| کد خبر: 264244 |

◄ فیلم| فاجعه رانندگی در تهران دور از چشم پلیس

موضوعی که مسئولان پلیس راهور کمتر به آن پرداخته اند، نقش نظارتی و آموزشی پلیس در این زمینه است.

تین نیوز

رئیس پلیس راهور فراجا و همچنین دیگر مسئولان پلیس بارها از کاستی های دستگاه های مرتبط با حوادث رانندگی و نقش آنها در افزایش تلفات رانندگی انتقاد کرده اند.

به گزارش تین نیوز، به غیر از عامل انسانی، خودروسازان داخلی در نوک پیکان حمله مقامات پلیس در بحث تصادفات رانندگی بوده اند و بی کیفیت بودن خودروهای داخلی به عنوان عامل مهمی در کشتار عظیم حوادث رانندگی معرفی شده است.

در کنار کیفیت خودروهای داخلی،  وجود نقاط حادثه خیز در جاده ها و خیابان ها نیز به عنوان عامل تصادفات معرفی می شوند.

امکانات کم و ناچیز بیمارستان ها و بخش درمانی نیز از سوی پلیس به عنوان عاملی برای افزایش مرگ و میر مصدومان تصادفات رانندگی مطرح شده است.

اما موضوعی که مسئولان پلیس راهور کمتر به آن پرداخته اند، نقش نظارتی و آموزشی پلیس در این زمینه است.

نگاهی به دو فیلم پیوست شده در این مطلب مشخص می کند، تخلف رانندگی فاجعه باری در یکی از خیابان های تهران در حال انجام است، اما نه تنها پلیسی در محل انجام این تخلف حضور ندارد، بلکه نحوه انجام این تخلف نیز نشان می دهد؛ متخلفان ابایی از این کار نداشته و حتی اولین بارشان نیز نیست.

 کاربران شبکه های اجتماعی که این فیلم را دیده اند از عملکرد پلیس انتقاد کرده و از کمرنگ شدن نقش پلیس در سطح خیابان ها و جاده های کشور گله مند هستند.

ضمن این که مرور برخی اظهارات مسئولان پلیس در ادامه خبر نشان می دهد، آنان از همه انتقاد می کنند جز خود!

- سردار کمال هادیانفر: استان های تهران، خوزستان و فارس بیشترین نقاط حادثه خیز را در ابتدای سال ۱۴۰۲ داشتند، بیشترین فعالیت در جهت رفع نقاط حادثه خیز را استان تهران با ۱۱۲ مورد از ۴۸۶ نقطه و خوزستان با ۵۳ مورد از ۲۵۷ نقطه حادثه خیز را داشته اند.

- سردار کمال هادیانفر: 43 درصد از فوتی های تصادفات، در بیمارستان ها جان خود را از دست می دهند و آن هم به این دلیل است که برخی از بیمارستان ها به بخش تروما مجهز نیستند!

- سردار سید تیمور حسینی: خودروساز بیاید و بگوید مقدورات من همین است و بابت کاستی‌ ها معذرت می‌ خواهم و به خاطر این کاستی این امتیازات را هم در خدمات پس از فروش و نحوه واگذاری و شرایط فروش و ... در نظر می‌ گیرم. خودروسازی ما فاصله‌ اش با استانداردهای روز دنیا کهکشانی است و نتیجه امتیازاتی که طی این سال‌ ها به شکل انحصار و رانت داده شده حیف و میل میلیاردها میلیارد سرمایه این کشور و تسهیل در تصادفات و افزایش جانباختگان و تحمیل هزینه‌های هنگفت به کشور است..

- مسئولان فراجا: نا ایمن بودن « خودروها » و « نقاط حادثه خیر » دو دلیل اصلی است که هنگام تصادفات، منجر به فوت سرنشینان خودرو می شود.

- سردار سید تیمور حسینی: کیفیت خودروهای تولید داخل داخل هیچ تفاوتی با گذشته نکرده و از نظر پلیس کماکان مشکل کیفیت وجود دارد.

اظهارات بالا نشان می دهند در یکی دو سال اخیر تمام انتقادات پلیس به دیگران بوده و هیچگاه به نقش خود در حوادث رانندگی اشاره ای نکرده است.

گویا همه کارشان را اشتباه انجام می‌ دهند و فقط عملکرد پلیس است که هیچ ایراد و انتقادی ندارد! ا

البته شاید پرسنل پلیس در جایی دیگر و در یک کشور ثالث آموزش دیده اند که متوجه ضعف آموزش و رانندگی و عدم رعایت ضوابط نشده اند در حالی که ضعف رانندگی و رعایت نکردن  ضوابط و عدم نظارت بر رفتارهای رانندگی در سطح شهرها و جاده ها و ... همگی دستپخت پلیس است.

دو فیلم پیوست را ببینید:

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 6 0

    دلیل اصلی بی فرهنگی و بی شعوری در رانندگی یکسری ، ضعف قانونه ، خب یکسری می فهمن یکسری حتما باید چماق قانون بالاسرشون باشه تا بفهمن اگر همین راننده ها :
    هر کدام نفری ۱۰ میلیون تومان و ۲۰ نمره منفی برای بار نخست
    ۲۰ میلیون تومان جریمه + ابطال گواهینامه و ۳ ماه محرومیت و مجدد گرفتن گواهینامه برای بار دوم
    ۵۰ میلیون تومان جریمه برای بار سوم و ابطال ۵ ساله گواهینامه و مجدد گرفتن گواهینامه بعد از ۵ سال و پاس کردن اجباری سلامت روانی
    و دفعه چهارم معرفی به دادگاه ، ابطال ابدی گواهینامه ، ۲۰۰ میلیون تومان جریمه و یکسری محرومیت های اجتماعی و کار اجباری به نفع اجتماع
    مواجه می شدند اصلا صرفا می دانستند که این قوانین هست ۱ نفر دیگر سمت قانون شکنی خصوصا از نوع خطرناکش نمی رفت همه جای دنیا همینه قانون در خود اروپا و آمریکا هم شل و ول باشد یکسری تشویق به قانون شکنی می شن جالبه بدانید در آمریکا حتی اگر موقع ورود به اصلی ، کاملا توقف نکنید به دادگاه معرفی می شید بخش زیادی از فرهنگ با زور و چماق قانون اجرایی می شه اینجوری نیست که مردم اروپا و آمریکا ته شعور و فرهنگ باشند آنجا قوانین ، محکم و گردن شکن نوشته شده بازدارندگی ایجاد کرده .

  • حجت 3 0

    متاسفانه ماجایی زندگی میکنیم که موقع گواهنامه گرفتن اگه تتو داشتی میفرسن روانپزشک ولی خلاف رفتن و،،،،بی خیال

  • ناشناس 3 0

    پلیس این افراد را بگیره جریمش میکنه فوقش 72 ساعت ماشین توقیف میشه کسی که این کار را کرد همان دفعه اول ماشینش باید یک ماه توقیف بشه و برای دفعات بعد مثل خیلی از کشور ها گواهینامش باطل بشه و خودش زندانی بشه
    در ضمن متاسفانه خیلی از مردم سمت خلافکار را میگیرند و ببه کسی که گزارش تهیه کرده حمله میکنند که شانن از فقر شدید فررهنگی هست