| کد خبر: 267423 |

سرمایه‌ گذاری ۲۲۲ هزار و ۷۰۵ میلیارد ریالی بخش خصوصی در بندر شهیدرجایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، مجموع قراردادهای سرمایه گذاری منعقد شده در بندر شهیدرجایی از سال ۱۳۷۲ ( آغاز سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر شهید رجایی) تا پایان شهریورماه امسال را اعلام کرد.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، مجموع قراردادهای سرمایه گذاری منعقد شده در بندر شهیدرجایی از سال ۱۳۷۲ ( آغاز سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر شهید رجایی) تا پایان شهریورماه امسال را اعلام کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی حسین عباس نژاد درباره مجموع قراردادهای سرمایه گذاری منعقد شده در بندر شهیدرجایی از سال ۱۳۷۲ تا پایان شهریور سال ۱۴۰۲، اظهار کرد: این سرمایه گذاری معادل ۲۲۲ هزار و ۷۰۵ میلیارد ریال بود است که شامل ۶۶ قرارداد BOT می شود طی مدت مذکور سرمایه گذاری صورت گرفته است.

پیشنهادات جهت افزایش سهم حمل ریلی

وی ضمن ارائه پیشنهاداتی جهت افزایش سهم حمل ریلی بندر شهیدرجایی، بیان کرد: راه اندازی پایانه مکانیزه تخلیه و بارگیری مواد معدنی در سیستم حمل ریلی بندر، ارائه خدمات کامل گمرکی و اسنادی توسط گمرک ریلی بندر، واگذاری مدیریت و راهبری خدمات ریلی به یک متولی پاسخگو، اتصال محوطه های مستعد حمل ریلی به خطوط ریلی بندر، ایجاد پنجره واحد بین بندر، گمرک و راه آهن، ایجاد و راه اندازی سیستم اسکن و توزین اختصاصی ریلی، راه اندازی سیستم مانیفست ریلی کالا و راه اندازی قطار برنامه ای از جمله مواردی است که می تواند موجب افزایش سهم ریلی بندر شهیدرجایی شود.

نسبت حوادث بندری نسبت به حجم عملیات

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در مورد نسبت حوادث بندری نسبت به حجم عملیات، گفت: نسبت حوادث بندری نسبت به حجم عملیات (بر حسب میلیون تن) طی ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ معادل ۰.۴۶ بوده است در حالی که این نسبت طی شش ماهه نخست سال گذشته ۰.۶۴ بود.

نسبت سوانح دریایی به مجموع کل شناورهای ورودی

عباس نژاد ادامه داد: همچنین نسبت سوانح دریایی به مجموع کل شناورهای ورودی و خروجی (هزار فروند) طی شش ماهه نخست سال گذشته معادل ۰.۱۶ بود که به ۰.۱۲ طی شش ماهه نخست سال جاری کاهش یافته است.

وی در خصوص تعداد شناورهای ورودی به بنادر هرمزگان طی شش ماهه نخست سال جاری، اعلام کرد: در بخش شناورهای زیر ۱۰۰۰ تن، رشد ۹۷ درصدی را در این بخش شاهد هستیم.

اقدامات انجام شده در بخش ماندگاری کالا و کالاهای متروکه

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان درباره اقدامات انجام شده در بخش ماندگاری کالا و کالاهای متروکه، بیان کرد: تخصیص مکانی واقع در درب شمالی بندر شهید رجایی، تخصیص یک قطعه زمین ۶ هکتاری در شهرک شهید رجایی و یک قطعه زمین ۳ هکتاری در ضلع شمالی بندر شهید رجایی، تأمین کشنده و حمل کانتینرهای متروکه جهت انتقال به انبارها و تأمین یک دستگاه ریچ جهت تخلیه کانتینرهای متروکه منتقل شده به اراضی تخصیص یافته به اموال تملیکی از جمله اقدامات انجام شده است.

عباس نژاد ادامه داد: الزام تمامی شرکت های فعال در بندر شهید رجایی به منظور استفاده از کلیه ظرفیت های سخت افزاری، نرم افزاری، پرسنلی و تجهیزاتی جهت تسریع در فرآیند انتقال، خروج کالاها، کاهش ماندگاری و رسوب کالا و پیگیری افزایش نرم تخلیه و بارگیری شناورهای کانتینری و به تبع آن، کاهش زمان انتظار شناورها در لنگرگاه به ویژه شناورهای بزرگ از دیگر اقداماتی است که مدنظر قرار گرفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.