| کد خبر: 268637 |

مشکل پل خلیج فارس با دستور رئیس جمهور برطرف میشود

وزیر کشور با اشاره به اهمیت پل خلیج فارس، گفت: مشکل منابع مالی پل خلیج فارس با مساعدت دولت حل می شود.

تین نیوز

​وزیر کشور با اشاره به اهمیت پل خلیج فارس، گفت: مشکل منابع مالی پل خلیج فارس با مساعدت دولت حل می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، احمد وحیدی اظهار داشت: اجرای این پروژه با مشکلاتی در بخش مالی مواجه بود که با ورود دولت و دستور رئیس جمهور مبنی بر پیگیری و تقویت بودجه اجرای این پروژه، این مشکلات برطرف میشود.

وی در خصوص شایعاتی مبنی بر اینکه برخی کشورهای همسایه سعی در ممانعت از اجرای این پروژه دارند، گفت: کسی جرأت ندارد نه در این موضوع و نه در دیگر مسایل مربوط به کشور ما دخالت کند.

وزیر کشور تاکید کرد: با توجه به نظر محکم دولت و حمایت شخص رییس جمهور شاهد اجرا و تکمیل این پروژه خواهیم بود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: دولت سیزدهم حمایت ویژه ای از احداث پل خلیج فارس در قشم دارد و در همین راستا نیز دستورات ویژهای از سوی معاون اول رییس جمهور برای تامین بودجه این پروژه صادر شده است.

عادل پیغامی اظهار داشت: پل خلیج فارس یکی از مهمترین پروژه های کلان ملی است که نقش بسیار مهمی در رشد و توسعه منطقه و جزیره قشم خواهد داشت.

به گفته وی با دستور معاون اول رئیس جمهور به رئیس سازمان برنامه و بودجه مقرر شد بودجه قابل توجهی برای احداث این پل در سال 1403 در نظر گرفته شود تا یکی از کلان پروژه های ملی و آرزوی دیرینه ساکنان جزیره قشم به سرانجام برسد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اهمیت راهاندازی پل خلیج فارس، تصریح کرد: راه اندازی پل خلیج فارس باعث کاهش هزینه های حمل و نقل حداقل به میزان 30 درصد، کاهش زمان سیر کالا به میزان 40 درصد، کاهش قیمت تمام شده کالا و خدمات به دلیل وجود شبکه حمل و نقل ریلی و جادهای میشود.

براساس این گزارش، مکان احداث پل خلیج فارس از محدوده بندر لافت در جزیره قشم تا بندر پهل در سرزمین اصلی است و طول کل پل 3430 متر است که 2500 آن بر روی دریا قرار دارد و سازه کابلی با دهانه های 360 متر در وسط دریا و عرض مفید عرشه حدود 32 متر از دیگر ویژگی های این پروژه است.

با اجرای این پروژه بندر کاوه با 92 کیلومتر بزرگراه و همچنین 86 کیلومتر راه آهن به خطوط سراسری کشوری متصل شده و رینگ حمل و نقلی جزیره کامل خواهد شد.

براساس اطلاعات فنی ارائه شده، طول این پل سه هزار و 430 متر، عرض 32 و ارتفاع 25 متر از سطح آب دریا را دارد.

اجرای عملیات عمرانی احداث پل خلیج فارس به عنوان یکی از چهار رکن طرح شبکه جامع ارتباطی خلیج فارس با محوریت و اتکا بر چهار پروژه، بندر، پل، جاده و ریل، مسیر جدیدی را از قشم در تماس و ارتباط کریدورهای تجاری منطقه و اتصال به شبکه راه های کشور ایجاد می کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.