| کد خبر: 269802 |

اجرای سیاست های توسعه دریا محور مهمترین ﺍﻭﻟﻮﯾﺖ ﺳﺎﻝ ۱۴۰۳

سازمان بنادر و دریانوردی، در صدد است در سال جدید، با کمک جامعه دریایی کشور در راستای اجرای سیاست های کلی توسعه دریامحور و برنامه هفتم توسعه گام بردارد.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در پیام نوروزی خود، اجرای سیاست های کلی توسعه دریامحور و برنامه هفتم توسعه، توسعه زیرساختی و تجهیزاتی بنادر، یکپارچه سازی سامانه های عملیاتی و آغاز عملیات اجرایی ساخت بندر بزرگ مکران و بندر جدید لنگه را از مهمترین برنامه های این سازمان در سال ۱۴۰۳ اعلام کرد.

به گزارش تین نیوز از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی  در پیام نوروزی علی اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ آمده است:

یا مقلب القلوب و الابصار        یا مدبر اللیل و النهار

یا محول الحول والاحوال        حول حالنا الی احسن الحال

فرا رسیدن  بهار  طبیعت و سال نو و تقارن آن با  بهار  قرآن، ماه مبارک رمضان را به هموطنان عزیز، همکارانم در سازمان بنادر و دریانوردی و تک تک اعضای خانواده بزرگ دریایی و بندری و فعالان حوزه حمل و نقل دریایی کشور در بخش های دولتی و خصوصی تبریک وشادباش عرض نموده و سلامت و سرافرازی همگان را از خداوند منان مسئلت دارم.

سازمان بنادر و دریانوردی از آغاز دولت سیزدهم در سه حوزه بین المللی، ملی و سازمانی، راهبردهای "توسعه همکاری های دریایی و بندری با کشورهای همسایه"، " رشد ترانزیت" ، "نوسازی ناوگان تجاری و مسافری"، "نوسازی تجهیزات بندری و دریایی و ارتقای آماده به کاری تجهیزات" ، "جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی"، " توسعه منابع انسانی" و " رونق فضای کسب و کار مردم ساحل نشین" را پیگیری و اجرایی کرده است.

در سال ۱۴۰۲ به رغم همه چالش ها و موانع اقتصادی ناشی از تحریم ها، سازمان بنادر و دریانوردی موفق شد در سایه همدلی و همراهی و همکاری همه مسئولان، متخصصان و کارشناسان جامعه دریایی و بندری کشور، دستاوردهای بسیار بزرگی را رقم بزند که ایجاد زیرساخت ها و توسعه زیربناهای بندری و دریایی با انعقاد  ۲۷ فقره قرارداد سرمایه گذاری به ارزش ۱۳۹ هزار میلیارد ریال در بنادر شمال و جنوبی کشور ، تامین ۳۳ فروند شناور، توسعه کانتینری بندر شهید رجایی، ساخت و تکمیل بندر چندمنظوره خمیر، بندرچند منظوره سیریک و بندر بوموسی، بهبود فضای کسب و کار با تسهیل شرایط تاسیس و فعالیت شرکت های بندری و دریایی و ... از جمله آنهاست.

سازمان بنادر و دریانوردی، در صدد است در سال جدید، با کمک جامعه دریایی کشور در راستای اجرای سیاست های کلی توسعه دریامحور و برنامه هفتم توسعه گام بردارد و علاوه بر توسعه زیرساختی و تجهیزاتی بنادر، بهره برداری از ظرفیت های خالی موجود در بنادر شمالی و جنوبی، یکپارچگی سامانه های عملیاتی، رشد حداکثری گردشگری دریایی و بازنگری و هدفمند کردن طرح های جامع، عملیات اجرایی ساخت بندر بزرگ مکران و بندر جدید لنگه را آغاز نماید که قطعا تحقق این برنامه ها بدون همکاری صمیمانه و هوشمندانه آحاد جامعه دریایی و بندری میسر نخواهد شد.

در پایان ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات هموطنان گرانقدر در ماه مبارک رمضان، سالی سرشار از سلامتی و موفقیت و سفرهایی امن و خاطره انگیز در سواحل، بنادر و جزایر گردشگری شمال و جنوب کشور را برای همه مردم عزیز ایران در تعطیلات نوروز از درگاه خداوند منان مسئلت دارم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.