| کد خبر: 257027 |

◄ مترو با تهرانسر و سایر شهرک های غرب تهران قهر است!

شهردار تهران و مسئولان شهرداری در اظهارات اخیر خود از توسعه دو برابری خطوط مترو طی 8 سال آینده سخن می گویند اما مشخص نیست شهرک های پرجمعیت غرب تهران مثل تهرانسر در این توسعه قرار دارند یا خیر.

تین نیوز

شهردار تهران و مسئولان شهرداری در اظهارات اخیر خود از توسعه دو برابری خطوط مترو طی 8 سال آینده سخن می گویند اما جزئیات دقیقی از سوی آنها درباره نقشه توسعه خطوط مترو اعلام نمی شود و مشخص نیست شهرک های پرجمعیت غرب تهران مثل تهرانسر در این توسعه قرار دارند یا خیر.

مترو راه حل نهایی و کلیدی ترافیک تهران است و تمام کارشناسان حمل و نقل بر این نکته تاکید دارند. جای امیدواری است که شهردار تهران نیز در این مورد – حداقل در اظهارات خود – جدیت نشان داده و از توسعه دو برابری خطوط مترو تا 1410 سخن می گوید.

زاکانی با فروتنی به این امر اذعان می کند که هر چه تاکنون برای گسترش خطوط مترو در تهران اتفاق افتاده حاصل زحمات پیشینیان بوده و او و مجموعه تحت مدیریتش در شهرداری تهران فعلا دستاورد مهم و قابل ذکری در کلیدی ترین راهکار رفع مشکل ترافیک تهران ندارند.

شهردار تهران در مناسبت های مختلف از جمله کنفرانس تونل و همایش ریلی که هر دو رویداد در هفته های اخیر برگزار شد، از برنامه های خود برای دو برابر کردن خطوط مترو پایتخت خبر داد.

نکته ای زاکانی ناگفته گذاشت این است که این خطوط قرار است کانون های ترافیکی که اکنون خارج از شبکه مترو قرار گرفته اند را پوشش دهد یا خیر.

برخی از این کانون های ترافیکی مثل شهرک های غرب تهران با ادامه خطوط فعلی مترو نیز قابل پوشش بودند اما این اتفاق نیفتاد. خطوط جدیدی که از آنها سخن به میان آمده است نیز تا اینجای کار به وضح تعیین مسیر نشده اما از همین اطلاعات ناقص به نظر نمی رسد توجهی به گلوگاه های غرب تهران شده باشد.

یکی از پرجمعیت ترین مناطقی که تاکنون مترو با آنها قهر بوده شهرک تهرانسر است که پل روگذر ورودی آن از جاده مخصوص کرج در اغلب ساعات روز ترافیک سنگینی دارد. خروجی تهرانسر تا محدوده پل صنایع هوایی نیز در ساعت های پرترافیک صبحگاهی همیشه دارای بار ترافیکی سنگین است. محدوده پرجمعیت دیگر در این منطقه، محدوده مشهور به خلیج یا شماره 2 است که از کارخانه ویتانا در جاده قدیم کرج – بزرگراه آزادگان – تا کمربندی آزادگان امتداد دارد. این منطقه جمعیت فراوانی را در خود جای داده و خطوط مترو به آن بی توجه بوده اند. در این محدوده شهرک های آزادی، دریا، فرهنگیان و ... را نیز می توان جزو مناطق پرجمعیت و بدون پوشش مترو به شمار آورد.

زاکانی وعده داده است که اجرای خط 10 مترو بهار امسال آغاز شود و انتظار داریم هر چه زودتر ایستگاه های این خط اعلام شوند تا مشخص شود قهر مترو با شهرک های غرب تهران با احداث خط 10 به پایان می رسد یا خیر.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 8 0

