| کد خبر: 37406 |

◄ اخبار آسمان ایران و جهان در هفته گذشته / از راه‌اندازی خط تعمیر موتور هواپیمای MD تا انتقاد از عملکرد هواپیمایی آسمان

تین نیوز | راه‌اندازی خط تعمیر موتور هواپیمای MD تا پایان سال، تأمین منابع فرودگاه امام نیازمند نگاه مثبت مجلس، اسامی پرترافیک ترین فرودگاه های کشور، انتقاد از عملکرد هواپیمایی آسمان، برخی از مهم ترین عناوین خبری ایران و جهان در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل هوایی را تشکیل می دهد.

مدیرعامل شرکت مهندسی تعمیرات هواپیمایی فارسکو از راه‌اندازی خط تعمیر موتور هواپیمای MD تا پایان سال خبر داد و گفت: هم اکنون هیچ کشوری در منطقه موتور MD را اورهال نمی‌کند.

میرباقری ماموریت اصلی شرکت فارسکو را تعمیرات اساسی (اورهال) هواپیماهای پهن پیکر و هواپیماهایی با ظرفیت بیش از ۱۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: شرکت فارسکو در زمان‌های مختلف متناسب با شرایط تحریم نسبت به تعمیرات هواپیماها اقدام می‌کند.

وی با بیان اینکه از اقدامات شرکت فارسکو تامین شرایط تعمیر هواپیماهایی است که به تازگی وارد ناوگان حمل‌ونقل هوایی کشور می شوند، گفت: طی دو الی سه سال گذشته تعداد زیادی هواپیمای MD وارد کشور شد که سریعا مقدمات تعمیرات آنها را فراهم کردیم به طوری که طی همین زمان بیش از ۳۰ فروند از این نوع هواپیما تعمیر شد.

تأمین منابع فرودگاه امام، نیازمند نگاه مثبت مجلس
قائم مقام مجری طرح توسعه فرودگاه امام با تاکید بر لزوم اقدام جهشی برای جبران 50 سال کم توجهی در اختصاص منابع به فرودگاه امام، تصریح کرد: وجود شرکت شهر فرودگاهی امام، یک تضمین واقعی برای دعوت به همکاری سرمایه گذاران است.

مرضیه صدیقی، با بیان اینکه تاریخچه فرودگاه امام از لحاظ اختصاص منابع، بسیار اسف بار است، اظهار کرد: البته با توجه به قانونی که از سال 89 برای فرودگاه امام تصویب شده چشم انداز ایده آل و مطلوب برای این فرودگاه در قالب ماده 166 برنامه پنجم توسعه ترسیم شده است.

توجه ویژه استاندار تهران به شهر فرودگاهی امام
مجری طرح توسعه فرودگاه امام گفت: در ملاقاتی که با استاندار تهران داشتیم، مقرر شد به منظور هدایت سرمایه گذاران، پروژه های سرمایه گذاری شهر فرودگاهی امام، در سایت مرکز خدمات سرمایه گذاری استان تهران معرفی شوند.

غلامرضا شیرازیان، گفت: در جلسه ای که روز شنبه 13 دی ماه، با استاندار تهران داشتیم توجه ویژه به سرمایه گذاری در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) مطرح و اهمیت جایگاه شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به عنوان قطب توسعه و مکانی مناسب برای هدایت سرمایه گذاران در استان تهران مورد بررسی قرار گرفت.

اسامی پرترافیک ترین فرودگاه های کشور
در آذرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، اعزام و پذیرش مسافر 11 درصد افزایش یافت، ضمن اینکه حداقل 80 درصد ازکل پروازها به ترتیب در 8 فرودگاه مهرآباد، مشهد، امام خمینی، شیراز، کیش، اصفهان، اهواز، و تبریز انجام شده است.

ماهنامه آمار عملکرد فرودگاه های کشور که از سوی شرکت فرودگاه های کشور منتشر شده نشان می دهد در فرودگاه های تحت مالکیت شرکت فرودگاه های کشور، در آذرماه امسال، 27 هزار و 521 فروند نشست و برخاست هواپیما انجام شده که این رقم، در مقایسه با آذر 92، به میزان 3 درصد افزایش داشته است.

