| کد خبر: 261263 |

◄ مترو غرب تهران با وام 1000 میلیاردی جان می گیرد

خط 6 مترو پایتخت که بخش مهمی از آن به ایستگاه های مترو غرب تهران اختصاص دارد به تازه گی یک وام 1000 میلیارد تومان دریافت کرده که با این پول ساخت این ایستگاه ها شتاب خواهد گرفت.

تین نیوز

خط 6 مترو پایتخت که بخش مهمی از آن به ایستگاه های مترو غرب تهران اختصاص دارد به تازه گی یک وام 1000 میلیارد تومان دریافت کرده که با این پول ساخت این ایستگاه ها شتاب خواهد گرفت.

به گزارش تین نیوز، دسترسی مناطق غرب تهران به مترو بسیار کمتر از وسعت و جمعیت این مناطق است و این موضوع مشکلات فراوانی برای ساکنان غرب پایتخت ایجاد می کند. در غرب تهران، محدوده ها و شهرک های بزرگی همچون کوهسار، شهر زیبا، تهرانسر، شهرک آزادی، شهرک دریا، شهرک شهید باقری، دهکده المپیک، شهرک صدرا، شهرک چشمه، دریاچه چیتگر، شهرک خرازی، شهرک مروارید و ... وجود دارد که دسترسی آنها به ایستگاه های مترو مطلوب نیست.

برای اطلاع از جدیدترین اخبار مترو و حمل و نقل شهر تهران، اینستاگرام ما را دنبال کنید. برای عضویت در اینستاگرام «تین نیوز» اینجا کلیک کنید.

خط 6 مترو تهران تنها خط در حال تکمیل است که بخشی از نیازهای مناطق غرب پایتخت را به حمل و نقل ریلی زیرزمینی امکان پذیر می کند. این خط اکنون 5 ایستگاه در غرب تهران در حال اجرا دارد که عبارتند از؛ ایستگاه مترو آیت الله کاشانی، ایستگاه مترو شهر زیبا، ایستگاه مترو شهران، ایستگاه مترو شهدای کن و ایستگاه مترو کوهسار.

بر اساس اخباری که به تازه گی منتشر شده است، چشم انتظاران رسیدن مترو به مناطق غرب تهران باید شاهد تحولات امیدوار کننده ای در ماه های آینده باشند. انتظار می رود با تخصیص یک وام 1000 میلیارد تومانی به تکمیل و تجهیز خط 6 مترو، 5 ایستگاه نام برده با شتاب بیشتری تکمیل شوند و مترو غرب تهران جان تازه ای بگیرد.

وام مذکور توسط بانک شهر و از طریق فروش اوراق مشارکت تامین شده است و بازپرداخت آن را نیز شهرداری تهران تضمین کرده است. تسهیلات 1000 میلیاردی مذکور به طور کامل تامین شده و  در حال واریز به حساب شرکت مترو تهران و هزینه در پروژه های مربوطه است.

شایان ذکر است؛ ایستگاه های مشهور فعلی خط ۶ مترو تهران عبارتند از؛ دولت آباد،امام حسین، شهید ستاری ،دانشگاه تربیت مدرس و ... . این خط به طول ۳۸ کیلومتر، در مجموع ۳۱ ایستگاه خواهد داشت که در حال حاضر 13 ایستگاه آن افتتاح شده است.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    همین بزرگراه نیایش حوالی شهران مسدود کردند برای ساخت تقاطع غیر همسطح ، وضع ترافیک بخاطر عملیات عمرانی موقتا خراب شده

    یعنی باز مترو شاید گره ترافیک غرب تهران سبک تر کنه

  • محمد 0 0

    با سلام امیدواریم ورودی دوم ایستگاه شهید ستاری را هم راه اندازی بفرمایید قسمت شمال اتوبان حکیم دسترسی به چند منطقه از جمله. خود اتوبان ستاری بیمه و ....مورد اهمیت است.

  • علیرضا 3 0

    مشکل مهم تری که داره. کم بودن قطار تو این خط هست. متوسط هر ۲۰ دقیقه یک قطار میاد . ایستگاه امیرکبیر هم پله برقی به سمت لاین شهید ستاری نداره.

  • محمددددددد 0 0

    خط ده مترو را پیگیری کنید
    ه‍شت سال برای احداث این خط خیلی زیاده
    مشکل منطقه ۲۲ با خط ۶ حل نمیشه