| کد خبر: 267608 |

◄ تخلیه و بارگیری کالا در بنادر غرب از مرز 10 میلیون تن گذشت

مدیر بنادر و دریانوردی غرب استان هرمزگان، میزان تخلیه و بارگیری انواع کالای نفتی و غیر نفتی از ابتدای سال جاری تا کنون را بیش از 10 میلیون و 500 هزار تن اعلام کرد.

تین نیوز

 مدیر بنادر و دریانوردی غرب استان هرمزگان، میزان تخلیه و بارگیری انواع کالای نفتی و غیر نفتی از ابتدای سال جاری تا کنون را بیش از 10 میلیون و 500 هزار تن اعلام کرد. 

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "مرتضی سالاری" اظهار کرد: از ابتدای فروردین ماه سال جاری تا کنون در مجموع 10 میلیون و 521 هزار و 377 تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر غرب استان تخلیه و بارگیری شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شش درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: از مجموع عملیات تخلیه و بارگیری انجام شده، پنج میلیون و 685 هزار و 174 تن با افزایش 13 درصدی مربوط به کالاهای غیرنفتی و چهار میلیون و 836 هزار و 203 تن به فرآورده های نفتی اختصاص دارد.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان در بحث صادرات انواع کالا از این بندر نیز گفت: در این مدت پنج میلیون و 765 هزار و 407 تن کالا صادر شده که عمده آن ها میوه و تره بار، خشکبار، مواد معدنی و مصالح ساختمانی بوده است.

به گفته سالاری؛ از مجموع کالاهای صادر شده، 2 میلیون و 920 هزار و 477 تن مربوط به صادرات غیر نفتی و 2 میلیون و 844 هزار و 930 تن به صادرات نفتی اختصاص دارد.

وی اضافه کرد: از مجموع عملیات انجام شده نیز سه میلیون و 677 هزار و 593 تن فرآورده های نفتی و غیرنفتی به صورت رویه کابوتاژ (حمل و نقل ساحلی) در بنادر غرب استان هرمزگان جابه جا شد که از این میزان یک میلیون و 686 هزار و 485 تن فرآورده های غیرنفتی و یک میلیون و 991 هزار و 108 تن نیز فرآورده های نفتی پوتاژ شده است.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان در ادامه از جهش 30 درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر یخچالی و رونق 15 درصدی صادرات کانتینر یخچالی خبرداد و افزود: با تخلیه و بارگیری 144 هزار و 889 TEU کانتینر یخچالی با تناژ یک میلیون و 502 هزار و783 تن، بنادر غرب توانست افزایش 30 درصدی را در این بازه زمانی به ثبت برساند.

سالاری، حجم صادرات کانتینر یخچالی از طریق بنادر غرب استان را نیز 72 هزار و444 TEU با تناژ 751 هزار و 391 تن اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 15 درصدی افزایش داشته است.

وی در بخش دیگری حجم ترانزیت کالاهای نفتی و غیرنفتی از بنادر غرب را 352 هزار 16 تن اعلام کرد که از این میزان بیش از 153 هزار و 685 خودرو بوده و به کشور های آسیای میانه و عراق ارسال شده و در این بخش نیز افزایش 24 درصدی به ثبت رسیده است.

گفتنی است؛ بنادر و دریانوردی بندرلنگه به عنوان هسته مرکزی بنادر غرب استان هرمزگان با برخورداری از 10 بندر تجاری و مسافری و نظارت بر۴۶سازه دریایی انتهای محدوده شهرستان بندرخمیر تا ابتدای حوزه استحفاظی استان بوشهر و نیمی از جزایر کشور را در برمی گیرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.