بازدید سایت : ۵۷۱۳۷

افتتاح فروشگاه تمام خودکار آمازون

فروشگاه تمام‌خودکار آمازون بدون نیاز به فروشندگان در شهر سیاتل افتتاح شد. در این فروشگاه انتخاب محصول و پرداخت پول توسط خریداران انجام می‌شود.

افتتاح فروشگاه تمام خودکار آمازون
تین نیوز

فروشگاه تمام‌خودکار آمازون بدون نیاز به فروشندگان در شهر سیاتل افتتاح شد. در این فروشگاه انتخاب محصول و پرداخت پول توسط خریداران انجام می‌شود.

دوربین‌ها و حسگرهای الکترونیکی نصب‌شده در سراسر فروشگاه مشتریان و کالاهایی که انتخاب کرده‌اند را شناسایی می‌کنند و هنگام خروج به‌طور خودکار مبلغ کالاها از حساب کارت اعتباری فرد کسر می‌شود.

خریدار پیش از رود به فروشگاه باید اپلیکیشن «آمازون گو» را در موبایل خود نصب کند و وقتی‌که خریدار کالایی را از قفسه برمی‌دارد حسگرها کالا را وارد لیست خرید می‌کنند.

در یک سال گذشته کارکنان آمازون با خرید از این فروشگاه سیستم‌های آن را مورد آزمایش قرار داده بودند. انتظار می‌رفت آمازون مدتی قبل این فروشگاه را به روی عموم باز کند اما به گفته یکی از کارکنان، دوربین‌ها در تشخیص افرادی که شکل بدنشان شبیه هم بوده دچار مشکل می‌شدند یا زمانی که کودکان کالایی را از قفسه برمی‌داشتند و آن را در قفسه اشتباه می‌گذاشتند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از بی‌بی‌سی، جانا پوئرینی، مدیر آمازون گو، گفت عملکرد فروشگاه در دوران آزمایشی خوب بوده است. او گفت این فناوری پیش‌ازاین وجود نداشته و درواقع گامی است به جلو ازنظر دید کامپیوتری و همچنین یادگیری ماشین.

هنوز خبری مبنی بر استفاده آمازون از این سیستم در دیگر فروشگاه‌هایش نیست. بااین‌حال آمازون می‌داند که هر چه مشتریان سریع‌تر خرید خود را بکنند و از فروشگاه بیرون بروند احتمال آنکه بازهم برای خرید مراجعه کنند بیشتر می‌شود بنابراین اگر مشتریان بتوانند بدون ایستادن در صف خرید و پرداخت پول را انجام دهند باعث برتری بر رقبا می‌شود.

آمازون اولین بار در سال ۲۰۱۵ به خرده‌فروشی روی آورد و اولین کتاب‌فروشی خود را در همین شهر سیاتل که مقر خود آمازون هم هست راه‌اندازی کرد و اکنون سیزده کتاب‌فروشی مشابه در آمریکا دارد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.