| کد خبر: 56180 |

در گفتگو با تین نیوز مطرح شد:

ضرورت تسریع در دو خطه کردن خطوط ریلی

شرکت های حمل و نقلی امروزه نمی توانند ترانزیت تایم داشته باشند.

مدیر بازرگانی شرکت آسیا سیر ارس با اشاره به ضرورت تعیین زمان سیر برای شرکت های فعال در حوزه بار حمل و نقل ریلی گفت: برای تعیین زمان سیر حرکت نیازمند تسریع در دو خطه کردن خطوط هستیم.

عزیز الله غفاری در گفتگو با تین نیوز ضمن تاکید بر این مطلب که حمل و نقل ریلی باید به سمت قطار برنامه ای برود، گفت: شرکت های حمل و نقلی امروزه نمی توانند ترانزیت تایم داشته باشند.

وی با اشاره به تک خطه بودن برخی خطوط ریلی ادامه داد: در حالی که نیاز امروز حمل و نقل ریلی در حوزه بار، تعیین زمان سیر است متاسفانه سیستم قطارهای برنامه ای ما به درستی اجرا نمی شوند.

غفاری با بیان اینکه باید یک انسجام و یگپارچگی در حوزه بار حمل و نقل ریلی ایجاد شود، ابراز داشت: یکی از مشکلات اصلی صنعت حمل و نقل ریلی تک خطه بودن خطوط است. راه آهن اگر می خواهد توسعه حمل و نقل ریلی را شاهد باشد باید دو خطه کردن خطوط را در اولویت فعالیت های خود بگذارد.

مدیر بازرگانی شرکت آسیا عنوان داشت: امروزه شرکت راه آهن با ارائه مشوق های که برای جذب سرمایه گذار بخش خصوصی و برای خرید ناوگان ارائه داده  تبلیغات خوبی را انجام داده است اما به نتیجه رسیدن آن نیازمند زمان است.

این کارشناس ریلی تصریح کرد: متاسفانه در دوره های قبل ما شاهد بودیم که راه آهن یک مقدار جزیره ای عمل می کرد و  یکپارچگی کم بود امیدواریم که در دوره فعلی شاهد تسریع و تحقق مشوق های داده شده باشیم.

شایان ذکر است شرکت آسیا سیر ارس، شرکت توکاکشش، شرکت بهین ریل، شرکت البرز نیرو  و شرکت راهوار نیرو از شرکت های زیر مجموعه شرکت توکاریل هستند.

گفتنی است در حال حاضر آسیا سیر ارس، دارای ناوگان ریلی متشکل از واگن های لبه کوتاه به تعداد 575 دستگاه، واگن های لبه بلند به تعداد 787 دستگاه است و از بدو تاسیس با طیف وسیعی از صنایع معتبر و مهم کشور همکاری تنگاتنگ دارد. واگن های لبه کوتاه قادر به حمل محمولاتی نظیر انواع کانتینر، کویل، ورق، شمش، رول، پالت، بسته بندی و... هستند و واگن های لبه بلند محمولات مواد معدنی ،مواد اولیه و فله ر ا حمل می کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.