| کد خبر: 258876 |

اجرای ۲۲ پروژه فعال پل و ابنیه با اعتبار بالغ بر ۱۳۳ میلیارد تومان در سطح استان هرمزگان

رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان از پیشرفت ۵۷ درصدی ۲۲ پروژه ابنیه و فنی در سطح استان هرمزگان خبر داد.

تین نیوز

رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان از پیشرفت ۵۷ درصدی ۲۲ پروژه ابنیه و فنی در سطح استان هرمزگان خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از هرمزگان، ایرج علیزاده رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان با بیان اینکه در حال حاضر ۲۲ پروژه ابنیه فنی و پل در شهرستان های مختلف وجود دارد، گفت: این پروژه ها با پیشرفت میانگین ۵۷درصدی در سطح راه های این استان در حال اجرا هستند.

این مقام مسئول افزود: بیشترین پروژه ها به تفکیک شهرستان شامل :بندرعباس،۶ پروژه -حاجی آباد،یک پروژه -بستک،۴ پروژه- بندر لنگه ،۳پروژه-میناب،۲پروژه-رودان، یک پروژه -پارسیان ،یک پروژه -بندرخمیر،۲ پروژه و بشاگرد،۲ پروژه می باشد که بزرگترین آن ساخت پل سرخنگی یا ۳ دهانه ۲۰ متری با اعتبار بالغ بر ۳۲ میلیارد تومان است.

علیزاده یادآورشد: از دیگر پروژه های فعال و در حال ساخت استان، پل کمشک در شهرستان بستک با ۵ دهانه ۱۰ متری با اعتبار بالغ بر ۱۹ میلیارد تومان است.

وی در خصوص نگهداری پل های سطح استان اظهار داشت: این اداره متولی نگهداری ۱۳۶۰۸ دستگاه پل و آبرو با دهانه های متفاوت و همچنین نگهداری ۹ دستگاه تونل به طول ۳۱۵۲ متر است که از این تعداد ۴۱۴ پل در سطح استان با اعتبار مورد نیاز ۷۰۰ میلیارد تومان نیاز به تعمیرات اساسی دارد که بیشترین آن در شهرستان میناب واقع شده است .

علیزاده شناسایی و تعمیر پل ها و ابنیه فنی را وظیفه مهم این اداره دانست و گفت: در همین خصوص تنقیه پل ها و آبروها یکی از اقدامات مستمر این اداره کل برای جلوگیری از خسارات احتمالی به پل ها و هدایت آب های سطحی( در برخی از فصل های سال) است. رییس اداره نگهداری ابنیه راه های استان هرمزگان خاطر نشان کرد: اداره نگهداری ابنیه علاوه بر این بازدیدها و بازرسی های فنی مستمر برای بررسی وضعیت پل ها و ابنیه فنی، با تیم کارشناسان خود برای حصول اطمینان از ایمنی سازه ای و بررسی پل ها به طور مستمر بازرسی را انجام می دهد.

علیزاده درپایان از چالش های پیش روی این اداره گفت و عنوان کرد: کمبود نیروی کارشناس ماهر، کمبود اعتبارات بدلیل چند برابر شدن نرخ مصالح در بازار، سرقت نرده پل ها پس از برخورد وسایل نقلیه و عدم استقبال شرکت های پیمانکاری از مناقصات از چالش های ما در زمینه نگهداری ابنیه فنی راه های استان است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.