| کد خبر: 262550 |

◄ ارایه ﻃﺮح ﻓﻬﺮﺳﺖ احکام ﻧﺎﻣﻌﺘﺒﺮ در حوزه حمل و نقل به مجلس

معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی طرح فهرست احکام نامعتبر مجلس شورای اسلامی را به ریاست مجلس ارایه کرد.

تین نیوز

معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی طرح فهرست احکام نامعتبر مربوط به وزارت راه و شهرسازی را به ریاست مجلس ارایه کرد.

به گزارش تین نیوز، این معاونت اعلام کرده، همه احکام اصلی مربوط به حمل و نقل در قوانین موضوعه مورد اعتبار سنجی قرار گرفته و در مواردی بعضی از مواد یک قانون منسوخ صریح، بعضی منقضی، بعضی منتفی، بعضی منسوخ ضمنی و بعضی معتبر شناخته شده اند.

در بخشی از دلایل توجیهی این طرح آمده است:  ... با توجه به مفاد جزء الف تبصره بند 1 ماده 3 قانون تدوین و تنقیح قوانین و مقررات کشور مصوب 25 خرداد سال 1389، دستگاه های اجرایی مکلف به ارایه کلیه قوانین مرتبط با حوزه فعالیت خود به تفکیک وضعیت های تنقیحی تا پایان تیر ماه 1390 به معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی شده اند، با توجه به این که فهرستی از سوی وزارت راه و شهرسازی ارسال نشد، این معاونت راسا اقدام به گردآوری و تنقیح قوانین این حوزه نمود.

بر همین اساس و با توجه به اولویت های ابلاغ شده از سوی معاون قوانین مجلس شورای اسلامی ، در وهله کلیه قوانین موضوعه ( بیش از 12 هزار عنوان قانون ) مرود مطالعه و بررسی قرار گرفت و احکام مرتبط با موضوع حمل و نقل استخراج و گردآوری شد.

در گام بعدی احکام اصلی مرتبط با کد حمل و نقل جهت تعیین وضعیت اعتبار مورد ارزیابی و مداقه واقع شد. در این راستا ابتدا فهرست کلیه قوانین منسوخ صریح  در حوزه حمل و نقل به همراه مستند نسخ های آنها تهیه شد، همزمان قوانین مدت منقضی مشتمل بر قوانین و مواد موقت و آزمایشی به همراه دلایل انقضای آنها توسط کارشناسان مربوطه در واحد نظارت مشخص و در فهرست مربوطه تنظیم شد.

پس از کنار گذاشتن موارد غیر معتبر قطعی در بخش های منسوخ صریح و مدت منقضی، تهیه فهرست قوانین اصلی نامعتبر حوزه حمل و نقل که شامل قوانین و مواد منسوخ ضمنی ، منتفی با اجرا و موضوع منتفی می باشد، در  دستور کار قرار گرفت...

برای دریافت فایل کامل این طرح روی عبارت اینجا کلیک کنید.

 

 

 

 

 

downloadFile
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.