130 لکوموتیو به بخش غیر دولتی و باقی ماندن خطوط ریلی و تعداد 650 لکوموتیو، عملا ً در حدود 65 درصد فعالیت تصدی گری خود را کاهش داده است و در صورت واگذاری ماشین آلات و لکوموتیوهای اشاره شده، فقط بحث تنظیم قوانین و مقررات مربوط به حق دسترسی آزاد به شبکه ریلی باقی می ماند.

    در این میان خلأ سازمانی حقوقی و قانونی در خصوص تنظیم کننده قوانین و مقررات در حوزه صنعت ریلی با ویژگی های (حقوقی، فنی، مالی، محاسباتی،ایمنی) بسیار مشهود و ضروری و اجتناب ناپذیر خواهد بود.

    بنابراین این سازمان باید خارج شرکت راه آهن تشکیل و کلیه موارد (حقوقی، فنی، مالی، محاسباتی، ایمنی ) بررسی ، تعریف، تدوین و عملیاتی نماید و این مهم انجام نخواهد شد مگر با فعال شدن انجمن مهندسی حمل ونقل ریلی کشور به همراه اتحادیه صنفی ریلی کشور در جهت ایجاد ساختارها و فرایندهای حقوقی و قانونی مرتبط با صنعت ریلی در کشور که متولی آن باشد.