    برای پوشش این شهرک ها و سرویس دادن به مجموعه نیروهای شاغل در کارخانه های حاشیه بزرگراه لشگری , نیاز است به ساخت یک خط متروی جدید 50 کیلومتری البته به شکل فاز به فاز , فاز 1 از ایستگاه اکباتان خط 4 و در ضلع شمالی و امتداد بزرگراه لشگری آغاز شود و اولین ایستگاه را در تقاطع خیابان های مصطفی خمینی و لشگری دهد تا شهرک آزادی یک ایستگاه در شمالش داشته باشد (ورزشگاه آزادی خط 5) یک ایستگاه جدید در جنوبش , در ادامه خط به شکل اریب از زیر لشگری عبور کند ایستگاه دوم را در تقاطع میدان کمال الملک و پارک نرگس تهرانسر بدهد ایستگاه سوم را در تقاطع بلوار نخ زرین و تعاون بدهد برای دسترسی مجموعه کارخانه های این منطقه و شهرک استقلال , ایستگاه چهارم با حرکت به سمت جنوب , تقاطع خیابان جلال و جهاد جنوبی , ایستگاه پنجم تقاطع بلوار حسابی و بلوار شهرک دانشگاه به قصد سرویس دادن به شهرک دانشگاه و کارخانه های ضلع شرقی بلوار , ایستگاه ششم تقاطع بلوار ایران خودرو و مختاری , ایستگاه هفتم حرکت اریب به سمت شمال و تقاطع لشگری و خیابان پنجاه و دوم برای سرویس دادن به شهرک ویلاشهر در ضلع شمالی لشگری با خروجی دوم ایستگاه و چیتگر جنوبی در ضلع جنوبی لشگری , ایستگاه هشتم تقاطع فتح و لشگری , ایستگاه نهم حرکت اریب به سمت جنوب و داخل قلعه حسن خان و پیش بینی 2 ایستگاه مترو برای قلعه حسن خان به طول حدودی 25 کیلومتر به عنوان فاز 1 , فاز 2 تا شهریار اندیشه , فاز 3 فردیس ملارد و ... و فاز نهایی اتصال به منطقه صفادشت و فرودگاه پیام که این خط به خطوط شمالی جنوبی 2 , 5 و 4 شهر کرج هم متصل خواهد شد تا کل منطقه زیر پوشش شبکه مترو بره درواقع نقاطی مثل تهرانسر , شهرک آزادی و ... این ها با خط حومه اکباتان فرودگاه پیام می توانند به خط متروی شهر تهران متصل بشوند و سرویس بگیرند لازم هم نیست کل 50 کیلومتر با هم انجام شود صرفا روی فاز 1 تمرکز شود کافیست این خط متروی حومه از دل مناطقی می گذرد که اندازه کشور قطر جمعیت دارند .
    همچنین خط متروی فرودگاه مهرآباد که از ایستگاه بیمه خط 4 جدا می شود را می توان ادامه داد به داخل منطقه پرجمعیت مهرآباد برد و 2 ایستگاه در تقاطع های شمشیری پادگان و پادگان تفرش داد به سمت جنوب 45 متری زرند ادامه داد تا برای شهرک فردوس هم یک ایستگاه پیش بینی شود از اینجا خط گردش کند به سمت جنوب غرب و ایستگاه بعدی را در تقاطع بهار مدائن برای سرویس دهی به شهرک فردوس , یافت آباد و شادآباد , خط در امتداد بزرگراه در حال ساخت شهید بروجردی ادامه دهد و نهایتا در محله خلیج فارس و حدود شهرک دریا در تقاطع فتح آزادگان تمام شود تا تهرانسر یک ایستگاه مترو هم در جنوبش داشته باشد این خط مترو دقیقا از دل مناطق پرجمعیتی می گذرد که محروم هستند و هیچ سرویس حمل و نقل عمومی درستی هم ندارند .

  • ناشناس 7 0

    سراه اذری . شمشیری .خلیج. تهرانسر وشهر قدس فراموش کردن .کلا غرب تهران مطقه ۱۷ و۱۸ و۲۱ از یادشون رفته

  • ناشناس 8 0

    مترو قهر نیست. آدمای بی لیاقت پشت سر مترو هستند. من تو نهرانسرم. اگر مترو داشت خیلی سریعتر و کم هزینه تر به محل کارم در میدان فاطمی میرسیدم. ترافیک سنگینش حذف میشد که آلودگی هم در پی آن کمتر . بارها تماس گرفتم وگفتم شما تا بیمه ایستگاه زدید فقط یک ایستگاه تا تهرانسر مونده. جواب دادند دیر شده چرا زودتر نگفتید؟؟؟؟!!!!!!!!!
    اینهم از خادمین ملت !!!!!!

  • ناشناس 6 0

    ممنون
    تازگی اتوبوس‌های مترو صادقیه به تهرانسر خیلی کم شده قبلا منظم وزیاد بود‌

  • مولائی 5 0

    من واقعا از درج این خبر که حرف دل خیلی از ساکنین این منطقه است تشکر می کنم من خودم ساکن شهرک دریا واقع در جنوب تهرانسرم و متاسفانه هر روز مجبورم با وسیله شخصی تا میرداماد طی مسیر کنم و ساعت های زیادی در مسیرهای پر ترافیک تردد کنم.
    از مسئولان خواهش می کنم به فکر ما مردم این منطقه هم باشند و هر چه زودتر نعمت داشتن مترو را به ما هدیه کنند.از همه خدمتگذاران واقعی نظام تشکر می کنم.

  • ناشناس 0 0

    تو رو خدا مترو تهرانسر رو راه اندازی کنید از نبود اتوبوس خسته شدیم اکباتان 3 تا ایستگاه داره مترو .چرا تهرانسر نباید داشته باشه

  • پرهام 0 0

    تو رو خدا مترو تهرانسر رو راه اندازی کنید از نبود اتوبوس خسته شدیم اکباتان 3 تا ایستگاه داره مترو .چرا تهرانسر نباید داشته باشه

  • ناشناس 1 0

    من شهروند ساکن تهرانسر هستم ممنون میشم هر چه زودتر مترو به منطقه تهرانسر بیاد. واقعا مشکل ما از نظر رفت و آمد و همینطور هزینه مالی کمتر میشه. با تشکر

  • ناشناس 0 0

    چهل وپنج متری زرند نقطه اتصال منطقه ۹ به ۱۸ مکان مناسبی برای احداث خط مترو هست چون مناطق و شهرک های زیادی در خودش جای داده و جمعیت بالایی داره

  • ناشناس 0 0

    با سلام تهرانسر نیاز شدید به خط مترو دارد. جمعیت زیاد و ترافیک وحشتناک آن قابل تحکل نیست