| کد خبر: 260014 |

◄ بهره برداری از 2 ایستگاه خط 6 مترو در سال جاری

در حال حاضر پیشرفت عملیات ساختمانی ایستگاه شهدای کن 91 درصد بوده و ایستگاه کوهسار نیز از مرز پیشرفت فیزیکی 98 درصد فراتر رفته است.

تین نیوز

به موجب مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، نام دو ایستگاه انتهایی خط 6 مترو ( قطعه شمالی ) در سال 1398 تعیین شد اما احتمال تغییر نام ایستگاه پایانی این خط وجود دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، چهار سال پیش با تصویب کمیته نامگذاری معابر و اماکن شهر تهران، دو ایستگاه پایانی بخش منتهی الیه شمال غربی خط 6 به ترتیب ایستگاه های شهدای کن و ایستگاه کوهسار نامگذاری گردید.

پیش از آن در مکاتبات و گزارشات درون سازمانی، از اسامی مختلفی مانند ایستگاه آبشناسان و ایستگاه سولقان برای این دو ایستگاه استفاده می شد. با این حال احتمال تغییر نام ایستگاه پایانی از نیمه شمالی خط 6 وجود دارد.

این در حالی است که بعد از ایستگاه در حال تکمیل شهران که به زودی وارد مدار بهره برداری خواهد شد، ایستگاه شهدای کن قرار داشته و در انتهای خط 6 نیز ایستگاه کوهسار افتتاح می شود.

در حال حاضر پیشرفت عملیات ساختمانی ایستگاه شهدای کن 91 درصد بوده و ایستگاه کوهسار نیز از مرز پیشرفت فیزیکی 98 درصد فراتر رفته است. البته بخش تجهیزاتی هر دو ایستگاه به طور میانگین حدود 70 درصد پیشرفت داشته و با تامین به موقع منابع مالی، بهره برداری از آنها در سال جاری امکانپذیر می باشد.

ایستگاه های آیت ا... کاشانی، شهرزیبا و شهران، دیگر ایستگاه های بخش شمال غربی خط 6 به شمار می آیند که در اولویت برنامه افتتاحیه های شبکه مترو تهران قرار گرفته اند.

* برای دریافت سریعتر اخبار و تحلیل های مهم حوزه حمل و نقل اینستاگرام تین نیوز را دنبال کنید. برای عضویت در اینستاگرام «تین نیوز» اینجا کلیک کنید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.