| کد خبر: 267019 |

عزم جدی سازمان بنادر برای ارتقای نسل بندر شهید رجایی

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در سفر دو روزه به استان هرمزگان از روند اجرای تعدادی از پروژه های توسعه ای، عمرانی و سرمایه گذاری بندر شهید رجایی بازدید کرد.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در سفر دو روزه به استان هرمزگان از روند اجرای تعدادی از پروژه های توسعه ای، عمرانی و سرمایه گذاری بندر شهید رجایی بازدید کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، علی اکبر صفایی در این بازدید که اعضای هیات عامل سازمان بنادر نیز او را همراهی کردند، از فرایند اجرای پروژه احداث پل دسترسی به اراضی ۲۴۰۰ هکتاری پسکرانه و احداث اسکله و پایانه مکانیزه ریلی، جهت انبارش، صادرات و واردات مواد معدنی بندر شهید رجایی دیدن کرد.

مدیرعامل سازمان بنادر همچنین در این بازدید، روند اجرای پایانه مکانیزه غلات، مرکز خدمات بندری و دریایی و ساختمان در دست تکمیل اطلاعات و ارتباطات بندر رجایی (ICT) را نیز از نزدیک بررسی کرد.

بر اساس این گزارش، ساخت مرکز خدمات دریایی و بندری بندر شهید رجایی با هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار از خردادماه سال ۹۹ آغاز شد و با ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی، آماده بهره برداری قرار دارد. در این مرکز انواع خدمات بانکی، بندری، مالی، کانتینری و اسنادی ارائه می شود

ساخت پل اتصال به اراضی ۲۴۰۰ هکتاری پس کرانه بندر شهید رجایی با سرمایه گذاری ۳۰۰۰ میلیارد تومانی آغاز شده است .

مدیرعامل سازمان بنادرودریانوردی در این بازدید، بر اجرای پرشتاب عملیات اجرایی و بهره برداری از پل دسترسی تا یک سال آینده تاکید کرد. 

بنا بر این گزارش، با ایجاد یک پایانه مکانیزه مواد فله معدنی در غرب بندر شهید رجایی و استفاده از تجهیزات مکانیزه، اتوماسیون و تکنولوژی های پیشرفته، علاوه بر افزایش سرعت و کاهش هزینه ها، بهبود قابل توجهی در ایمنی، بهداشت و محیط زیست حاصل خواهد شد.

همچنین هدف از ایجاد  پایانه مکانیزه ریلی مواد فله معدنی در بندر شهید رجایی، سهولت در حمل و نقل مواد فله و کاهش هزینه های حمل و نقل این مواد است. 

گفتنی است، پروژه های توسعه دریایی، خشکی و تجهیزات بندری بندر شهید رجایی در قالب این طرح جامع، و با هدف ارتقای نسل بندر شهید رجایی و تبدیل آن به بندر نسل سوم در دست انجام است.

 در طرح جامع بندر شهید رجایی، در حوزه دریایی، احداث اسکله های نفتی و خدماتی جدید، توسعه کانال دسترسی و در بخش بندری نیز طرح هایی از جمله توسعه کریدورهای خطوط لوله نفتی، احداث سیلوی ترانزیت غلات با ظرفیت 100هزار تن، احداث ترمینال های 3 کانتینری و احداث پایانه مکانیزه کالا و توسعه فاز یک اراضی لجستیک صنعتی بندری تعریف شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.