| کد خبر: 269259 |

مجوز احداث اسکله رو- رو و اعلام عمومی آن در بندر خرمشهر

مدیران کل بنادر و دریانوردی استان های گیلان و مازندران و بنادر امیرآباد و خرمشهر در بخش دوم همایش مدیران سازمان بنادر ودریانوردی گزارشی از اقدامات و دستاوردهای بنادر استان های خود و برنامه های سال آینده گزارش دادند.

تین نیوز

 

مدیران کل بنادر و دریانوردی استان های گیلان و مازندران و بنادر امیرآباد و خرمشهر در بخش دوم همایش مدیران سازمان بنادر ودریانوردی گزارشی از اقدامات و دستاوردهای بنادر استان های خود و برنامه های سال آینده گزارش دادند.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد در همایش سالانه مدیران سازمان بنادرودریانوردی با اشاره به انتقال اولین محموله فله از بندر امیرآباد به مقصد بندر خشک در یزد به صورت حمل یکسره و رکورد بی سابقه تخلیه و بارگیری کالا در طول دوران فعالیت عملیاتی این بندر گفت: تعیین تکلیف ۱۰۰ درصدی کالاهای متروکه سنواتی باقی مانده از سال ۹۴، یکی از اقدامات برجسته بندر امیرآباد محسوب می شود.

محمد علی موسی پور  تاکید کرد: عملکرد عملیات تخلیه و بارگیری در بندر امیرآباد از مرز ۴ میلیون و ۱۵۰ هزار تن عبور کرد.

موسی پور با اعلام فعال سازی اسکله رور- رو کامیون جهت توسعه خط ترانزیت خودرو، اظهار کرد: در سال جاری همچنین موفق شدیم، خط صادراتی میوه و مرکبات و خط لاینر را در بندر امیراباد راه اندازی کنیم.

وی ایجاد و توسعه زیر ساخت، جذب سرمایه گذار بخش خصوصی، تقویت توان تجهیزاتی و بهبود روش و استاندارد سازی فرآیند ورود و خروج کالا را از جمله اقدامات در یال جاری برشمرد و از ساماندهی بیش از ۱۰۰ فروند قایق فاقد هویت خبر داد.

موسی پور با اشاره به لایروبی بنادر امیرآباد، نکا و فریدونکنار به میزان ۱۴۷ هزار متر مکعب، از فعال سازی واحد HSE در ۱۳ شرکت بخش خصوصی فعال در بندر امیرآباد و راه اندازی گشت ایمنی ۲۴ ساعته خبر داد. 

آغاز فرایند خارج سازی مغروقه خانیان

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر با اعلام رشد ۳۵ درصدی تخلیه و بارگیری در این بندر،  اظهار کرد: بندر خرمشهر در ۱۱ ماهه سال جاری با رشد ۱۵ درصدی جابه جایی کانتینری کالاها، سومین بندر صادرات غیرنفتی کشور پس از بندر شهید رجایی و بندر امام خمینی بوده است.

علی عسکری در این نشست با تاکید بر اینکه ظرفیت های مغفول بندر خرمشهر یکی پس از دیگری در حال فعال شدن است، اظهار داشت: پس از راه اندازی صادرات فرآورده های نفتی، این بار محصولات نفتی از طریق بندر خرمشهر به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شد.

وی با تاکید بر اینکه برای نخستین بار است که محصولات نفتی از طریق بندر خرمشهر به سایر کشورها صادر می شود، بیان کرد: در مرحله نخست، ۳ هزار تن محصول از شرکت ایرانول از طریق بندر خرمشهر به کشورهای همسایه ارسال شد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر افزود:با توجه به موقعیت استراتژیک بندر خرمشهر و نزدیکی به بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس و با هدف کاهش هزینه های حمل و توسعه صادرات برای اولین بار در منطقه، ایرانول موفق به ارسال محصولات صادراتی خود از بندر خرمشهر شد.

به گفته عسکری، ارسال محصولات از بندر خرمشهر علاوه بر مقرون به صرفه بودن، منجر به رشد اقتصادی، توسعه پایدار و ایجاد اشتغال در شهر خرمشهر خواهد شد.

