| کد خبر: 271201 |

تناژ بارگیری صادراتی راه آهن شمال غرب ۲۲۰ درصد افزایش یافت

عملکرد حمل و نقل بین المللی این اداره کل در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل از آن، با رشد ۲۲۰ درصدی در شاخص تناژ بارگیری صادراتی و افزایش ۶۳ درصدی در شاخص تناژ وارداتی همراه بوده است.

تین نیوز

مدیرکل راه آهن شمال غرب گفت: عملکرد حمل و نقل بین المللی این اداره کل در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل از آن، با رشد ۲۲۰ درصدی در شاخص تناژ بارگیری صادراتی و افزایش ۶۳ درصدی در شاخص تناژ وارداتی همراه بوده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، منوچهر صفری بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ میزان بارهای صادراتی ۱۳۲ هزار و ۷۰۷ تن بوده که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ با میزان ۸۱ هزار و ۶۱۸ تن، رشد ۲۲۰ درصدی را نشان می دهد.

صفری میزان بارهای وارداتی در سال گذشته را ۳۵ هزار و ۸۶۰ تن اعلام کرد که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ با میزان ۱۱ هزار و ۲۱۶ تن، رشد ۶۳ درصدی دارد.

مدیرکل راه آهن شمالغرب خاطرنشان کرد: عمده محمولات صادراتی از مبادی ایستگاه های راه آهن (قروه، خرمدره، بناب و زنجان) با بارگیری شمش فولادی و میلگرد، خاک سیلیس، کلاف آهنی، انواع مواد اولیه و خرما به کشور ترکیه و خاک روی، عمده محموله وارداتی از ترکیه است.

صفری با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری با پیگیری ها و اقدامات متعدد فنی- بازرگانی، با مشارکت شرکت های فورواردر فعال حمل، این رویه ادامه دار است اظهار امیدواری کرد: شاهد تداوم رشد عملکردی در هر دو حوزه حمل داخلی و بین المللی باشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.