| کد خبر: 257999 |

بندر چند منظوره سیریک نیمه دوم امسال به بهره‌برداری می‌رسد؛

◄ الحاق 2 اسکله جدید به ظرفیت این بندر تجاری طی هفته آینده

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به پیشرفت 91 درصدی بندر سیریک گفت : این بندر چند منظوره با برخورداری از 51 هکتار پسکرانه نیمه دوم سال جاری با حضور رییس جمهوری به بهره برداری می رسد.

تین نیوز

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به پیشرفت 91 درصدی بندر سیریک گفت: این بندر چند منظوره با برخورداری از 51 هکتار پسکرانه نیمه دوم سال جاری با حضور رییس جمهوری به بهره برداری می رسد. 

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، حسین عباس نژاد در بازدید از روند احداث بندر تجاری سیریک با باین اینکه یکی از سیاست های جدی دولت رونق اقتصادی با هدف تامین معیشت ساحل نشینان است، اظهار کرد : در همین راستا سازمان بنادر و دریانوردی توسعه زیرساخت های حمل و نقل دریایی از جمله احداث و بهره برداری از بندر چند منظوره سیریک را در دستور کار خود قرار داده است.

وی ادامه داد : این بندر به دلیل موقعیت قرارگیری و نزدیکی به کشور عمان ، سهم بالایی در رونق دریانوردی، فراهم شدن بسترهای اقتصادی از جمله توسعه ترانزیت و صادرات و واردات کالا افزایش راندمان اقتصادی و افزایش تعاملات اقتصادی و رونق بخشی به معیشت مردم بومی دارد.  

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان بر آماده سازی تمامی بخش های این بندر تا پایان تیرماه تاکید کرد و ادامه داد : زمانی این بندر به صورت رسمی افتتاح و به بهره برداری می رسد که مجموعه نیازهای آن در بخش پسکرانه و اسکله ها کامل و مهیا باشد.  

عباس نژاد با اشاره به تجربه بهره برداری از بندر چندمنظوره خمیر اضافه کرد: تا نهایی شدن این طرح مردم محور جلسات کارشناسی و برنامه ریزی های زیرساختی با حضور معاونان اداره کل بنادر و دریانوردی استان، مدیران بنادر شرق و مجموعه فرمانداری شهرستان سیریک برگزار می شود. 

وی از تشکیل کارگروهایی به منظور رفع نیازها و برطرف سازی موانع و مشکلات احتمالی سایر دستگاه های همکار مستقر در این بندر خبر داد و اظهار امیدواری کرد که این طرح مهم بندری در نیمه دوم سال همزمان با سفر رییس جمهور به استان هرمزگان مورد بهره برداری قرار بگیرد.

بندر سیریک

 

الحاق 2 اسکله جدید به ظرفیت بندر سیریک

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان نیز در حاشیه این بازدید گفت: با تلاش شبانه روزی دست اندرکاران طرح بندر سیریک ، موج شکن این بندر سال گذشته تکمیل شده است.

وی افزود : این طرح با 51 هکتار مساحت، شامل احداث سکوی پهلوگیری ، نصب 2 اسکله و همچنین 3 عدد رمپ شناور بوده که کار ساخت آن از اسفندماه سال 1400 آغاز شده است.

حمیدرضا محمدحسینی تختی هدف از بازدید بندر سیریک را بررسی  مشکلات و کمبودهای موجود در این بندر تجاری عنوان کرد و گفت: از نیمه دوم تیر ماه بحث آسفالت محوطه ها پیگیری و همچنین با تغییرات ساختاری در جابجایی اسکله های این بندر یک اسکله 17 متری و یک اسکله 30 متری دیگر به ظرفیت این بندر افزوده می شود . 

بندر سیریک

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق استان با اشاره به تجربه حاصله از حضور معاونان اداره کل در سرعت بخشی به موضوعات مربوط به بندرگاه چند منظوره خمیر بیان داشت : تجربیات به دست آمده از حضور مستمر همکاران اداره کل در محل طرح گامی مهم برای رفع نیازهای موجود است و انتظار می رود همچون گذشته تا حصول نتیجه مثبت و آمادگی پروژه برای افتتاح کامل جلسات به شکل مداوم در بندرگاه سیریک تشکیل شود .

گفتنی است ؛ بازدید مدیر کل و شورای معاونان اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از بندر چند منظوره سیریک و نشست با فرماندار شهرستان این شهرستان با هدف سرعت بخشی در روند فعالیت های دریایی و بندری این بندر تجاری صورت گرفت .

بندر چندمنظوره سیریک با ۵۱ هکتار پسکرانه و ۳۴ هکتار وسعت حوضچه بعد از بندر شهید رجایی دومین حوضچه تجاری استان به شمار می رود.

بندر سیریک در فاصله ۱۷۰ کیلومتری شرق بندرعباس قرار دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    آمارات بجای سرمایه گزاری درتونل اتصال ایران وقطرازیرخلیج فارس درکانادا خلیج فارس به دریای خزرسرمایه گزاری کندکه سودان برلی اوبیشتراست