| کد خبر: 246104 |

زیرساخت‌های حمل و نقل کشور برای صادرات اشکال دارد

زیرساخت‌های حمل و نقل در کشور برای صادرات دارای چالش است و باید در این زمینه برنامه‌ریزی جدی داشته باشیم.

تین نیوز

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه گفت: زیرساخت‌های حمل و نقل در کشور برای صادرات دارای چالش است و باید در این زمینه برنامه‌ریزی جدی داشته باشیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، مهدی صفری بعد از ظهر شنبه در کارگروه توسعه صادرات استان اصفهان که در سالن اجتماعات استانداری این استان برگزار شد، با بیان اینکه حفظ منافع کشور در برقراری ارتباطات بین المللی برای ما اولویت است، اظهار داشت: از این رو با هر کشوری که موجب حفظ منافع ما شود ارتباط برقرار می‌کنیم.

وی تاکید کرد: حفظ منافع دو سویه است و باید این امر در همه ارتباطات مورد توجه باشد.

معاون وزیر امور خارجه با اشاره به توسعه ارتباطات وزارت امور خارجه ایران با دیگر کشورها اضافه کرد: در حال حاضر بیشترین انرژی وزارت امور خارجه در زمینه برجام است و وزیر خارجه کشور روزانه حداقل ۱۰ تماس با وزرای خارجه دیگر کشورها در این زمینه دارد.

تغییر سیاست‌های دیگر کشورها از عهده ما خارج است

وی با بیان اینکه تغییر سیاست‌های دیگر کشورها از عهده ما خارج است، ابراز داشت: همه کشورها به دنبال منافع خودشان هستند و از این رو باید هماهنگی بیشتری ایجاد شود.

صفری با اشاره به سابقه دیرینه ستاد هماهنگی اقتصادی در وزارت امور خارجه اضافه کرد: ۳۳ سازمان عضو این ستاد هستند و از این رو از جایگاه ویژه‌ای به ویژه در زمینه اقتصاد بین الملل برخوردار است.

وی با بیان اینکه آخرین اطلاعات در باره مناقصات و پروژه‌های شرکت‌های هدف خارجی بر روی سایت وزارت امور خارجه بارگذاری می‌شود، ادامه داد: این امر برای شرکت‌های دانش بنیان بسیار قابل توجه است.

تبلیغ دستاوردهای ۳۵۰ شرکت دانش بنیان در دستور کار است

معاون وزیر امور خارجه با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی برای ایجاد زمینه برای صادرات شرکت‌های دانش بنیان فراهم شده است، افزود: تاکنون اطلاعات و مشخصات ۳۵۰ شرکت دانش بنیان بر روی سایت وزارت امور خارجه قرار داده شده است و ما نمایندگی‌های خود را موظف کرده‌ایم تا در زمینه این شرکت‌ها تبلیغ کنند و کار صادرات خود را از طریق آنها انجام دهند.

وی با بیان اینکه روسیه، قزقستان و ازبکستان بازارهای خوبی برای صادرات محصولات مختلف تولیدی، لوازم یدکی و خدمات فنی مهندسی کشورمان هستند، ادامه داد: صادرکنندگان باید در این زمینه از طریق نمایندگی‌های وزارت امور خارجه در استان‌ها همت کنند.

صفری با تاکید بر اینکه فعالان اقتصادی و صادرکنندگان باید مشکلات خود را با مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه در استان خود پیگیری کنند، اضافه کرد: شرکت‌های دانش بنیان نیز باید از این ظرفیت بهره ببرند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالا برای صادرات به چین به ویژه در حوزه زعفران، مرکبات، لبنیات، سیب و سنگ ابراز داشت: این در حالی است که در زمینه زیرساخت‌های حوزه حمل و نقل با مشکلات زیادی رو به رو هستیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.