| کد خبر: 257159 |

◄ سرعت غیر مجاز در یکی از بزرگراه‌ های ژاپن و برخورد متفاوت پلیس

همه ما خوب می دانیم وقتی که از نظر روحی شرایط خوبی نداشته باشیم‌، هنگام رانندگی خطر در کمین ما است.

تین نیوز

همه ما خوب می دانیم وقتی که از نظر روحی شرایط خوبی نداشته باشیم‌، هنگام رانندگی خطر در کمین ما است. در این خصوص خاطره یکی از دوستان را نقل می کنم که در ژاپن اتفاق افتاده :

روز بدی داشتم اتفاقات بد یکی بعد از دیگری رخ داده بود‌، خسته و عصبانی بودم ؛ سوار اتومبیلم شدم و شروع به رانندگی کردم‌. خاطره ها و بد بیاری های روز را که مرور می کردم‌، عصبانی تر می شدم و ناخود آگاه سرعت را بیشتر می کردم‌. سرعتم خیلی بالا رفته بود که متوجه شدم پلیس به من فرمان ایست داده است‌. به فرمان ایست توجه نکردم و به راهم ادامه دادم‌، در ایستگاه بعد پلیس دیگری مجدد به من فرمان ایست داد و اینجا بود که متوقف شدم‌... خیلی عصبانی بودم فکر می کردم حالا با یک جریمه سنگین هم مواجه می شوم و یک خاطره دیگر می آید روی خاطرات امروزم‌.

پلیس با لبخندی که بر لب داشت به سمتم آمد و درخواست ارائه مدارک داشت‌. با بد خلقی مدارک را دادم‌. ایشان خیلی مودبانه از من خواهش کرد که از خودرو پیاده شوم‌. پیاده شدم‌، گفت که همراهش برم‌. فکر می کردم قرار است تنبیه و دستگیر شوم‌. همراه پلیس به اداره پلیس رفتم من را به اتاقی راهنمایی کرد، وارد اتاق شدم و نشستم دستور داد برام قهوه آوردند و از من پذیرایی کرد‌. خشکم زده بود‌. با این سرعت و تخلف این چه برخوردی بود؟!

با مهربانی از من خواست قهوه را بنوشم‌، وقتی آرام تر شدم و عصبانیتم فروکش کرد پلیس گفت : برای ما خیلی مهم است که راننده در حال رانندگی از  لحاظ روحی شرایط خوبی داشته باشد و به نظرم شما خیلی عصبانی و ناراحت بودید من به شما فرصت دادم تا تمدد اعصاب کنید و آرامشتان را به دست بیاورید‌.

حالم بهتر شده بود و منتظر دریافت برگه جریمه بودم اما پلیس من را جریمه نکرد، فقط یک خواهش کرد گفت : این بار شما را جریمه نمی کنم فقط یک خواهش دارم اینکه هر وقت دارید رانندگی می کنید امروز را به خاطر داشته باشید و با سرعت مطمئنه رانندگی کنید و بدانید که هنگام عصبانیت‌، شما جان کودکان‌، زنان  و مردان را به خطر می اندازید‌.

مبلغ جریمه خیلی بالا بود و ایشان من را جریمه نکرد‌. خیلی شرمنده  و سوار خودرو شدم و قول دادم که همیشه با سرعت مطمئنه رانندگی کنم‌. هنوز هم آن برخورد مهربانانه پلیس ژاپن در ذهنم هست که از من خواهش کرد هنگام عصبانیت به هیچ عنوان رانندگی نکنم‌. از آن روز به بعد هر زمان و در هر کشوری که رانندگی می کنم همواره سرعت مجاز و مطمئنه را رعایت می کنم‌. گاهی یک خواهش و یک برخورد مهربانه می تواند بینش فرد را تغییر بدهد‌.

منابع :

  • رادیو فرهنگ‌، برنامه خیابان فرهنگ‌.
  • livejapan.com

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.