وی همچنین اخذ مجوز احداث اسکله رو- رو؛ آغاز فرایند خارج سازی مغروقه خانیان و سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه نیمه مکانیزه کردن عملیات صادرات فله خشک را از مهم ترین دستاوردهای بندر خرمشهر در سال جاری بیان کرد.

عسگری همچنین از امحای ۱۹۰ ردیف کالاهای متروکه پس از ۱۰ سال و انجام مقدمات راه اندازی خط مسافری با عراق توسط بخش خصوصی خبر داد.

رشد ۶۳ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالا در مجتمع بندری انزلی

بر اساس این گزارش، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه تعداد ۶۴۹ فروند شناور تجاری طی ۱۱ ماه وارد مجتمع بندری انزلی شده، تصریح کرد: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۸ درصد رشد داشته است. 

 حسین یونسی با اعلام رشد ۶۳ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالا در مجتمع بندری انزلی، گفت:  انعقاد قرداد ساخت مخازن روغن خام خوراکی به ظرفیت ۴۰ هزار تن و انعقاد تفاهم نامه با سرمایه گذاری بخش خصوصی به منظور احداث سیلوی غلات به ظرفیت ۴۰ هزار تن از اقدامات برجسته بندر انزلی محسوب می شود.

 مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان همچنین با اعلام فعال سازی اسکله های حوضچه جدید بندر انزلی، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۶۲ هزار و ۷۶۴ تن کالا در مجتمع بندری انزلی تخلیه و بارگیری شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، رشد ۶۳ درصدی را تجربه کرده است.

یونسی در مورد افزایش عملیات کانتینری در بندرانزلی، تصریح کرد: امسال ۲ هزار و ۹۱۰ TEU کانتینر در مجتمع بندری انزلی تخلیه و بارگیری شده که در مقایسه با ۲ هزار و ۶۳ TEU کانتینر سال گذشته این شاخص با ۴۱ درصد رشد همراه بود. 

وی با اعلام به کارگیری مکنده غلات و جرثقیل های محوطه ای و لایروبی حاشیه غربی حوضچه قدیم بندر انزلی با حجم ۱۹۴ هزار متر مکعب، گفت: در سال جاری لایروب ی تالاب انزلی با حجم ۱۶۰ هزار متر مکعب از ۵۲۷ هزار مکعب انجام گرفته است 

با گفته یونسی، فرسودگی و کمبود تجهیزات استراتژیک بندری و عدم اتصال مجتمع بندری انزلی به شبکه ریلی سراسری ز مهم ترین چالش های بندر انزلی محسوب می شود.

وی همچنین بر عدم صرفه اقتصادی بندر آستارا ناشی از نرخ بالای رسوب گذاری در کانال ورودی و لزوم بازنگری اساسی قراداد سرمایه گذاری در این بندر تاکید کرد.

افزایش ۵۰ درصدی ورودی کشتی ها در بندر نوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران از افزایش ۵۰ درصدی ورودی کشتی ها خبر داد و گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته و تلاش های انجام شده، پس از ۱۲ سال حجم عملیات تخلیه و بارگیری کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر از مرز یک میلیون تن گذشت.

سعید کیاکجوری در تشریح عملکرد اداره کل با اعلام این مطلب افزود : از آغاز سال جاری تاکنون عملکرد منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر در بخش تخلیه و بارگیری انواع کالا، با رشد  ۷۲ درصدی در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته، همراه بوده است.

وی افزود: در سال جاری ۳۲۸ کشتی تجاری وارد منطقه ویژه اقصادی بندر نوشهر گردیده که نسبت به مدت مشابه قبلی ۵۶ درصد رشد داشته است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران همچنین از رشد ۸۷ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بنادر تابعه اداره کل در سال جاری خبر داد و گفت : بنادر نوشهر و فریدونکنار با برخورداری از امکانات و زیر ساخت های مناسب تخلیه و بارگیری انواع کالا، فرصت مناسبی برای صادرات و واردات کالا در استان پهناور مازندران به شمار می روند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.