جزییات تامین هزینه های فرودگاه مهرآباد و پروژه های در حال اقدام
مدیرکل فرودگاه بین المللی مهرآباد گفت: درآمدهای مربوط به پارک و نشست و برخاست هواپیما، اجاره اماکن و عوارض مسافری، به عنوان محل های درآمدی فرودگاه مهرآباد محسوب می شوند.

علی رستمی، گفت: شرکت فرودگاه های کشور، درآمد- هزینه ای است و اعتباری از بودجه دولت دریافت نمی کند، لذا هزینه های این شرکت از محل درآمدهایش تامین می شود.

وی با بیان اینکه فرودگاه مهرآباد هم زیر نظر شرکت فرودگاه های کشور اداره می شود، افزود: در سال 93 اعتباری که برای فرودگاه مهرآباد در بخش سرمایه ای وجود داشت 60 میلیارد تومان بود، و امیدواریم در سال آینده بودجه فرودگاه مهرآباد افزایش یابد، زیرا حرکتی که برای توسعه فرودگاه مهرآباد، آغاز شده نیازمند اعتبار مناسب است.

تخصیص دو درصد از بهای سوخت به شركت فرودگاه‌ها منوط به میزان پرداختی شركت های هواپیمایی
با تصمیم دولت پرداخت دو درصد بهای خدمت سوختگیری به شركت فرودگاه‌های كشور متناسب با میزان پرداختی بهای سوخت توسط شركت‌های هواپیمایی به شركت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران صورت می گیرد.  
 
با تصویب هیات وزیران دو درصد از بهای سوخت هواپیماها كه توسط شركت های هواپیمایی به شركت پالایش و پخش پرداخته می شود از این پس به شركت فرودگاههای كشور اختصاص می یابد و سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور موظف است تغییرات ناشی از این تخصیص را در بودجه شركت های ذیربط طی بودجه های سنواتی سال های آتی لحاظ كند. 
 
«آیین نامه حقوق مسافر» در جلسه آینده شورایعالی هواپیمایی نهایی می‌شود
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه آیین نامه حقوق مسافر شنبه هفته گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی در شورایعالی هواپیمایی بررسی شد گفت: قرار شد این آیین نامه در جلسه آینده شورا نهایی شود.

مقصود اسعدی سامانی درباره آخرین وضعیت بررسی آیین نامه حقوق مسافر گفت: این آیین نامه شنبه هفته گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی در شورای عالی هواپیمایی بررسی شد.

وی افزود: اعضای شورای شورای عالی هواپیمایی نظرات خود را درباره حقوق مسافران مطرح کردند و تقریبا نتایجی به دست آمد اما قرار شد در جلسه آینده شورا آیین نامه حقوق مسافر نهایی شود.

انتقاد از عملکرد هواپیمایی آسمان
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد هواپیمایی آسمان در فارس گفت: اگر وزیرتعاون ،کارورفاه اجتماعی برای مدیریت درست شرکت هواپیمایی آسمان فکری نکند، باوزیر برخورد می کنیم.

جعفر قادری در جمع خبرنگاران با انتقاد از عملکرد شرکت هواپیمایی آسمان، گفت: در طول سال های گذشته متاسفانه فارس همه تخم مرغ هایش را در سبد آسمان گذاشت و این شرکت با وجود سودهای کلانی که از ایستگاه شیراز بدست آورد، روند نزولی و زیاندهی را طی می کند.

وی گفت: با اذعان به اینکه اکثر شرکت های تحت پوشش صندوق های بازنشستگی و تامین اجتماعی بصورت کارا و خودکفا اداره نمی شود و دیر یا زود شرکت آسمان هم به عنوان یک شرکت تحت پوشش صندوق بازنشستگی با مشکل مواجه می شود، برای تاسیس شرکت هواپیمایی بومی در استان فارس و یا حمایت از شرکتهای علاقمند به فعالیت در استان اقدام کردیم ولی نه تنها مورد حمایت قرار نگرفتیم بلکه متهم به سهامداری دراین  شرکت ها نیز شدیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.