| کد خبر: 264860 |

ظرفیت شرکت های دانش بنیان در توسعه خودروهای برقی به کارگیری شود

با توجه به ظرفیت های علمی و تحقیقاتی کشور و نیز فعالیت شرکت های دانش بنیان در این عرصه، جهت دهی سرمایه ها باید به سمت توسعه فناوری و ارتقای بهره وری انرژی خودروهای الکتریکی مورد توجه قرار گیرد.

تین نیوز

رضا احمدی پژوهشگر موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی با تاکید بر  استفاده از ابزارهای اصلی در توسعه خودروهای برقی، درباره وضعیت خودروهای برقی اظهار داشت: در کشور چین درباره ارتقای بهره وری انرژی و دستیابی به انرژی پایدار، سیاست هایی نظیر توسعه باتری های خودروهای برقی، شبکه های هوشمند، منابع انرژی تجدیدپذیر و پلتفرم های همگرا بین بخش های فناوری اطلاعات و ارتباطات، برق و خودرو دنبال می شود. از این رو باید با توجه به ظرفیت شرکت های دانش بنیان در این عرصه، در راستای توسعه فناوری و ارتقای بهره وری انرژی خودروهای برقی گام برداشت.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا؛ احمدی افزود: یکی از مهمترین اقداماتی که چین برای توسعه خودروهای برقی انجام داد، همگرا کردن ذینفعان این صنعت به منظور کاهش اصطکاک های درونی و افزایش هم افزایی میان فعالیت های آنها بود. با توجه به تعدد این ذی نفعان در کشور (وزارت نیرو، وزارت نفت، وزارت صنعت، معدن تجارت، وزارت کشور، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت راه و شهرسازی، شهرداری ها، شرکت های خودروساز و قطعه ساز، شرکت های دانش بنیان و غیره) ضروری است سند توسعه این صنعت از طریق همگرایی و هم افزایی از طریق ذینفعان پیگیری شود.

پژوهشگر موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی با اشاره به سیاست های تنظیم گرانه و مشوق های تسهیلگرانه چین در توسعه خودروهای برقی، گفت: چین از کشورهای پیشتاز در تولید و به کارگیری خودروهای برقی است، به طوری که نزدیک به ۶۰ درصد تولید و ۵۰ درصد به کارگیری خودروهای برقی را داراست.

احمدی بیان داشت: روند توسعه چین در این صنعت به سیاست های برنامه پنچ ساله دهم این کشور (۲۰۰۶ – ۲۰۰۱) بر می گردد که نخستین برنامه ای بود که ایجاد پلتفرم های همگرا برای فناوری های مربوط به خودروهای برقی (موتور، باتری و سیستم انتقال قدرت) را توصیه کرد و در ادامه طی روندی ۱۵ ساله، فعالیت های مرتبط در قالب انواع مختلفی از سیاست های تنظیم گرانه و مشوق های تسهیل گرانه ادامه یافت.

توسعه خودرو برقی

 

 

توسعه خودرو برقی

وی با تاکید بر لزوم توسعه زیرساخت های خودروهای برقی، عنوان کرد: در چین به منظور توسعه زیرساخت های خودروهای الکتریکی، از سیاست هایی نظیر اعطای یارانه برای ساخت ایستگاه های شارژ، ایجاد دسترسی اختصاصی به خودروهای برقی در فضای پارکینگ های عمومی، ایجاد خطوط انحصاری برای عبور این خودروها و استفاده از اطلاعات آمایش سرزمین (مکان یابی) برای تخصیص فضاها به منظور ایجاد مراکز و نقاط شارژ خودروهای برقی استفاده شده است. بر این اساس، توسعه زیرساخت های خودروهای الکتریکی، به عنوان یکی از پیش نیازهای اساسی توسعه خودروهای برقی در کشور باید مورد نظر قرار گیرد.

پژوهشگر موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی خاطرنشان کرد: در کشور چین، با هدف دستیابی به مصرف پایدار، از سیاست هایی نظیر اعطای یارانه برای خرید وسایل نقلیه برقی، معافیت از مالیات دارایی، حذف عوارض، بازرسی فنی رایگان خودروهای برقی، ارائه تخفیف های بیمه ای، حذف محدودیت های رفت و آمد و غیره استفاده شده است. در این راستا، یکی از الزامات اساسی گذار به سمت خودروهای برقی در کشور، توجه به طرف تقاضا و ارائه مشوق هایی در این زمینه است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.